Ewa Wysocka

Powitaj Jesienne Słońce Z Jogą!

Koniec lata za pasem, ale na ile starczą Ci zapasy Słońca, które gromadziłeś przez całe wakacje? Jesień wcale nie musi być smutna, deszczowa i chłodna, choć wielu z nas tak ją właśnie odbiera. Zapewniam Cię, że takich drzew pomalowanych kolorami złoceni, nie znajdziecie w żadnym innym czasie. A gdy złotą naszą polską jesień pokryje warstwa deszczu, ważne byś nie zapomniał o słońcu, które masz przecież w sobie. Słońce to emanacja dobra, energii i pozytywnych emocji.

Życiodajna Surya obudzi w jesienne poranki

W tradycji indyjskiej Surya czyli Słońce utożsamiane jest życiodajnym ciepłem, optymizmem oraz poczuciem harmonii i równowagi. Natomiast Namaskar, w języku hindi, jest odpowiednikiem dla namaste i oznacza powitanie, pozdrowienie, sławienie. Powitanie słońca, czyli Surya Namaskara jest serią asan, połączonych w dynamiczną całość. Idealną na jesienne poranki!
joga powitanie słońca
Mówi się, że cykl powitania słońca łączy w sobie korzyści z całej praktyki jogi. Rozwija siłę, wytrzymałość, elastyczność. Usprawnia układ krążenia i oddychania. Może być doskonałym narzędziem do medytacji w ruchu i do wewnętrznej przemiany. Ma działanie energetyzujące i lekko rozgrzewające, dlatego często jest stosowane jako przygotowanie do dalszej praktyki. Ze względu na to, że cykl ten stymuluje całe ciało, może być on traktowany jako niezależna, spójna praktyka w przypadku, gdy na praktykę jogi nie możemy przeznaczyć większej ilości czasu.
Istnieje kilka wersji cyklu powitania słońca, w zależności od tego jakie asany włączymy do cyklu. Dążymy jednak do tego, aby asany zmieniały się płynnie, wykorzystując do tego oddech, który nadaje rytm wykonywanemu cyklowi. To ile razy powtórzymy cykl asan zależy tylko od nas i naszych potrzeb.
Poniżej przedstawiamy jedną z wersji Powitania Słońca. Zachęcamy do jej praktyki, tym bardziej, że składa się z asan, z którymi poradzi sobie każdy praktykujący niezależnie od poziomu zaawansowania.

Asany Powitania Słońca

    • Tadasana
    • Urdhva-hastasana – wdech
    • Uttanasana z głową w dół – wydech (połóż dłonie obok stóp i sięgnij głową do nóg)
    • Uttanasana z głową do góry – wdech (głowa uniesiona, proste plecy)
    • Adho-mukha-śvanasana (pies z głową w dół) – wydech
    • Urdhva-mukha-śvanasana (Pies z Głową w Górę) – wdech
    • Caturanga-dandasana (kij) – wydech
    • Urdhva-mukha-śvanasana (Pies z Głową w Wórę) – wdech
    • Adho-mukha-śvanasana (Pies z Głową w Dół)- wydech
    • Uttanasana z głową do góry – wdech
    • Uttanasana z głową w dół – wydech
    • Urdhva-hastasana – wdech
    • Tadasana – wydech

Namaste.



Kiedy praktykujesz jogę raz w tygodniu – zmieniasz swój umysł. Kiedy dwa razy w tygodniu – zmieniasz swoje ciało. A praktykując codziennie – zmieniasz swoje życie.
Zadbaj o energię od samego rana z Internetowym Studio PortalYogi!  Wyzwanie 30 Poranków Z Jogą, które doda Ci sił na każdy dzień miesiąca! Pomożemy Ci wykształcić zdrowy rytuał porannej praktyki.
To pierwsze takie wyzwanie, prowadzone jednocześnie przez 11 nauczycieli z Internetowego Studio PortalYogi. Czekają na Ciebie zajęcia energetyzujące, wzmacniające i relaksujące. Dołącz już dziś i zyskaj dostęp do 120 innych sesji jog

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.