Joga na silne i mocne ciało

Joga daje nam wyciszenie, relaks, sprawia, że jesteśmy bardziej mindful… ale czy regularna praktyka jogi może wzmocnić nasze ciało? Jak najbardziej TAK! Kilka Powitań Słońca dziennie to trening porównywalny do tego na sali fitness.

Siła dla optymalnego zdrowia

Siła fizyczna jest jednym z najważniejszych elementów zdrowego ciała. Mocne mięśnie, ścięgna i więzadła zapewniają wsparcie dla kości i stawów, co zmniejsza podatność na urazy. Niestety masa mięśniowa zmniejsza się wraz z wiekiem, ale skuteczny trening siłowy może ją odbudować w każdym wieku. Siła mięśni zwiększa gęstość kości, poprawia postawę, równowagę, zwiększa wytrzymałość i sprawność układu sercowo-naczyniowego. Jest to niezbędne dla optymalnego zdrowia.

Siła dla pewności i szczęścia

Jeśli nie jesteś silny fizycznie, ograniczasz się do czynności, które jesteś w stanie wykonać. Wyobraź sobie to uczucie, gdy przyjmujesz każde narzucone wyzwanie i bez strachu je wykonujesz. Pomyśl, co mógłbyś osiągnąć. Bycie silnym fizycznie jest niesamowicie wzmacniające. Potwierdzono również, że siła treningu poprawia nastrój i redukuje stres poprzez zwiększenie poziomu komfortowych neurotransmiterów w mózgu: dopaminy, serotoniny i norepinefryny.

Siła dla pięknego ciała

Gdy wyglądamy zdrowo, od razu przyciągamy do siebie innych. Sprawiamy wrażenie, że możemy być dobrym partnerem i rodzicem.
Najbardziej oczywistymi oznakami zewnętrznymi są silne mięśnie, energia i dobra wytrzymałość. Zatem, kiedy jesteś silny, czujesz się potężny, pewniejszy siebie i asertywny.

Joga jako droga do treningu siłowego

Joga, jako forma treningu siłowego, ma kilka wyjątkowych zalet:

  • wzmacnia grupy mięśniowe
  • nie nadwyręża naszych stawów
  • łączy ruchy izometryczne, ekscentryczne i koncentryczne
  • poprawia świadomość ciała
  • poprawia efektywność oddechu
  • ćwiczenie boso wzmacnia mięśnie stóp, łuków, kostek i podudzi
  • wzmacnia nasze mięśnie i całe ciało
  • może być wykonywana w dowolnym miejscu przy minimalnym wyposażeniu
  • zwiększa ilość endorfin, dzięki temu jesteś szczęśliwy

Wskazówki dotyczące treningu siłowego

Konsekwencja: Trenuj przynajmniej 3 razy w tygodniu, dając sobie czas na odpoczynek.
Intensywność: Sylwetka zmienią się tylko wtedy, gdy trening jest zbilansowany i dostosowany do Twoich potrzeb.
Różnorodność: Idź na zajęcia z gimnastyki, naucz się parkour, pójdź na boks, zarejestruj się na wyścig z przeszkodami, lub zgłoś się na ochotnika, aby pomóc swojemu przyjacielowi w przeprowadzce. Wymieszaj te aktywności, aby wzmocnić swoje ciało.



O autorze

Portal Yogi
Portal Yogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce.

Inne artykuły tego autora