Leira Tara Maye

Air Joga – bezpieczny sposób na pogłębienie praktyki

Praktykujesz jogę już od dłuższego czasu, ale nadal nie jesteś w stanie wykonać niektórych asan? Jeśli tak, być może czas spróbować Air Jogi...

Praktykujesz jogę już od dłuższego czasu, ale nadal nie jesteś w stanie wykonać niektórych asan? Jeśli tak, być może czas spróbować Air Jogi… Oczywiście celem jogi nie jest osiąganie określonych pozycji, ale przezwyciężanie naszych ograniczeń. Joga w powietrzu to jedyny w swoim rodzaju sposób, aby uwolnić się od tego co nas ogranicza, zarówno fizycznie jak i psychicznie.

air yoga

Czasem trzeba stanąć na głowie, by spojrzeć na życie z innej perspektywy

Poprzez wykonywanie ćwiczeń nad ziemią, air joga, zmusza do spojrzenia na siebie z trochę innej perspektywy. W przeciwieństwie do tradycyjnej jogi, gdzie wiele pozycji wymaga stawiania oporu grawitacji, praca z hamakiem zachęca aby się jej poddać, aby na moment zupełnie odpuścić kontrolę.

Dla wielu z nas jest to nie lada wyzwanie, ale jeśli zaufamy sobie i hamakowi, jeśli poddamy się chwili, poddamy się oddechowi, poczujemy, jak nasze ciało i umysł naturalnie się rozluźniają. W ten sposób grawitacja wykonuje całą pracę za nas, a rozciąganie staje się o wiele skuteczniejsze.

W jodze podobnie jak w życiu, bywa, że najprostszym sposobem, aby osiągnąć swój cel, nie jest walka o niego, a odpuszczenie. Tej przydatnej lekcji możemy nauczyć się ćwicząc jogę w powietrzu.

Stawić czoła ograniczeniom

Inną korzyścią z praktykowania tej formy jest to, że zmusza nas ona do stawienia czoła własnym ograniczeniom. Niezależnie od tego czy mamy problem z puszczeniem się hamaka, czy brakuje nam pewności siebie i zaczynamy panikować gdy tracimy grunt pod nogami (dosłownie i w przenośni), joga w powietrzu pomoże nam uwolnić się od tych lęków. Będziemy mogli zauważyć, jak często to jak postrzegamy siebie, ogranicza nas i blokuje w różnych dziedzinach życia.

Częścią praktyki jest obserwacja emocji które pojawiają się w trakcie ćwiczeń, obserwacja oddechu i praca nad uważnością, umiejętnością bycia tu i teraz. Daje nam to szansę, aby odkryć swój potencjał i zrozumieć, że nie ma rzeczy niemożliwych. To niezwykle wyzwalające uczucie, dodaje wiary w siebie i siły do działania.

Jeśli chcesz spróbować pozycji odwróconych

Ogromną zaletą air jogi jest także niezwykle prosta technika wykonywania pozycji odwróconych. Jak wiadomo, inwersje czyli asany odwrócone, mają bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie. Jednak w tradycyjnej jodze, osiągnięcie tych pozycji jest trudne. Przygotowanie do ich wykonywania wymaga dużo czasu i samozaparcia. Ale z pomocą hamaka możemy bezpiecznie zawisnąć do góry nogami już na pierwszych zajęciach. Gdy się z nim oswoimy, nawet najtrudniejsze pozycje takie jak Pincha Mayurasana (Pawie Pióro), nie będą się już wydawać poza naszym zasięgiem.

Więc, jeśli wciąż obawiasz się pewnych asan, jeśli czujesz że coś Cię blokuje, spróbuj praktyki w powietrzu. Joga w hamaku to nie tylko bardzo efektywne rozciąganie i wzmacnianie, ale również świetny sposób aby przezwyciężyć swoje lęki, otworzyć się na nowe możliwości i odnaleźć siłę która drzemie w tobie.

Więcej o korzyściach płynących z uprawiania air jogi przeczytasz TUTAJ.


W Internetowym Studio PortalYogi już w środę (10 lipca) dla wszystkich użytkowników Studia będzie dostępna sesja air jogi: „Podniebne rozciąganie” – dołącz o Studia i spróbuj tego rodzaju praktyki jogi!

Dodatkowo w Studio znajdziesz ponad 180 sesji jogi i medytacji, a także ponad 23 jogowe wyzwania! Zacznij regularną praktykę jogi w domu 🙂

Leira Tara Maye

Z wykształcenia jest filmowcem. Z natury wyznawcą filozofii tantrycznej, której tajniki zgłębiała w Shri Kali Ashram w Indiach jednej z ostatnich tradycyjnych szkół Tantra Jogi . Pracą z ciałem zajmuje się od najmłodszych lat.

Eksperymentując z rożnymi rodzajami tańca miała okazję doświadczyć i dogłębnie zrozumieć mechanizmy wpływające na zdrowie i efektywność ruchu.

Joga jest dla niej drogą duchową. Pilates, to klucz do zdrowego kręgosłupa i absolutnie podstawowa wiedza dla każdej osoby dbającej o zdrowie. Wiele inspiracji czerpię z tańca, zwraca szczególną uwagę na technikę i dokładność wykonywania ćwiczeń. Lekcje, konstruuje tak, aby poprzez pracę z ciałem zwiększać kontrolę nad umysłem i świadomość sfery duchowej. Harmonia ciała, ducha i umysłu jest bowiem pierwszym krokiem do zdrowia, zgrabnej sylwetki i pewności siebie.

 

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.