Jednonożny Król Gołębi W Miesiąc – Metoda Małych Kroków

Eka Pada Rajakapotasana, czyli Król Gołębi to piękna, inspirująca asana, która otwiera ramiona i klatkę piersiową, rozciąga kręgosłup, stymuluje narządy podbrzusza i dodaje energii. Wierzę, że nasze ciało może więcej niż nam się wydaje i czasem po prostu wystarczy spróbować. Podejmij wyzwanie i za miesiąc bądź gotów do lekkiego wejścia w tę super asanę. Nawet najdłuższa podróż, choćby miała liczyć sobie tysiąc mil, zaczyna się od jednego kroku.
joga asany jednonożny król gołębi

Spróbuj praktykować powyższe pozycje przez miesiąc – na pewno zobaczysz efekty. Pozycje należy wykonać na każdą nogę, trwając w każdej z nich, pięć głębokich oddechów. Pamiętaj, zrób coś, za co będziesz mógł sobie podziękować w przyszłości!

Opis pozycji krok po kroku

Krok 1.

Usiądź wygodnie w siadzie skrzyżnym, wyprostuj plecy. Prawą goleń ułóż na lewym, tak by były równoległe do miednicy i przylegały do podłogi. Wykonaj pięć oddechów i zmień ułożenie nóg: lewy goleń ułóż na prawym. Wytrwaj pięć oddechów.

Krok 2.

Z pozycia Psa z głową w dole wysuń do przodu prawą nogę, stawiając ją pomiędzy dłońmi. Zegnij prawe kolano. Lewe kolano ułóż na podłodze, wyciągnij lewą nogę jak najdalej do tyłu. Poczuj jak rozciągają się udo i pachwina. Na wdechu unieś wysoko tułów. Rozłóż szeroko ramiona do boków a następnie skieruj je w stronę sufitu, tak aby znajdowały się prostopadle do podłogi. Opuszczaj biodra coraz niżej jednocześnie coraz mocniej wyciągając się do góry i do tyłu. Połącz dłonie i kieruj je w stronę sufitu, pozostań pięć oddechów, wróć do Psa z głową w dole, a następnie powtórz wszystkie ruchy na drugą nogę.

Krok 3.

Rozpocznij w pozycji Psa z głową w dole. Wykonaj krok prawą stopą do przodu między dłońmi i połóż tylne kolano na macie. Ugnij lewe kolano, złap prawą dłonią lewą stopę i przyciągnij do siebie. Wytrwaj pięć oddechów i wykonaj ponownie strech na druga stronę.

Krok 4.

Z Psa z głową w dole, przenieś prawy goleń do przodu, jak najbliżej przedniej krawędzi maty i równolegle do niej. Przysuń prawe kolano do prawego nadgarstka, a prawą kostkę do lewego. Trzymaj tylną nogę wyprostowaną za sobą, z zadartymi palcami, opuść biodra do podłoża. Wykonaj spokojnie pięć głębokich oddechów.

Krok 5.

Przenieś dłonie do przodu, tak, by Twoja głowa znalazła się na podłożu. W tej pozycji wykonaj pięć głębokich oddechów. Powtórz praktykę od kroku 4 na druga nogę.

Eka Pada Rajakapotasana, czyli jak wykonać pozycję Króla Gołębi

Uklęknij na podłodze, podpierając się z przodu rękami. Zegnij prawą nogę i umieść z przodu, tak aby jej pięta znalazła się w okolicy lewego nadgarstka, a goleń i kolano dotykały podłogi. Wyprostuj lewą nogę do tyłu: przednia część uda, kolano i stopa są przyciśnięte do podłogi. Lewa noga w jednej linii z lewym pośladkiem, biodra wyrównane. Ułóż biodra w jednej linii, pięta prawej nogi dotyka lewej pachwiny. Wyciągnij do góry kręgosłup, odpychając się dłońmi od bioder. Wypnij klatkę piersiową, odchylając głowę. Zegnij lewą nogę i złap stopę lewą ręką, przyciągając ją w kierunku głowy. Z wydechem chwyć drugą ręką za stopę. Umieść dłonie na kostce lewej nogi i przyciągnij ją jeszcze bardziej w stronę tułowia. Z wdechem rozszerz i bardzo mocno wypchnij klatkę piersiową. Dotknij czubkiem głowy podeszwy stopy. Oddychaj spokojnie. Pamiętaj nic na siłę, nie spiesz się, możesz na początek pomóc sobie zaczepiając pasek za stopę i chwytając go rękoma przyciągnąć nogę do siebie. Powtórz na drugą nogę.
Powodzenia!


Autorką tekstu jest joginka Ewa Balicka



O autorze

Ewa Balicka

Inne artykuły tego autora