Powitanie Słońca B – Dzień 3 z 30 Dni z Jogą

To już trzeci dzień naszego wyzwania „30 Dni z Jogą”. Bardzo się cieszymy, że dziś znów stawiacie się na macie. Wczoraj poznaliście (dopracowaliście?) pierwszą część Powitania Słońca. Pora więc przejść do Powitania Słońca B.

Poniżej znajdziecie zdjęcia oraz opisy nowych asan pojawiających się w Powitaniu Słońca B wraz ze wskazówkami, jak je poprawnie wykonać krok po kroku.

Na blogu w kategorii „30 Dni z Jogą” znajdziecie wszystkie artykuły i asany z poprzednich dni –wracajcie do nich gdy tylko będziecie potrzebowali pomocy lub rady!

Powitanie Słońca B

joga praktykapowitanie słońca B

W dzisiejszym flow łączymy poznane wcześniej Powitanie Słońca A z Powitaniem Słońca B. Od takiego zestawu (Powitanie Słońca A powtórzone pięć razy i Powitanie Słońca B powtórzone pięć razy) rozpoczyna się sesja jogi ashtanga. I ty spróbuj dziś wykonać przynajmniej 3 Powitania Słońca A i 3 Powitania Słońca B. Poświęć czas by opanować je do perfekcji, a będziesz gotowy do podjęcia nowych wyzwań w swojej praktyce!

asany

Utkatasana – Pozycja Krzesła

Utkatasana
1. Stań w pozycji Góry – Tadasana. Weź wdech i unieś ramiona prostopadle do podłogi. Dłonie możesz mieć złączone lub równolegle zwrócone do siebie.

2. Na wydechu ugnij kolana starając się, aby uda były jak najbardziej równolegle do podłogi. Kolana powinny wystawać lekko poza stopy.

3. Na wdechu tułów pochyl lekko do przodu nad udami tak, aby ich górna część tworzyła z tułowiem kąt prosty. Na wydechu podnieś plecy i ręce do pionu.

4. Opuść kość ogonową w dół i jednocześnie wyciągnij mostek do góry. Stopy dociśnięte do podłogi. Łopatki ściągnięte w kierunku kręgosłupa. Wzrok skieruj na kciuki.

5. Wytrzymaj od 30 do 60 sekund, oddychając spokojnie.

Virabhadrasana I – Wojownik I

Virabhadrasana I
1. Wychodząc od Psa z Głową w Dół – zrób krok ku dłoniom, podnieś tułów. Lewą stopę wysuń lekko do tyłu, duży palec skierowany delikatnie na zewnątrz. Stopa mocno przymocowana do podłogi.

2. Prawą stopa z przodu – tak jakbyś chciał zrobić duży krok. Zegnij kolano, biodra nisko. Między udem a kolanem powinien być zachowany kąt prosty.

3. Na wdechu podnieś ręce do góry, wyciągnij klatkę piersiową ku górze. Na wydechu napnij mięśnie brzucha.

4. Jeśli to możliwe, złącz dłonie. Wzrok skup przed sobą lub odchyl głowę lekko do tyłu i skieruj wzrok na swoje kciuki.

5. Wytrzymaj od 30 do 60 sekund, oddychając spokojnie.

I jak udało się? Jeśli masz jakieś pytania, pamiętaj, że na Portal Yogi na Facebooku zawsze otrzymasz wsparcie. Możesz też skomentować tutaj lub napisać do nas na [email protected]

W każdej chwili możesz dołączyć do wyzwania 30 Dni z Jogą i otrzymać nie tylko instrukcje w postaci postów, ale też filmy instruktażowe oraz dostęp do Grupy Konsultacyjnej na Facebooku, gdzie na pytania odpowiada (i wszelkie wątpliwości rozwiewa) nauczycielka jogi, Magdalena Bałdys. Wystarczy, że zapiszesz się tutaj:

>> Tak, chcę dołączyć <<

30 dni z jogą



O autorze

Basia Lipska
Jest rozchwytywaną instruktorką Jogi. Już od ponad dekady pogłębia swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie.

Urodziła się w Polsce, ale większość życia spędziła za granicą – w Azji i Kanadzie, by w końcu osiąść w Norwegii. Tam też założyła rodzinę, a swojego męża Norwega poznała właśnie dzięki Jodze.

Co podkreśla na każdym kroku – joga absolutnie odmieniła jej podejście do życia i samej siebie, wyrwała ją ze szponów stresu, ciągłego przemęczenia i niskiej samooceny. Teraz joga pomaga jej zachować optymizm, spokój, balans oraz zdrowie.

Obecnie Basia zajmuje się głównie trenowaniem entuzjastów oraz nauczycieli jogi z całego świata. Organizuje kursy i obozy treningowe w takich zakątkach globu jak Kostaryka, indyjskie Goa, ale także coraz częściej w Polsce – miejsca jednak trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Inne artykuły tego autora