Joga Twarzy Zestaw Ćwiczeń

Praktykuje ją coraz więcej osób, w tym wiele gwiazd i niej zawdzięczają swój piękny i młody wygląd. Jedną z nich jest Madonna. W wieku 52 lat może poszczycić się dobrą kondycją twarzy z minimalną ilością widocznych zmarszczek na czole oraz w okolicy oczu.

O czym mowa? Jodze twarzy. Madonna stosuje ją już od 20 lat. Korzysta ze wskazówek swojego mistrza jogi, Eddiego Sterna. Według niego najlepszym sposobem na zachowanie młodego wyglądu jest…zrelaksowana twarz.

Joga Twarzy Zestaw Ćwiczeń

Poniżej przedstawiamy kilka bardzo prostych i przyjemnych ćwiczeń.

Połóż palce po obu stronach ust i mocno rozciągaj je na zewnątrz, jednocześnie spróbuj ściągnąć wargi w dziubek. Powtórz kilka razy. Tym ćwiczeniem wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za opadanie kącików ust.

    • Uśmiechnij się szeroko otwierając usta i otwórz oczy jakbyś się czymś zdziwiła. Poczuj jak napinają się mięśnie całej twarzy i wytrzymaj tak 5-10 sekund. To sposób by zapobiec opadaniu skóry policzków.

 

    • Umieść palce wskazujące po obu stronach nosa na wysokości kości policzkowych. Przyciśnij je do skóry, a potem 20 razy zmarszcz nos. W ten sposób zapobiegniesz tworzeniu się bruzd przy ustach.

 

    • Aby wzmocnić mięśnie podbródka oprzyj go na wierzchach dłoni i naciskaj przez 10 sekund. Powtórz 3 razy. Zapobiegniesz tym zwiotczeniu szyi.

 

    • Pięć razy przesuwaj usta raz w prawą, raz w lewą stronę. To pomoże ci w zachowaniu jędrnej skóry na linii żuchwy.

 

    • Unieś podbródek w kierunku sufitu i wyciągnij usta tak jakbyś przesyłała komuś tam pocałunek. Powtórz 3 razy. To ćwiczenie pomoże ci ukształtować ładną linię szyi.

 

    • Nabierz powietrza w usta, a potem przesuwaj je z jednego policzka do drugiego kilka razy, mocno napinając mięśnie. Wypuść powietrze tak jakbyś nadmuchiwała balonik. Powtórz 2 razy. Ta gimnastyka wzmocni mięśnie policzków.

 

    • Wymawiaj głośno i wyraźnie samogłoski a, e, i, o, u. Powtórz kilka razy. Ćwiczenie to nadaje sprężystości wokół warg i zapobiega powstawaniu zmarszczek.

 

    • Palce wskazujące połóż przy wewnętrznych końcach brwi i przyciśnij. Próbuj zmarszczyć brwi pokonując opór stawiany przez palce. Powtórz 5 razy. Można tym zapobiec tworzeniu się pionowych zmarszczek na czole.

 

Pamiętaj, nie musisz wykonywać wszystkich tych ćwiczeń. Wystarczy, że wybierzesz kilka, które uznasz za najbardziej pożyteczne dla ciebie. Ćwiczenia należy wykonywać regularnie a na pewno przyniosą pożądany efekt.

 

Zachowaj młodość z jogą twarzy. Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i ćwicz jogę twarzy.

Zapisując się do Studia otrzymasz dostęp do sesji jogi twarzy z Ullą Wilczyńską-Kalak. Koszt: 29 zł za miesiąc (dajemy Ci 30 dni gwarancji!). Oto niektóre z sesji:

  • Twarz pełna blasku – codzienna sesja jogi twarzy
  • Moc buziaków – ćwiczenia na mięśnie wokół ust
  • Nie ma co się marszczyć – ćwiczenia na mięśnie czoła
  • … i wiele innych!

>> Tak, chcę zachować młodość z jogą twarzy. Dołączam do Internetowego Studia!



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora