Portal Yogi

Joga na jesień - 6 asan łączących Cię z matką ziemią

Najlepszym “przypomnieniem” ciału, że oto czas jesienny nastał jest poświęcenie czasu podczas naszej praktyki jogi na połączenie się z ziemią. 

Joga na jesień

Podczas gdy za oknem szaleje wiatr, deszcz uderza o parapet a słoneczne popołudnia zamieniły się w szare i krótkie wieczory, nasze ciało i umysł nie zawsze jest gotowy na taką zmianę. Najlepszym “przypomnieniem” ciału, że oto czas jesienny nastał jest poświęcenie czasu podczas naszej praktyki jogi na połączenie się z ziemią. Dlatego dziś przedstawię Ci 6 asan łączących Cię z matką ziemią.

Przesilenie jesienne

Czy cierpisz na objawy jesiennego przesilenia? Jesteś trochę zdenerwowany, trochę nieobecny, rozdrażniony? Masz problemy z koncentracją czy zasypianiem? Twoje ciało jest obolałe, a skóra staje się sucha i lekko podrażniona?

To kilka symptomów, które sygnalizują, że możesz mieć zaburzoną równowagę Vata. Dlatego też odrobina zadbania o siebie, dostosowania do rytmu natury zdaje się być najlepszym rozwiązaniem. Jedną z dróg może być włączenie do Twojej codziennej praktyki jogi kilka asan uziemiających, które pozwolą ciału i umysłowi zrelaksować się, poczuć równowagę, oczyścić ciało z toksyn. Pamiętaj też o pranajamie czy medytacji, które również pomagają uspokoić i zrównoważyć umysł i ciało.

6 asan łączących Cię z matką ziemią i przygotowujących na jesień

Uttanasana

Skoncentruj się na mocnym ułożeniu stóp na ziemi. Użyj również oddechu Uddiyana Bandha aby wejść głębiej w pozycję i rozluźnić mięśnie.

Uttanasana - skłon do przodu

Paschimottanasana

Aby pozycja była bardziej relaksująca możesz ułożyć dwa koce na nogach. Pozwolić ciału opaść i spokojnie, głęboko oddychać.

asany na jesień, Paschimottanasana - skłon do przodu

Ardha Matsyendrasana

Wspaniałe uziemienie w pozycji siedzącej oraz intensywna praca jelit pobudzająca procesy trawienne.

Ardha Matsyendrasana – Pół pozycja skrętu mędrca Matsyendra

Janu Sirsasana

Ta pozycja uspokaja umysł i emocje. Dodatkowy stymuluje pracę układu hormonalnego i rozrodczego.

Janu Sirsasana - głową do kolana

Virabhadrasana II

Zwróć uwagę na równomierne obciążenie obu stóp, otwórz biodra, patrz na wierzch przedniej dłoni. Oddychaj spokojnie.

Virabhadrasana II – Wojownik II asany na jesień

Garudasana

Utrzymanie balansu. Pozycja trudna i wymagająca dużej pracy całego ciała a także skupienia i oddechu.

Pozycje Jogi Uwalniające Kobiecą Moc →

Uwolnij swoją kobiecą moc dzięki jodze! 🧘‍♀️ 👉 8 marca rozpoczynamy nowe, 14-dniowe wyzwanie: Kobieca Moc – Dobrze Jest Być Kobietą! ➡️ http://bit.ly/kobiecaMOCJedną z asan tego wyzwania jest Garudasana – Pozycja Orła, 🦅 która rewelacyjnie wpływa m.in. na mięśnie dna miednicy – uelastycznia i wzmacnia je, 💪 zapewniając odpowiedni stelaż dla narządów miednicy oraz kręgosłupa.W tej asanie uczymy się wyrównywać prawą i lewą stronę ciała i dążymy do harmonii i porozumienia naszego ciała i umysłu. 🙏⚖️Wyzwanie będzie dostępne dla wszystkich użytkowników Internetowego Studio PortalYogi! ➡️ http://bit.ly/kobiecaMOC❤️ Dobrze Jest Być Kobietą❗️

Geplaatst door PortalYogi op Maandag 25 februari 2019

 

Joga na jesień – to zbiór 6 asan przydatnych podczas praktyki w tym właśnie okresie. Dołóż je do swoich codziennych ćwiczeń i powolutku obserwuj co się będzie dziać:)

Nie masz czasu na praktykę na macie? Po prostu oddychaj

Nieodzownym elementem praktyki jogi jest oddech. Jeśli nie możesz wykonać fizycznej praktyki, wstać rano 10 minut wcześniej, usiądź w ciszy i skup się na oddechu.

Zatem, gdy za oknem wieje wiatr i sezon jesienny jest w pełni, zaobserwuj proszę jak te zmiany wpływają na Twoje ciało i umysł. Poświęć chwilę czasu aby połączyć się z matką ziemią. Użyj jogi jako narzędzia odnalezienia spokoju, harmonii i ugruntowania.

 


Otwórz się na pełną energii praktykę i zbuduj odporność, siłę oraz mobilność, z którymi pewnie stawisz czoła nawet największym wyzwaniom tej jesieni z Internetowym Studio PortalYogi. Dołącz do wyzwania i poczuj moc Vinyasa jogi, rozpal wewnętrzny ogień, który uchroni Twoje ciało oraz umysł przed zapadnięciem w zimowy sen.

moc vinyasa jogi

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.