12 Sposobów By Pozostać Pozytywnym (W Negatywnym Świecie)

Czy Ciebie też przytłacza ilosć negatywnych wiadomości, ciągłe narzekanie a nawet gorsza pogoda? Oto 12 sprawdzonych technik, aby zachować pozytywne nastawienie w negatynym świecie. Bo jeśli chcesz zmienić swoją rzeczywistość – najpierw zmień swoje myśli!

1. Kontroluj Ilość Negatywnych Wiadomości

Staram się być na bieżąco z wydarzeniami na świecie, ale czasami wystarczy jeden nagłówek, by wprowadzić mnie w ponury nastrój. Dlatego ograniczam czas spędzony z TV, radio i internetem, wybierając tylko kilka ciekawych historii z całego potoku informacji.

2. Kontroluj Liczbę Negatywnych Ludzi W Twoim Życiu

Spędzam większość moich dni na rozmowach z pacjentami i ich problemami. Jednakże poza pracą mogę wybrać, ile czasu spędzam z rodziną i przyjaciółmi, którzy epatują negatywną energią. Niezależnie od tego jak bolesne to może czasami bywać, w moim kalendarzu czasami brakuje miejsca dla tych, którzy konsekwentnie mnie dołują.

3. Słuchaj Muzyki

Mam zawsze pozytywną muzykę do słuchania w samochodzie, w domu i w pracy. Moja playlista podnosi na duchu. Mogę poczuć się błogo i wspaniale dzięki zaledwie kilku kliknięciom na moim telefonie.

4. Medytuj

Praktykuję Kirtan Kriya nauczaną przez dr Dharma Singh Khalsa, ponieważ zajmuje 12 minut wraz z mantrami i mudrami, które są bardzo proste. Często wykonuję je w saunie, dlatego nazywam to saunatacją, gdyż pozwala mi usunąć śmieci z głowy.

5. Żyj Świadomie

Świadomość mojego oddechu, pochodzenia pokarmu, błękitnego nieba, purpurowego kwiatu, śpiewu ptaka: to wszystko wprowadza mnie w poczucie wdzięczności za chwilę, która przezwycięża siły ciągnące mnie w dół.

6. Praktykuj Wdzięczność

Doceniaj ludzi za wszystko co robią, by pomóc Ci w ciągu dnia. To powinno zawsze być Twoim celem. Pomaganie innym, trzymając drzwi, kupując kawę niespodziankę dla kogoś stojącego za mną w kolejce (nazywam to przypadkowym aktem kofeiny) lub pozwalając komuś przejechać na skrzyżowaniu, to może być dla Ciebie i innych budujące.

7. Módl Się

W mojej wierze istnieje kilka modlitw, które są odmawiane tuż po przebudzenie. Ta prosta modlitwa wyraża podziękowanie za powrót ducha do ciała po nocnym odpoczynku. Kolejna modlitwa jest dziwna, ale to jedna z moich ulubionych: została napisana ponad 1000 lat temu i jest recytowana po oddawaniu moczu lub kału, aby przyznać, że ciało jest nadal cudem. Chociaż to dziwne błogosławieństwo, kiedy zajmuję się pacjentami z chorobą jelit i pęcherza, doceniam obie modlitwy za to jak bardzo przyziemny staje się ten moment refleksji.

8. Czytaj Pozytywne Książki I Wywiady

Czytałem dzieła Dale Carnegie, Tony Robbins, Og Mangino i Louise Hay, ale wracanie do nich co jakiś czas jest zawsze pozytywnym doświadczeniem. Również, wybieram konferencje TED, które opisują nowe innowacje, wyzwania i wgląd w naturę, co sprawia, że czuję się po nich lepiej.

9. Rozdawaj Uściski

Uwielbiam przytulanie innych, a jeśli pozwalają na to moi pacjenci, przytulam i drapię po plecach większość moich wizytantów, u których wywołuje to wielki uśmiech. Mogę tylko obserwować zmniejszający się stres u innych i zmniejszający się mój własny poziom stresu .

10. Odłącz Się

Mój telefon jest mój pagerem, moje media społecznościowe, czy mój kalendarz. Smartfon jest cudem techniki, który trzymam blisko mojej talii, w ręku, albo w samochodzie. Niektóre święta spędzone z rodziną wymagają jednak odcięcia się, czy to jeden dzień w tygodniu, godzinę na sali jogi, lub podczas medytacji. Pracuję nad trzymaniem mojego telefonu i mojego mózgu w zdrowej odległości przy użyciu zestawu głośnomówiącego lub słuchawek,czy Bluetooth.

11. Śmiej Się

Lata temu, pisarz Norman Cousins przedstawił uzdrawiającą moc komedii wobec chorych pacjentów i humoru, który może odgrywać ważną rolę w procesie gojenia się ran. Często kończę mój dzień oglądając komedię przez kilka minut. Zmartwienia z tego dnia odstawiam na bok, a w zamian cieszę się trzęsąc się ze śmiechu i myśląc pozytywnie o nadchodzącym dniu.

12. Połącz Się Ze Zwierzętami

Mój dzień pracy kończy się, gdy przychodzę do domu i widzę dwa machające z radości ogony. Muszę się wtedy położyć i pozwolić moim psom polizać mnie po twarzy. Wątpię w istnienie lepszej terapii po długim dniu i jestem pewien, że wielu z Was czuje, że miłość zwierzęcia może wyjść na przeciw wielu negatywnym emocjom.

Dalajlama był cytowany mówiąc: „Kiedy spotykamy prawdziwą tragedię w życiu możemy zareagować na dwa sposoby, albo tracąc nadzieję i popadając w autodestrukcyjne nawyki lub podejmując wyzwania, aby znaleźć naszą wewnętrzną siłę.”


Podzielicie się z nami swoimi strategiami na pozostanie pozytywnym i znalezienie wewnętrznej siły. Piszcie w komentarzach poniżej!

 



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora