Joga Na Otwarcie Czakry Serca

Joga to dobrodziejstwo dla ciała i ukojenie dla umysłu. Wiele z osób ćwiczących wspomina jak joga zmieniła ich jakość życia. Nie do końca są oni w stanie wyartykułować tę zmianę, często opisują ją jako wzrost odczuwania, większą radość z codzienności czy łatwiejsze okazywanie uczuć. Te wszystkie odczucia pojawiające się wraz z praktyką jogi związane są z czakrą serca. Joga otwiera nasze serce- uwalnia z blokad nasze centrum emocjonalne i pozwala nam kochać i odczuwać radość.

Czakra serca zlokalizowana jest w okolicy fizycznego serca i reprezentuje otwarcie uczuć, współczucie oraz naszą zdolność do kochania. W swojej w pełni otwartej formie czakra ta jest centrum prawdziwej i nieuwarunkowanej miłości. Promieniuje z wewnątrz na zewnątrz w formie energii, która ma ogromną moc sprawczą. Czakra serca reguluje system immunologiczny, wzmacnia siły obronne i układ krążenia. Zauważ, że kiedy dzieje się coś niedobrego na płaszczyźnie emocjonalnej (zawód miłosny, utrata kogoś bliskiego, brak akceptacji ze strony innych czy brak samoakceptacji) Twoje ciało reaguje na to natychmiast w postaci większej podatności na choroby.

Jeśli Twoja czakra serca je zablokowana możesz też odczuwać lęk, niewiarę w siebie a także brak wiary i nadziei w życie. Osoby z dysharmonią tego czakramu charakteryzuje chłód emocjonalny, mało elastyczne podejście do wielu tematów i dystans.

Jak otworzyć czakrę serca?

Joga jest w tym względzie nieoceniona. Wszystkie wygięcia w tył, zarówno te pasywne i te bardziej wymagające, otwierają mostek i klatkę piersiową, a tym samym pozytywnie stymulują czakrę serca. Możesz wykonywać bierne wygięcia w tył na krześle czy na stołku podkładając pod plecy koc. Pamiętaj żeby oprzeć nogi wyżej (np. na dwóch wałkach) tak by nie obciążyć odcinka lędźwiowego. Dolne łopatki powinny być oparte na krawędzi krzesła, jeśli masz problemy z szyją podeprzyj głowę na kostce.

Wykonuj też bardziej aktywne wygięcia w tył, takie jak Dhanurasana, Urdhva Dhanurasana (mostek), Salabhasana, Ustrasana. Te pozycje wzmacniają również obszar pleców dzięki czemu będziesz mógł zachować pracę otwarcia klatki za pomocą silniejszych mięśni w okolicach łopatek. Góra Twojej sylwetki w końcu nabierze blasku!
Na końcu możesz położyć się w Setu Bandha Sarvangasanie (z kostką pod kością krzyżową i dłońmi splecionymi pod pośladkami).

Czakra serca jest także pobudzana poprzez pranajamę. Wszelkie blokady na poziomie przepony lub związane z mechanizmem oddychania głęboko oddziaływują na ośrodek serca. Tak więc potężne pobudzenie czakry serca osiąga się poprzez wszystkie formy pranajamy, czyli poprzez użycie oddechu.



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora