ASANY NA WZMOCNIENIE MIĘŚNI UD

Dziś coś łatwego, ale bardzo ważnego – asany na wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni ud. Virabhadrasana II (Wojownik II) oraz Virabhadrasana III (Wojownik III). Są najprostsze do opanowania przez początkujących joginów i jednocześnie ważne dla kolan. Wzmacniają i uelastyczniają mięśnie czworogłowe ud, a te z kolei utrzymują rzepkę kolanową w odpowiedniej pozycji.

Aby kolana funkcjonowały prawidłowo, nie powinny być zbyt obciążone. Wybrane asany odciążają staw kolanowy i zapewniają optymalną ruchomość i stabilność nóg.

Virabhadrasana II / Wojownik II

Wojownik II

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Na wydechu przejdź do szerokiego rozkroku
  • Ramiona wyciągnij do boku
  • Stopę, która jest z tyłu, delikatnie skręć do środka, przy jednoczesnym skręcie ciała
  • Ustaw miednicę dokładnie na wprost
  • Zadbaj, by ugięte kolano również było ustawione dokładnie na wprost, unikniesz jego przeciążenia
  • Udo i łydka powinny tworzyć kąt prosty
  • Unieś obie ręce na boki i ułóż je w jednej linii na kształt litery T
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

 

Virabhadrasana III / Wojownik III

Wojownik III

  • Stań prosto na początku maty w pozycji góry (Tadasana)
  • Następnie przejdź do skłonu Uttanasana
  • Na wydechu lewą nogę wysuń do tyłu i ułóż stopę na podłodze. Lekko ugnij prawe kolano i przytrzymaj je dłońmi, nieco unieś tułów i na wydechu przesuń go lekko w prawo.
  • Wyciągnij ramiona do przodu, skieruj je równolegle do podłogi i względem siebie. Dłonie skieruj wnętrzem do siebie
  • Na wydechu prawą kość udową wypchnij do tyłu i dociśnij piętę do podłogi.
  • Prostuj przednią prawą nogę, jednocześnie podnosząc do góry lewą
  • Gdy lewa noga jest w górze, wciśnij kość ogonową w miednicę
  • Zachowaj równowagę, rozciągnij ciało w dwóch kierunkach
  • Pozostań w pozycji 30 – 60 sekund

 


Wzmocnij swoje nogi! Przygotuj je do sezonu zimowego, ale też pracuj na dobrą kondycję mięśni i stawów swoich nóg codziennie. Nogi to podstawa! W Internetowym Studio PortalYogi  czeka na Ciebie sesja „Mocne Nogi”. Nasza prowadząca Ola Żelazo przygotowała zestaw asan wzmacniających mięśnie czworogłowe, mięśnie dwugłowe, ścięgna podkolanowe, łydki i kostki. Dzięki tej sesji Twoje nogi doprowadzą Cię do wybranego celu!

 



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora