Śpij Wygodniej Dzięki Jodze – Joga Dla Kręgosłupa

Zdarza Ci się budzić w nocy z bólem pleców, karku lub szyi? I mimo, że testowałaś już wszystkie możliwe poduszki (łącznie z poduszka ortopedyczną!) i masz naprawdę “profesjonalny” materac, sytuacja nadal się powtarza…

Nasz umysł i ciało to jedno.

Każda stresująca sytuacja w ciągu dnia pozostawia swoje odbicie w ciele.  Jeśli stres na jaki jesteś narażona jest długotrwały, powoduje wzmożone napięcie mięśniowe, co z biegiem czasu przeradza się w chroniczny ból.

Wieczorna sesja jogi może okazać się sposobem na “restart” umysłu oraz ciała oraz pozwoli Ci spokojnie zasnąć.

Balasana (Pozycja Dziecka), czyli prosta pozycja, ktora pomoże Ci lepiej spać.

Wariant pozycji z rękoma ułożonymi przed sobą
Wariant pozycji z rękoma ułożonymi przed sobą

Balasana jest pozycją uspakajającą dla ciała i umysłu Przypomina nieco ułożeniepłodu w łonie matki, wyzwalając poczucie bezpieczeństwa i wyciszenia.

Jak ją prawidłowo wykonać:

  1. Usiądź w siadzie klęcznym, stopy zostaw bliżej a kolana rozsuń nieco na boki tak aby w momencie opuszczenia klatki piersiowej do ziemi oparła się ona na wewnętrznych stronach ud lub aby opadła całkiem między nimi.
  2. Ręce możesz wysunąć do przodu trzmając je równolegle do siebie, możesz zgiąć ręce w łokciach oraz ułożyć dłoń na dłoni a następnie podeprzeć na nich czoło, lub przenieś ręce za siebie układając dłonie w okolicy stóp. Wybierz ten wariant, w którym czujesz się najbardziej komfortowo.
  3. Pozostań w pozycji conajmniej przez 10 oddechów, a polecam nawet dłużej!
balasana
Wariant pozycji z rękoma ułożonymi wzdłuż ciała



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora