Ewa Wysocka

10 Prawd o Kobietach i Mężczyznach, Jakich Nauczyłam się Trenując Acro Yogę

„Acro Yoga nie jest tylko prostą kombinacją akrobatyki i yogi. Będąc nauczycielem Acro Yogi przez ponad 6 lat i ucząc jej w ponad 30 krajach zaczęłam nazywać ją – Yoga Zaufania.” mówi Daniel Scott. Poniżej znajdziesz 10 prawd o kobietach i mężczyznach jakich się nauczyła trenując Acro Yogę.
acro yoga

1. Ruch jest przewidywalny. Emocja nie.

Moment, bezwładność i kierunek to dość proste pojęcia. Uczucia i emocje potrafią zaś często ulec zmianie w każdej chwili i to bez uprzedzenia. Możesz jednak dostroić swoje zrozumienie siebie i swoich emocji, zarówno poprzez stałą obserwację, cierpliwość, jak i dbałość o szczegóły.

2. Większość ludzi to maniacy kontroli.

Wiele napięć buduje się w naszych ciałach prowadzenia wszystkich nadbagaż-fizycznej, emocjonalnej, lub w inny sposób. Duża część z uprawiania jogi zaufania jest uczenie się przejąć kontrolę poprzez puszczenie. Z jednego do drugiego dziwaka: wybór na relaks nie chodzi o rezygnację z władzy, ale daje się na chęci się poruszać.

3. Coś jest warte tylko wtedy, gdy robisz to powoli.

Unikaj pośpiechu, by uniknąć pomyłki i szkody. Czy kiedykolwiek słyszałeś, żeby ktoś mówił: „Zostałem poszkodowany, bo jechałem zbyt wolno”?

4. Błąd jest tylko wtedy, kiedy się na nim nie uczysz.

Parafrazując Douglasa Adamsa: „Talent latania zasadniczo polega na tym, że to nauczenie się jak rzucić się w przepaść i… nie upaść na ziemię”. Joga zaufania dostarcza wielu przydatnych technik dotyczących pokładania w innych zaufania i opuszczania strefy komfortu po to, by za chwilę ją poszerzyć o nowe doświadczenie.

5. Balans to środek pomiędzy dwiema skrajnościami.

Joga czerpie swą siłę poprzez balans. Akrobatyka znajdzie swój balans w sile mięśni. Sztuka, to znaleźć się pośrodku i czerpać z obu tych dziedzin równocześnie.

6. Grawitacja zawsze wygrywa.

Co idzie w górę musi zejść na dół. Mięśnie się męczą. Kości nie. Zamiast opierać wszystkie swoje ćwiczenia na masie mięśniowej, przenieś ciężar na swój szkielet. To wcale nie takie trudne!

7. O zaufaniu najpierw się uczymy, później zaś je zdobywamy.

Chociaż pojęcie zaufania jest bardzo powszechnie znane, samo w sobie jest bardzo trudne do osiągnięcia. Polegamy na sobie, a problem mamy z zaufaniem do innych osób – albo nie mamy go wcale, albo ufamy ludziom aż nadto. Aby w pełni go doświadczyć, musimy dbać o siebie w pierwszej kolejności, po to by w pełni móc zaufać drugiej osobie.

8. Terapia ma sprawić, by pacjent poczuł się dobrze, nie zaś znajdować sposoby, dzięki którym to się stanie.

Kluczem do stworzenia bezpiecznej przestrzeni jest zrozumienie różnicy między tym, co wymaga współczucia i empatii, od naruszania głębokiej intymności. Twój dotyk ma leczyć, nie zaś przerażać.

9. Nie chodzi o kontrast – ziemia – latanie, a o relację dawania i brania.

Joga to nie zaawansowane pozycje, lata praktyk. W jodze nie uznaje się ludzi lepszych i gorszych w swojej technice. Joga to dwie osoby poruszające się jako jeden organizm. Daj sobie szansę, niech ktoś postara się unieść Twój ciężar.

10. Trenerzy acro yogi są także ludźmi.

Tak, jesteśmy silni i doświadczeni. Tak, męczymy się i nie latamy zawsze kilka centymetrów nad ziemią. Zdarza nam się nie odpowiadać zawsze z należytym współczuciem. I nie zawsze palimy się do wszystkich nowych pomysłów i tzw. Zajawek. Jesteśmy ludźmi z krwi i kości i mamy swoje słabości! 🙂
Źródło.

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.