Asany na wzmocnienie mięśni nóg

Poznaj asany na wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni ud. Odciążają staw kolanowy i zapewniają optymalną ruchomość i stabilność nóg.

Dziś coś łatwego, ale bardzo ważnego – asany na wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni ud. Są najprostsze do opanowania przez początkujących joginów i jednocześnie ważne dla kolan. Dlaczego? Ponieważ wzmacniają i uelastyczniają mięśnie czworogłowe ud, a te z kolei utrzymują rzepkę kolanową w odpowiedniej pozycji.

Aby kolana funkcjonowały prawidłowo, nie powinny być zbyt obciążone. Wybrane asany odciążają staw kolanowy i zapewniają optymalną ruchomość i stabilność nóg.

Poznaj asany na wzmocnienie mięśni ud
Virabhadrasana II / Wojownik II asany na wzmocnienie mięśni ud

Virabhadrasana II / Wojownik II

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Na wydechu przejdź do szerokiego rozkroku
  • Ramiona wyciągnij do boku
  • Stopę, która jest z tyłu, delikatnie skręć do środka, przy jednoczesnym skręcie ciała
  • Ustaw miednicę dokładnie na wprost
  • Zadbaj, by ugięte kolano również było ustawione dokładnie na wprost, unikniesz jego przeciążenia
  • Udo i łydka powinny tworzyć kąt prosty
  • Unieś obie ręce na boki i ułóż je w jednej linii na kształt litery T
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

Virabhadrasana III / Wojownik III asany na wzmocnienie mięśni ud

Virabhadrasana III / Wojownik III

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Następnie przejdź do skłonu Uttanasana
  • Na wydechu lewą nogę wysuń do tyłu i ułóż stopę na podłodze. Lekko ugnij prawe kolano i przytrzymaj je dłońmi, nieco unieś tułów i na wydechu przesuń go lekko w prawo.
  • Wyciągnij ramiona do przodu, skieruj je równolegle do podłogi i względem siebie. Dłonie skieruj wnętrzem do siebie
  • Na wydechu prawą kość udową wypchnij do tyłu i dociśnij piętę do podłogi.
  • Prostuj przednią prawą nogę, jednocześnie podnosząc do góry lewą
  • Gdy lewa noga jest w górze, wciśnij kość ogonową w miednicę
  • Zachowaj równowagę, rozciągnij ciało w dwóch kierunkach
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

Właśnie poznałeś i nauczyłeś się dwóch ważnych w jodze pozycji na wzmocnienie mięśni nóg!

Jeśli udało Ci się wykonać obie pozycje, podziękuj sobie za tę wzmacniającą praktykę. Każda minuta na macie jest cenna dla Twojego zdrowia i kondycji psychicznej. Praktykuj jogę regularnie!


Praktyka jogi nie tylko kształtuje Twoją sylwetkę, ale pozwala na odkrywanie Twojej siły w ciele i umyśle.

Dlatego, jeśli chcesz wzmocnić kluczowe obszary swojego ciała jak: ramiona, nadgarstki, obręcz barkową, brzuch, nogi i pośladki, to dołącz do nowgo wyzwania: Stanie na Rękach i rozpocznij podróż w kierunku zbudowania wiekszej pewności siebie i dobrego nawyku!

Postaw swój świat dosłownie do góry nogami, a zmienisz perspektywę odbioru rzeczywistości. Dołącz do 14-dniowego wyzwania: Stanie na Rękach w Internetowym Studio PortalYogi!

Stanie na Rękach

 

 

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.