Justyna

Jak Joga I Codzienne Życie Idą Ze Sobą W Parze

Praktykowanie asan wraz z uwagą na detale przekłada się naturalnie na lekcje, które doświadczamy w codziennym życiu. Joga jest dla mnie metaforą życia, a uwagi pojawiające się podczas zajęć jogi można odnieść do tego jacy jesteśmy i jak postępujemy w życiu codziennym.

Chciałabym się podzielić tą refleksją na kilku przykładach.
joga

1. Zakorzeń się
Poczucie stabilności i ziemi pod stopami poprzez dociskanie wewnętrznych i zewnętrznych krawędzi stóp oraz wydłużanie palców ma ogromne znaczenie podczas praktyki jogi. Taka praca daje stabilność w asanach, dzięki czemu budujesz pozycję od podstawy. Taką stabilność można odnieść do sytuacji życiowych, w których masz poczucie, że „tracisz grunt pod nogami”. Jeśli poczujesz stabilność na macie, to poczujesz ją także w niekomfortowych sytuacjach codziennych.
2. Zaangażuj korpus
Jeśli poczujesz już swoją podstawę, możesz przejść trochę wyżej w okolicę brzucha, miednicy by zacząć wydłużać te miejsca. Pamiętaj by nie tracić związku stóp z wyższymi partiami swojego ciała. Niech to co dzieje się na dole wpływa na pracę w górze. Taka praca spowoduje wzmocnienie całego twojego ciała, co sprawi że poczujesz się pewniej w codziennym życiu.
3. Zaakceptuj swoją sytuację
Jedne pozycje jogiczne będą dla Ciebie mniej wygodne a drugie nie sprawią Ci większego problemu. W zależności od tego gdzie kumuluje się napięcie w Twoim ciele, te miejsca mogą być dla Ciebie niewygodne i kłopotliwe. Napięcia związane są mocno z sytuacjami i przeżyciami codziennymi, które mają także swoje odbicie na poziomie czysto fizycznym. Bądź dla siebie wyrozumiały– zarówno w stosunku do swojego ciała jak i problemów, które powodują u Ciebie reakcje stresowe. Spróbuj zaakceptować napięcia w ciele i zacznij nad nimi spokojnie pracować. Poprawi to na pewno Twoje samopoczucie i wzmocni Cię w życiu codziennym.
4. Praktykuj cierpliwość
Praktyka jogi ma duże konotacje z czasem. Trwanie w pozycji to dla niektórych walka z ciałem i czasem właśnie. Jeśli jednak zaczniemy te małe potyczki wygrywać, zobaczymy jak wiele maja one wspólnego z treningiem cierpliwości i wytrwałości. Taka cierpliwość na macie uczy nas bycia cierpliwym w każdej innej sytuacji.
5. Bądź świadkiem
Zwracaj uwagę na wszystkie pojawiające się podczas praktyki odczucia. Co przychodzi Ci do głowy podczas wykonywania konkretnych asan? Czy porównujesz się wtedy z innymi? Kiedy zaczynasz być sfrustrowany asaną? Co Cię boli? Bądź świadkiem tego co się w Tobie dzieje, ale nie staraj się oceniać tych uczuć. Zauważ ten fakt i pozwól mu odejść. W życiu codziennym zbyt rygorystyczna krytyka ze swojej strony blokuje Cię i nie pozwala działać. Zdolność nieoceniania się na każdym kroku jest bardzo rozwijająca.

Justyna

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.