Otwieraj biodra aby uwolnić kręgosłup od bólu!

Często pacjenci, którzy przychodząc do mnie skarżą się na bóle pleców dolnych dziwią się kiedy moją uwagę zamiast na plecach skupiam na ich biodrach 🙂

Kolejne zdziwienie pojawia się, kiedy jako zadanie domowe dostają regularną praktykę pozycji jogi, którą demonstruję poniżej… Kiedy ją wypróbujesz zdecydowanie odczują ją właśnie Twoje biodra.

Już tłumaczę o co mi z tymi biodrami dokładnie chodzi….

Otóż poprzez siedzący tryb pracy dochodzi często do przykurczu mięśni w rejonie Twoich bioder.

Zginacze biodra, które są w długotrwałym skurczu tracą swoją możliwość do maksymalnego rozciągania, co w efekcie zniekształa postawę Twojego ciała.

Mięsień biodrowo-lędźwiowy pozciąga swoim przyczepem za kręgosłup lędźwiowy, w efekcie dając długotwrale utrzymujący się dyskomfort dolnego rejonu pleców.

Anatomie der Hftbeuger, Lendenmuskeln, psoas major

Mięsień biodrowo-lędźwiowy, źródło Fotolia.pl

Anjaneyasana – prosta pozycja,ktora pomoże Ci efektywnie otworzyc biodra

Wykonując pozycję Anjaneyasana rozciągasz jednocześnie zginacze bioder oraz rejon brzucha pobudzając przeponę do pracy.

_DSC7215

Jak prawidłowo wykonać pozycję Anjaneyasana:

  1. Wejdź do pozycji z Psa z głową w dole przenosząc prawą nogę do przodu i ustawiając ją w jednej linii z dłońmi. Pilnuj aby prawe kolano było w jednej linii z prawym biodrem, dzięki temu unikniesz koślawienia kolana.
  2. Lewą nogę odsuń daleko do tyłu zwiększając rozciągnięcie, a na końcu połóż kolano lewej nogi na ziemi. Przenieś nieco ciężar ciała na prawą stopę i wznieś ręce ku górze starając się nie napinać barków i karku.
  3. Odchyl nieco głowę do tyłu. Zostań ok. 10 oddechów i powtórz asanę na drugą stronę.

 



O autorze

Małgorzata Kobus
Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Inne artykuły tego autora