Twoja magiczna asana na ból karku i ramion.

Każda stresująca sytuacja pozostawia w naszym organizmie ślad, nie tylko w psychice, ale także w ciele.

Psychiczny stres z którym nie udało nam się uporać ma szczególny wpływ na kark i górną część pleców. Mięśnie tego rejonu, które znajdują się w ciągłym napięciu kurczą się i usztywniają, blokując swobodne poruszanie głową i barkami.

Prosta pozycja, ktora pomoże Ci złagodzić ból karku i ramion – Ręce ułożone do Gomukhasana

Gomukhasana łagodzi napięcia obręczy barkowej, uelastycznia klatkę piersiową, oto jak prawidłowo ją wykonać:

  1. Unieś prawą rękę do góry i zegnij ją w łokciu starając się skierować dłoń w okolice łopatek, lewą rękę przenieś dołem i również zginając w łokciu postaraj się uchwycić obie dłonie z tyłu na plecach. Jeśli nie sięgasz, możesz pomóc sobie za pomocą paska lub szalika.
  2. Skieruj żebra z prawej strony ciała w kierunku do prawego biodra, aby kręgosłup pozostał w jednej linii.
  3. Powtórz asanę na drugą stronę zmieniając ułożenie rąk.

_DSC7130

Ręce w Gomukhasana

 

_DSC7132

Ponieważ nie jesteśmy elastyczni, na jedną stronę może Ci być nieco trudniej.



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora