Asany Dla Twojej Twarzy

Pisaliśmy już o asanach na poprawę metabolizmu, na bóle miesiączkowe, na bóle kręgosłupa, na stres, na poprawę postawy czy na zrzucenie wagi. Czas na asany dla Twojej twarzy. Autorką cytowanego tekstu jest Caroll Ann Weber.

Każdy z nas przechodząc obok lustra, nie może oprzeć się pokusie, żeby sprawdzić, jak wygląda. Krytycznie wpatrując się w swoją twarz, często napinamy policzki i wyobrażamy sobie, jak mogłybyśmy wyglądać po małym liftingu. Wierzymy, że botoks, zastrzyki z kolagenu czy setki innych, ciągle udoskonalanych zabiegów odmładzających pomogą nam cofnąć czas. Tymczasem żadna z nas nie podejrzewa, że popularna joga pozwala uzyskać takie same efekty co interwencja chirurga.

Nowojorczycy masowo zapisują się na ćwiczenia jogi twarzy, które pomagają w zachowaniu promiennej i młodej skóry. Zajęcia zostały opracowane i są prowadzone w Manhattan’s Upper East Side przez Annelise Hagen, autorkę książki „The Yoga Face: Eliminate Wrinkles with the Ultimate Natural Facelift”. Amerykańska instruktorka na swoich kursach uczy, jak prawidłowo rozciągać twarz i wygładzać zmarszczki.

Zaskakujące wyniki

Ciągle słyszymy o domowych sposobach nawilżania, maseczkach i innych zabiegach pielęgnacyjnych, mogących dać subtelne korzyści, które w efekcie przynoszą jednak rozczarowanie. Czterdziestoletnia Annelise, kobieta o twarzy dwudziestolatki, mówi, że ludzie zawsze wpatrują się w jej twarz, analizując dowód na to, że jej metoda naprawdę działa.

Po dwóch, góra trzech miesiącach ludzie uczęszczający na moje zajęcia obserwują znaczną poprawę kolorytu skóry i zmniejszenie zmarszczek. Najbardziej satysfakcjonujące jest to, że wszyscy odchodzą pewni siebie i naprawdę zadowoleni z efektów.

Annelise twierdzi, że ci, którzy kontynuują ćwiczenia, po sześciu miesiącach obserwują, że skóra staje się bardziej napięta, zaś po roku wyglądają jak po kosztownym liftingu twarzy. Efekty są dużo lepsze niż przy większości operacji plastycznych, po których ludzie nie wyglądają niestety jak młodsi o 10-15 lat, a raczej jak manekiny z muzeum figur woskowych.

joga twarzy

Annelise posługuje się malarską analogią: Ponieważ joga jest treningiem umysłu, ciała i ducha – wydobywa piękno z naszego wnętrza. Najpierw należy jednak uwolnić napięcie i oczyścić ciało – płótno, na którym chcemy malować. Nie można malować obrazu na płótnie pełnym już rysunków.

Praktykowana od wieków joga ma przewagę nad nowoczesnymi zabiegami i kulturą Zachodu.

Jeśli patrzymy na kondycję naszego ciała jedynie z naukowego, fizjologicznego punktu widzenia – nie uwzględniamy roli emocji. Twarz jest odbiciem naszej duszy, częścią ciała najbardziej od nich uzależnioną, z której można odczytać, jacy jesteśmy. Nauczyliśmy się kontrolować nasze ciała, jednak twarz traktujemy jak coś niezależnego. Natomiast nie ma żadnego powodu, przez który nie moglibyśmy trenować twarzy tak jak innych części ciała.

Asany dla twojej twarzy

Wykonuj je każdego poranka przez ok. 10 minut, po oczyszczeniu i nawilżeniu skóry, zgodnie z podaną niżej kolejnością.

1. Podniesione czoło:

Pozwala umocnić największy mięsień czoła. Należy naprężyć i unieść mięśnie powyżej brwi, co sprowadza się do zmarszczenia czoła. Dalej poprzez naciskanie opuszkami palców wygładzamy zmarszczki w kierunku skroni. Próbujemy zrównoważyć nacisk naprężeniem mięśni. Powtarzamy to 20 razy tak szybko, jak potrafimy. Powstałe zaczerwienienie wynika ze zwiększenia cyrkulacji krwi w tym obszarze.

2. Twarz Lwa:

Klasyczna pozycja Simhasana, która rozciąga wszystkie mięśnie twarzy i uwalnia napięcie emocjonalne. Należy na wdechu naprężyć ciało, mięśnie twarzy i zacisnąć pięści. Na wydechu wystawiamy język, kręcimy oczami i otwieramy dłonie. Trwamy w tej pozycji przez ok. 10 sekund. Powtarzamy całość dwa razy. Dzięki temu rozluźniamy mięśnie i uwalniamy napięcie kumulowane na szczęce. Nie bójmy się napinać i obkurczać mięśni twarzy, gdyż to pozwoli nam uwolnić je od nacisków.

