Jak Joga Wpływa Na Rodzicielstwo (Tekst Nie Tylko Dla Kobiet W Ciąży!)

Joga uczy nas wielu rzeczy – o samych sobie i o relacjach z innymi ludźmi. Jaclyn Nguyen, ukazuje trzy proste sposoby,które zmienią to jak patrzysz na rodzicielstwo (właśnie wtedy kiedy myślisz, że zaraz oszalejesz) i życie w ogóle. A także podsunie odpowiedź na pytanie, czy warto uprawiać jogę. Nie tylko w ciąży.

joga a rodzicielstwo

„Jestem bardzo wdzięczna, ponieważ od kilku miesięcy jestem pełnoetatową mamą. Zdarzały mi się jednak momenty, w których byłam pewna, że nie potrafię niczego zrobić w prawidłowy sposób. I wtedy przypomniano mi, że rodzicielstwo jest tak naprawdę radosnym procesem nauki, który prowadzi cię do pozytywnego rozwoju.”

„Pewnego dnia, po parnych i mokrych zajęciach, zdałam sobie sprawę, że joga już dawno przygotowała mnie do bycia matką. Musiałam tylko przypomnieć sobie trzy proste rzeczy. Szczególnie kiedy jestem w domu wychowując córkę.”

1. Odpuść perfekcję i dostosuj się do sytuacji

Podobnie jak odpuszczając sobie podczas wykonywania pewnych asan, zrób to samo, będąc w towarzystwie Twoich dzieci. Jeśli narobią bałaganu, upuszczą garnek spaghetti, który rozbryzga się po całej podłodze – trudno, po prostu stało się. Podnieś go, tak samo jak podnosisz swoje ciało po upadku.

Koniec końcem, dzięki Tobie nauczą się jak być schludne, uważne i rozsądne zupełnie tak samo, jak Twoja noga w końcu wyląduje za Twoją głową. Bycie elastycznym ułatwia życie a perfekcja powoduje sztywność.

2. Nic dobrego nie przychodzi na siłę

Czasami będąc rodzicami musimy przypomnieć sobie, że potrzeba również wiele nauki w tym jak kierować i wspierać nasze pociechy. Jest to dokładnie tak samo istotne jak wsłuchanie się w głos własnego ciała. Podobnie można to zobrazować sytuacją podczas zajęć, w której pragniesz wykonać jakąś asanę, ale pewna część Twojego ciała mówi nie – Ty zamiast jej posłuchać, przesz naprzód i całość kończy się naciągnięciem ścięgna, bądź znacznie gorzej. Nie zmuszaj dzieci do robienia rzeczy, których nie chcą, myśląc że z czasem im się to spodoba. Pozwól im dokonać wyboru.

Na pewno wydaje Ci się, że wiesz co jest dla nich najlepsze – spróbuj jednak posłuchać, co Twoje pociechy mają Ci do zakomunikowania i akceptuj rzeczy takimi jakie są. Jedyną rzeczą nad którą powinieneś panować jesteś Ty sam. Nie pozwól, by Twoje ego przejęło kontrolę i nazwało walką unikalną więź, która prezentuje się nie tylko między Tobą i praktyką Jogi, ale przede wszystkim między Twoją rodziną. Prowadź je dając im możliwość rozsądnego wyboru, dzięki czemu nauczą się podejmować decyzję. Wpłynie to na ich poczucie pewności siebie w późniejszym wieku.

3. Bądź uważny

Skup się na jednej rzeczy w danym czasie. Ha! Wiem, że może to zabrzmieć śmiesznie, od kiedy bycie multizadaniowym jest poprostu wplecione w bycie rodzicem. Niemniej jednak, podobnie jak w asanie Psa z głową w dół, w sytuacji, gdy nauczyciel zwraca Ci uwagę na wszystkie zaangażowane części ciała ale cały szczegół tkwi w oddechu i pozostaniu w pozycji. I wtedy za każdym razem podążając za oddechem odczuwasz spokój i ciszę.

Bycie uważnym wydaje się spowalniać czas i pozwala na bycie tu i teraz, przynosząc radość z uczestnictwa w konkretnym momencie i chwili. Zawsze jest czas na dostrzeżenie radości i miłości. Wybierz ścieżkę uważności i ciesz się każdym momentem spędzonym ze swoimi maluchami, ponieważ ani się obejrzysz a staną się dorosłymi. Często mówi się, że nasze dzieci to najlepsi nauczyciele. Chłoń więc ich mądrość i…
NIE ZAPOMNIJ ODDYCHAĆ ;))

Zacznij uprawiać jogę teraz. Przed ciążą, w ciąży, po ciąży – bądź w jakimkolwiek czasie – bez odniesienia do stanu błogosławionego. Bo dystans do siebie i do świata, spokój i cierpliwość przydają się każdemu.

Źródło



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora