Małgorzata Kobus-Kwiatkowska

Rewelacyjna Asana Na Ból Karku I Ramion

Każda stresująca sytuacja pozostawia w naszym organizmie ślad – nie tylko w psychice, ale także w ciele. Psychiczny stres, z którym nie udało nam się uporać, ma szczególny wpływ na kark i górną część pleców. Mięśnie tego rejonu, które znajdują się w ciągłym napięciu, kurczą się i usztywniają, blokując swobodne poruszanie głową i barkami. A to może prowadzić do trawałego zwyrodnienia i przewleklego bólu! Z pomocą przychodzi joga!

Gomukhasana – porosta pozycja, która złagodzić ból karku i ramion

Gomukhasana, czyli Pozycja Krowiego Pyska, łagodzi napięcia obręczy barkowej, uelastycznia klatkę piersiową! Warto zapamiętać tę instrukcję, jak prawidłowo ją wykonać:

  1. Unieś prawą rękę do góry i zegnij ją w łokciu, starając się skierować dłoń w okolice łopatek, lewą rękę przenieś dołem i również zginając w łokciu postaraj się uchwycić obie dłonie z tyłu na plecach. Jeśli nie sięgasz, możesz pomóc sobie za pomocą paska lub szalika.
  2. Skieruj żebra z prawej strony ciała, w kierunku do prawego biodra, aby kręgosłup pozostał w jednej linii.
  3. Powtórz asanę na drugą stronę zmieniając ułożenie rąk.

ból karku

Ręce w Gomukhasana

 
ból karku

Ponieważ nie jesteśmy elastyczni, na jedną stronę może Ci być nieco trudniej.

Osobom początkującym jest na początku trudno wykonać pozycję Gomukhasany, ponieważ ich kości nie chcą “przykleić” się do podłogi – staje się to dużym utrudnieniem, ponieważ kręgosłup i miednica nie są odpowiednio ułożone. Jeżeli masz problemy z tą pozycją, usiądź na zwiniętym kocu.

Ta asana może zwiększyć wytrzymałość mięśni sercowo-naczyniowych!


Bóle pleców, ból szyi… Pracujesz w biurze? Spędzasz długie godziny na krześle? Większość z nas siedzi zbyt długo przed komputerem lub patrzy w swoje telefony przez cały dzień. Spróbuj praktyki jogi, która pomoże pożegnać się z dyskomfortem pleców i wzmocni tę część ciała. Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i zacznij wyzwanie dla kręgosłupa. Na stornie głównej studia, szukaj w kategorii WYZWANIA.
na ból karku

Małgorzata Kobus-Kwiatkowska

Z wykształcenia magister fizjoterapii. W 2013 roku ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, gdzie broniła pracy magisterskiej pt. „Analiza zmian ruchomości w obrębie kręgosłupa i stawów biodrowych kobiet i mężczyzn praktykujących Ashtanga Vinyasa Jogę”.

Wiedzę z anatomii, fizjologii i biomechaniki zdobytą na studiach połączyła z jej największą pasją, którą jest joga.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.