Twoja Asana Na Bóle Kręgosłupa W Odcinku Lędźwiowym

Żyjemy w czasach szybkich rozwiązań. Coś Cię boli – weź tabletkę. Pamiętaj jednak, że ból to sygnał alarmowy. Twoje Ciało daje Ci pierwsze oznaki, że coś złego zaczyna się z nim dziać. Zamiast tłumić te sygnały, rozwiąż przyczynę problemu.

Praktyka asan przeciwbólowych ma o wiele więcej korzyści niż zastosowanie tabletki przeciwbólowej

Pamiętaj, że tabletki powodują z biegiem czasu przyzwyczajenie do przyjmowanej dawki, co w konsekwencji prowadzi do uzależnienia.

P.S joga też uzależnia! 😉

Skąd bierze się ból w odcinku lędźwiowym?

Powodów może być niestety bardzo wiele. Kilka najpopularniejszych to praca siedząca, przeciążenia od cięższej pracy fizycznej, zwyrodnienia kręgosłupa czy chroniczne napięcia mięśniowe.

Zamiast przyjmować ból kręgosłupa za coś “normalnego” bo inni tez narzekają, weź sprawy w swoje ręce!  

Setu Bandhasana na bolsterze, prosta pozycja, która łagodzi ból w odcinku lędźwiowym.

_DSC7268

 

  1. Położ się na plecach i wsuń pod górną część kości krzyzowej bolster. Jeśli nie posiadasz bolstera, możesz użyć zwinięty w rulon grubszy koc lub ręcznik.
  2. Kolana ustaw na szerokości bioder i pilnuj aby nie rozchodziły się na boki. Stopy ustaw na szerokości bioder, pięty pod kolanami.
  3. Rozluźnij się w pozycji starając się poczuć jak z każdym wydechem pępek opada niżej do kręgosłupa. Pozostań na conajmniej 10 oddechów.



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora