Magdalena Pardiak

Recenzja książki „Trening relaksacji” Dagmary Gmitrzak

OSTRZEŻENIE! Jeśli nie chcesz wiedzieć jak w kilka minut spać kilka godzin – nie czytaj tego!

OSTRZEŻENIE! Jeśli nie chcesz wiedzieć jak w kilka minut spać kilka godzin – nie czytaj tego!

„Niektórzy naukowcy uważają, że ludzie są zaprogramowani na co najmniej 120 lat życia, ale z powodu stresu żyją krócej”

Dagmara Gmitrzak, Trening Relaksacji, seria Samo Sedno

trening relaksacjiObecnie nikomu już nie trzeba udowadniać, że nadmierny i nieodpowiednio zarządzany stres, jest sprawcą wielu chorób, powodem wiecznego niezadowolenia i poczucia niedostatku.

W większości świetnie zdajemy sobie z tego sprawę.

Brawa dla tych zmotywowanych, którzy chcą temu zaradzić i szukają skutecznych sposobów.

Naprzeciw tym potrzebom wychodzą coraz liczniejsze serwisy, magazyny, portale i blogi, ale też troszkę zapomniane książki. Ich popularność świadczy o tym, że powoli przekonujemy się o skuteczności różnorodnych technik treningu mentalnego, chcemy je wypróbowywać i żyć lepiej… nawet 120 lat.

„Trening relaksacji” – najnowsza książka z serii Samo Sedno

To rzetelne źródło wiedzy.

Książki są dobre, bo w nich autor bierze pełną odpowiedzialność za swoje słowa, a w dobie anonimowych internetowych doradców. warto sięgać po takie źródła wiedzy.

Zatem przedstawiam Tobie rewelacyjne kompendium wiedzy o technikach relaksacji, autorstwa Dagmary Gmitrzak: „Trening relaksacji.  Jak uwolnić się od stresu, lęku i depresji”, wydawnictwa Samo Sedno.

Autorka bezboleśnie wprowadzi Cię w świat treningu mentalnego i nauczy Cię brać z niego, to co najlepiej posłuży Twojemu samorozwojowi i złagodzi zszargane nerwy.

Dagmara Gmitrzak – trenerka rozwoju osobistego, socjolożka, terapeutka holistyczna, nauczycielka technik relaksacji, muzykoterapeutka, dziennikarka i autorka książek.

Pisze w sposób rewelacyjnie przystępny na tematy silnie podbudowane badaniami naukowymi. A to, jak mawiał mój profesor, „sztuka pisać o rzeczach naukowych w nienaukowy sposób”. Solidnie podbudowana wiedza skutkuje swobodą w wypowiadaniu się na dany temat.

Taka właśnie jest ta książka:
jej się nie czyta, ją się chłonie.

trening relaksacji

Czytaj i oddychaj

Przewodnik wydobywa istotę z każdej formy relaksacji, przedstawiając krótki, syntetyczny opis, przykłady zastosowania i co najlepsze: gotowe zestawy ćwiczeń do wypróbowania od razu!

To przekrój aktywności od technik oddechowych, przez wizualizację, muzykoterapię, mindfulness i moją nową fascynację – heartfulness!

Same smaczki dla naszej wygłodniałej psyche.

Już podczas samego czytania o prawidłowym, głębokim oddychaniu, zauważasz, że spokojniej i pełniej oddychasz, a gdy dowiesz się, czym jest koherencja serca, docenisz pracę jaką nieustannie wykonuje dla Ciebie ten mięsień, a samo serce z ekscytacji zacznie bić mocniej.

Moje odkrycie: serce ma pamięć i IQ!

Wspomnę jeszcze o tym, że czytając relaksujemy się – i to podwójnie!

Herbata, koc, przytulny fotel i wzbogacająca treść skutecznie pomoże nam przetrwać do nadejścia słonecznej wiosny.

Czytanie takich pozycji sprawia, że my też rozkwitamy: stajemy się bardziej świadomi, uważni, lepiej rozumiemy, co się dzieje w naszej głowie, uczymy się tym sprawniej zarządzać.

Spokój, opanowanie, dobry nastrój i pozytywne nastawienie to korzyści płynące ze stosowania technik relaksacji.

Warto podkreślić, że formy treningu mentalnego są też pomocne w pracy z zaburzeniami takimi jak: depresja, stany lękowe, fobie, czy podczas wspierania zaawansowanych form leczenia na przykład pacjentów onkologicznych.

Autorka podkreśla, że żadna z technik nie ma podłoża religijnego.

Mimo iż część z nich tak jak mindfulness zakorzeniona jest w kulturze wschodu, każda została zaadaptowana do uniwersalnej pracy z człowiekiem zachodniej cywilizacji: zapracowanym, żyjącym w nieustannym biegu i napięciu.

Idealnie podkreślona jest rola ODDECHU.

Wiesz, że oddech to jedno z najlepszych lekarstw na stres?

Serio.

trening relaksacji

Ta książka ma na celu zmotywować do praktykowania i wypróbowywania różnorodnych technik relaksacji.

Czy te słowa nie są co najmniej zachęcające?

Czytaj i relaksuj się

„Ciało magazynuje energię. To dlatego po 20-minutowej relaksacji w pozycji leżącej, można się poczuć zupełnie jak po kilkugodzinnym śnie” (Dagmara Gmitrzak, „Trening relaksacji. Jak uwolnić się od stresu, lęku i depresji.”)

Jak dla mnie Dagmara Gmitrzak po raz kolejny popełniła świetną książkę, po którą zdecydowanie warto sięgnąć.

Przyda się każdemu: studentom, terapeutom, instruktorom, lekarzom, kosmetyczkom, ale przede wszystkim ludziom, którzy chcą żyć pełniej, zdrowiej, szczęśliwiej i spokojniej. Tym którzy chcą oddychać pełną piersią i z silnie bijącym sercem ekscytować się życiem.

Chcemy zaglądnąć do swojego wnętrza, zaglądajmy więc częściej do książek wartych uwagi i na PortalYogi, rzecz jasna. Polecam.


Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i zacznij medytować.

Odnajdź wewnętrzną harmonię, bądź wyrozumiały dla siebie i wycisz swoje myśli.

Praktyka medytacji jest bardzo prosta. Zacznij już teraz, wystarczy kilka minut dziennie, aby zauważyć pozytywne efekty.

medytacje

Magdalena Pardiak

Absolwentka krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego, Instruktor Metody Pilates i form psychofizycznych. Stonowana ryzykantka. Wyda ostatnie pieniądze na dobrą książkę. Lubi grzebać w okolicach mózgu.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.