Justyna

Czy Wiesz Jak Poprawnie Wykonać Pozycję Kija?

Pozycja Kija, zwana również, Chaturanga dandasana, co oznacz: caturanga = o czterech kończynach, danda = kij, asana = pozycja stabilna/wygodna jest jedną z moich ulubionych pozycji w jodze.
Doskonale wzmacnia mięśnie rąk co pozwala mi na wykonanie innych, bardziej zaawansowanych asan.
Wykonanie Chaturanga Dandasana jest dość trudne na początku praktyki, gdy Twoje ramiona, plecy i nogi nie są wystarczająco silne. Dlatego początkującym polecam zaczynać od Deski i stopniowo obniżać kolana do podłogi, a następnie, z wydechem obniżać mostek na tyle ile dasz radę. Z czasem, gdy nabierzesz już sił, uda Ci się wykonać pełną pozycję.
ćATURANGA DANDASANA

Pozycja Kija krok po kroku

1. Połóż się na podłodze na brzuchu. Zegnij łokcie, dłonie na podłodze pod barkami, nadgarstki na linii dolnych żeber. Palce dłoni powinny byś skierowane do przodu. Podwiń palce stóp, stopy na szerokości bioder, łokcie jak najbliżej tułowia
2. Dociśnij mocno palce do podłogi– aż po nasady dłoni. Wyprostuj kolana, unieś uda jak najwyżej a następnie zrotuj je do wewnątrz.
Kość ogonowa schowana do wewnątrz ciała, pośladki przesunięte w kierunku pięt.
3. Napnij mięśnie brzucha i na wydechu unieś całe ciało nad podłogę. Cały ciężar ciała powinien spoczywać w 4 miejscach: na dłoniach i palcach stóp. Wciągaj brzuch do środka, nie podnoś pośladków zbyt wysoko. Tylna część nóg napięta, pięty prostopadłe do podłogi. Przyciągnij łokcie do tułowia.

Korzyści

  • wzmacnia ramiona, nadgarstki i barki
  • wzmacnia mięśnie pleców
  • poprawia działanie narządów wewnętrznych – wzmacnia siłę woli

Justyna

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.