Portal Yogi

Asany na wzmocnienie mięśni ud

Poznaj asany na wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni ud. Odciążają staw kolanowy

Dziś coś łatwego, ale bardzo ważnego – asany na wzmocnienie ud rozciągnięcie mięśni ud. Są proste do opanowania przez początkujących joginów i jednocześnie ważne dla kolan. Dlaczego? Ponieważ wzmacniają i uelastyczniają mięśnie czworogłowe ud, a te z kolei utrzymują rzepkę kolanową w odpowiedniej pozycji.

Aby kolana funkcjonowały prawidłowo, nie powinny być zbyt obciążone. Wybrane asany odciążają staw kolanowy i zapewniają optymalną ruchomość i stabilność nóg.

Poznaj asany na wzmocnienie mięśni ud

virabhadrasana II

Virabhadrasana II / Wojownik II

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Na wydechu przejdź do szerokiego rozkroku
  • Ramiona wyciągnij do boku
  • Stopę, która jest z tyłu, delikatnie skręć do środka, przy jednoczesnym skręcie ciała
  • Ustaw miednicę dokładnie na wprost
  • Zadbaj, by ugięte kolano również było ustawione dokładnie na wprost, unikniesz jego przeciążenia
  • Udo i łydka powinny tworzyć kąt prosty
  • Unieś obie ręce na boki i ułóż je w jednej linii na kształt litery T
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

Virabhadrasana III / Wojownik III

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Następnie przejdź do skłonu Uttanasana
  • Na wydechu lewą nogę wysuń do tyłu i ułóż stopę na podłodze. Lekko ugnij prawe kolano i przytrzymaj je dłońmi, nieco unieś tułów i na wydechu przesuń go lekko w prawo.
  • Wyciągnij ramiona do przodu, skieruj je równolegle do podłogi i względem siebie. Dłonie skieruj wnętrzem do siebie
  • Na wydechu prawą kość udową wypchnij do tyłu i dociśnij piętę do podłogi.
  • Prostuj przednią prawą nogę, jednocześnie podnosząc do góry lewą
  • Gdy lewa noga jest w górze, wciśnij kość ogonową w miednicę
  • Zachowaj równowagę, rozciągnij ciało w dwóch kierunkach
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

Właśnie poznałeś i nauczyłeś się dwóch ważnych w jodze pozycji na wzmocnienie mięśni nóg!

Jeśli udało Ci się wykonać obie pozycje, podziękuj sobie za tę wzmacniającą praktykę. Każda minuta na macie jest cenna dla Twojego zdrowia i kondycji psychicznej. Praktykuj jogę regularnie!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PortalYogi (@portalyogi_pl)


Praktyka jogi nie tylko kształtuje Twoją sylwetkę, ale pozwala na odkrywanie Twojej siły w ciele i umyśle.

Zachowanie równowagi w wybranej asanie może być prawdziwym sprawdzianem umiejętności… dlatego dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i weź udział w wyzwaniu: „Balans i Siła w Jodze Iyengara”.

Zbuduj siłę ramion i przygotuj ciało do praktyki pozycji balansowych.
Wyzwanie poprowadzi Adam Ślęczek – dyplomowany nauczyciel jogi Iyengara. Jego obszerna wiedza i sposób, w jaki tłumaczy każdą asanę, każde ustawienie i przejście, pozwoli Ci na swobodną praktykę w domu.

balans i sila wyzwanie

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.