Czy Wiesz Jak Poprawnie Wykonać Pozycję Góry i W Jaki Sposób Może Ona Pomóc Ci Wyrzeźbić Mieśnie Brzucha i Pośladków?

Pozycje góry niby tak łatwa do wykonania a tak wiele błędów popełniają studenci na zajęciach jogi gdy ją wykonują. Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie krótki krok po kroku post z instrukcjami jak w łatwy i bezpieczny sposób wykonać tą pozycję. Życzymy powodzenia!
joga online pozycja góry

TADASANA (Pozycja Góry) krok po kroku

1. Stań wyprostowany i z wyciągniętym kręgosłupem. Ciężar ciała równomiernie rozłożony na wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie, przód i tył stóp.
2. Przyciśnij do ziemi wewnętrzną krawędź pięty – miejsce gdzie kończy się pięta i zaczyna wysklepienie podeszwy. Dopilnuj, aby wewnętrzne, zewnętrzne, przednie i tylne części Twoich nóg były równomiernie wyciągnięte.
3. Tyły kolan powinny być równo otwarte, zaś wewnętrzne części kolan wyciągnięte do góry. Wyciągnij mostek pionowo do góry. Rozszerz obojczyki i barki. Łopatki schowaj do wewnątrz pleców i rozszerz je. Nie wypychaj przednich dolnych żeber.
4. Tadasana jest zazwyczaj pozycją otwierającą dla większości pozycji stojących, ale może być również praktykowana oddzielnie. Wytrzymaj w pozycji od 30 do 60 sekund oddychając spokojnie.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji góry

  • poprawia posturę
  • wzmacnia uda, kolana i kostki
  • kształtuje mięśnie brzucha i pośladków
  • przyczynia się do złagodzenia rwy kulszowej – zmniejsza płaskostopie

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.