Justyna

Czy Wiesz Jak Poprawnie Wykonać Pozycję Góry i W Jaki Sposób Może Ona Pomóc Ci Wyrzeźbić Mieśnie Brzucha i Pośladków?

Pozycje góry niby tak łatwa do wykonania a tak wiele błędów popełniają studenci na zajęciach jogi gdy ją wykonują. Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie krótki krok po kroku post z instrukcjami jak w łatwy i bezpieczny sposób wykonać tą pozycję. Życzymy powodzenia!
joga online pozycja góry

TADASANA (Pozycja Góry) krok po kroku

1. Stań wyprostowany i z wyciągniętym kręgosłupem. Ciężar ciała równomiernie rozłożony na wewnętrzne i zewnętrzne krawędzie, przód i tył stóp.
2. Przyciśnij do ziemi wewnętrzną krawędź pięty – miejsce gdzie kończy się pięta i zaczyna wysklepienie podeszwy. Dopilnuj, aby wewnętrzne, zewnętrzne, przednie i tylne części Twoich nóg były równomiernie wyciągnięte.
3. Tyły kolan powinny być równo otwarte, zaś wewnętrzne części kolan wyciągnięte do góry. Wyciągnij mostek pionowo do góry. Rozszerz obojczyki i barki. Łopatki schowaj do wewnątrz pleców i rozszerz je. Nie wypychaj przednich dolnych żeber.
4. Tadasana jest zazwyczaj pozycją otwierającą dla większości pozycji stojących, ale może być również praktykowana oddzielnie. Wytrzymaj w pozycji od 30 do 60 sekund oddychając spokojnie.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji góry

  • poprawia posturę
  • wzmacnia uda, kolana i kostki
  • kształtuje mięśnie brzucha i pośladków
  • przyczynia się do złagodzenia rwy kulszowej – zmniejsza płaskostopie

Justyna

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.