3. Zaskoczona twarz:

Podstawowa pozycja niosąca wygładzenie czoła i zmniejszenie zmarszczek. Poza tym podnosi i wzmacnia mięśnie w okolicach oczu. Należy utrzymywać wzrok na naturalnym, horyzontalnym poziomie. Następnie trzeba otworzyć oczy bardzo szeroko i utrzymywać się w tym stanie przez ok. 10 sekund. Powtarzamy całość dwa razy. Ćwiczenie pozwala również wygładzić zmarszczki mimiczne w obszarze oczu i zapobiegać ich powstawaniu. Podczas wykonywania ćwiczenia możemy czuć lekkie pieczenie wokół oczu. Wynika ono z pobudzenia mięśni i świadczy o tym, że ćwiczenie faktycznie działa.

4. Satchmo (Louis Armstrong):

Rozciąga i wzmacnia mięśnie policzkowe. Ćwiczenie przywołuje radosną i pełną entuzjazmu grę trębacza. Należy wziąć głęboki oddech, zacisnąć usta, nadąć policzki i powstałe ciśnienie przerzucać z jednego policzka na drugi, aż zabraknie nam powietrza. Ćwiczenie pozwoli wygładzić obszar policzków i zapobiec ich opadaniu.

joga twarzy5. Marilyn Monroe:

Pozwala wzmocnić mięśnie okolic ust i ładnie je ukształtować. Formujemy usta do pocałunków tak, jak Marylin Monroe i pracujemy mięśniami z tego obszaru. Możemy całować swoje dłonie, stawiając opór mięśniom. Pozwala to uwydatnić wargi, a także ładnie wygładzić i ukształtować ich okolice.

6. Pisklę:

Pomaga wygładzić obszar podbródka, szyi i policzków, jak również zapobiec ich opadaniu. Podnosimy podbródek jak najwyżej do góry w lewą stronę. Językiem dotykamy górnej części jamy ustnej, uśmiechamy się i przełykamy. Dalej postępujemy analogicznie, podnosząc podbródek prosto oraz dalej podnosząc w prawą stronę. Powtarzamy ćwiczenie dla każdego z kierunków po trzy razy.

7. Asana przeciwko „kurzym łapkom”:

Ćwiczenie zapobiega opadaniu i obwisłości skóry pod oczami, a także cofa powstałe już „kurze łapki”. Należy się szeroko uśmiechnąć, a następnie położyć palce wskazujące na zmarszczkach. Powstałemu naciskowi przeciwstawiamy się poprzez naprężanie partii mięśni pod powiekami. Jest to izolowane ćwiczenie, więc nie angażujemy innych partii twarzy. Wykonujemy 20 powtórzeń. Kiedy staniemy się biegli w ćwiczeniach, zwiększamy liczbę powtórzeń do 40.

8. Całując sufit:

Pozwala nam kształtować okolice szczęki i szyi oraz uwydatnić usta. Należy podnieść podbródek w kierunku sufitu i wyciągnąć usta, tak jakbyśmy chcieli pocałować sufit, stąd nazwa. W trakcie poczujemy pracę mięśni szyi. Należy ćwiczenie powtórzyć trzy razy. Pomoże nam to kształtować linię szyi i szczęki.

9. Roześmiana twarz Buddy:

Jest to czysto relaksacyjne ćwiczenie. Pomaga neutralizować powstałe naprężenia i zneutralizować drobne skurcze, uciski i bruzdy prowadzące do powstawania zmarszczek. Ćwiczenie można wykonywać zarówno na stojąco, jak i w pozycji siedzącej. Należy zamknąć oczy i spokojnie gładzić twarz w obszarach zmarszczek. Dodatkowo wyobrażamy sobie, jak znikają. Warto zacząć od jednej minuty, a z czasem przeznaczyć na to ćwiczenie dwie lub trzy. W pozycji siedzącej możemy je wykonywać tak długo, jak mamy na to ochotę.

Źródło.


joga twarzy

Zachowaj Młodość Z Jogą Twarzy! Wejdź na nasze konto Instagram, gdzie wkrótce znajdziesz fragmenty sesji z jogą twarzy,  prowadzone przez Ullę Wilczyńską-Kalak.

Zachęcamy do zainwestowania swojego czasu w tę formę odmładzania, gdyż jogę twarzy działa wyjątkowo dobrze na wygląd i pomaga skórze zachować elastyczność na dłużej. A przy tym jest wyjątkowo prosta do zastosowania!

Po więcej sesji zajrzyj do Internetowego Studio PortalYogi.

Jak znaleźć ten kurs?

  • Na stronie Studia wejdź w zakładkę KATEGORIE 
  • Wyszukaj Joga Twarzy
  • Wejdź w cały kurs lub w krótsze, osobne sesje.


O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora