Portal Yogi

Pozycja Kija: kilka porad jaką ją wykonać (poprawnie)

Pozycja Kija, zwana również, Chaturanga dandasana. Co to oznacza? Caturanga = o czterech kończynach, danda = kij

Pozycja Kija, zwana również, Chaturanga dandasana. Co to oznacza? Caturanga = o czterech kończynach, danda = kij, asana = pozycja stabilna/wygodna jest jedną z moich ulubionych pozycji w jodze.

Doskonale wzmacnia mięśnie rąk co pozwala mi na wykonanie innych, bardziej zaawansowanych asan.

Wykonanie Chaturanga Dandasana jest dość trudne na początku praktyki, gdy Twoje ramiona, plecy i nogi nie są wystarczająco silne. Dlatego początkującym polecam zaczynać od Deski i stopniowo obniżać kolana do podłogi, a następnie, z wydechem obniżać mostek na tyle ile dasz radę. Z czasem, gdy nabierzesz już sił, uda Ci się wykonać pełną pozycję.

Pozycja Kija krok po kroku

1. Połóż się na podłodze na brzuchu. Zegnij łokcie, dłonie na podłodze pod barkami, nadgarstki na linii dolnych żeber. Palce dłoni powinny byś skierowane do przodu. Podwiń palce stóp, stopy na szerokości bioder, łokcie jak najbliżej tułowia

2. Dociśnij mocno palce do podłogi– aż po nasady dłoni. Wyprostuj kolana, unieś uda jak najwyżej, a następnie zrotuj je do wewnątrz.
Kość ogonowa schowana do wewnątrz ciała, pośladki przesunięte w kierunku pięt.

3. Napnij mięśnie brzucha i na wydechu unieś całe ciało nad podłogę. Cały ciężar ciała powinien spoczywać w 4 miejscach: na dłoniach i palcach stóp. Wciągaj brzuch do środka, nie podnoś pośladków zbyt wysoko. Tylna część nóg napięta, pięty prostopadłe do podłogi. Przyciągnij łokcie do tułowia.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PortalYogi (@portalyogi_pl)

Korzyści z wykonywania Chaturanga Dandasana

  • wzmacnia ramiona, nadgarstki i barki
  • wzmacnia mięśnie pleców
  • poprawia działanie narządów wewnętrznych – wzmacnia siłę woli


Jeśli świat Jogi cię fascynuje i chcesz stawiać swoje pierwsze kroki na macie – mamy kurs dla Ciebie: Fundamenty Jogi – Miesięczny kurs jogi dla każdego.

Pierwszym krokom na macie często towarzyszy sporo wątpliwości dotyczących praktyki i powracające pytanie „czy wszystko robię dobrze?”. Ten kurs pomoże Ci znaleźć odpowiedź i wyposaży Cię w niezbędną wiedzę, dzięki której bezpiecznie wkroczysz w fascynujący świat asan. Bez obaw i w swoim własnym tempie.

dołącz do Kursu Fundamenty Jogi z Gerardem Szymańskim

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]