3 Wymówki, Które Stoją Na Drodze Twoim Samodzielnym Ćwiczeniom Jogi w Domu

Jako gorąca zwolenniczka domowej praktyki jogi, często spotykam ludzi, którzy, mimo sporego zaangażowania w ćwiczenia, uważają, że ćwiczenia na własną rękę nie są dla nich. Kiedy próbuję dowiedzieć się dlaczego, często padają te same argumenty. A jeśli przyjrzeć im się z bliska, okazuje się, że to proste wymówki, blokujące ich przed nowym sposobem na fantastyczne ćwiczenia.

joga w domu

Wymówka 1: Moje umiejętności nie są dość wystarczające

Co prawda zajęć grupowych w domowy sposób nie za bardzo da się prowadzić, ale dla większości ludzi domowe ćwiczenia, to świetny punkt wyjścia. Dom to miejsce, które może stanowić silną bazę, na podstawie której zbudujesz zrównoważone i zbilansowane zestawy ćwiczeń. To właśnie w domu masz szansę (jeśli jesteś początkującym joginem), popracować nad wszystkimi fizycznymi ograniczeniami, a gdy już się ich pozbędziesz, nastąpi idealny moment na wkroczenie wykwalifikowanego nauczyciela.

Porada: Weź kilka lekcji jogi w domu. Ćwicz rano, przed pójściem do pracy, lub wieczorem, zanim położysz się spać. Pomyśl nad pozycjami: dziecka, kota, krowy i psa. Kiedy będziesz gotowa, rozpocznij eksperymenty z powitaniami dnia (ćwiczenia o świcie).

Wymówka 2 : Nie mam czasu

Ten problem dotyczy każdego. Naprawdę. Nawet ludzi, którzy obiektywnie niewiele robią. Jak to możliwe? To proste – problem nie leży w ilości zajęć jakie masz, ale w ich organizacji i w tym, jaki nadasz im priorytet. W jodze powszechna jest praktyka elastyczności – bardziej skomplikowane pozycje wymagają większego nakładu czasowego – kiedy zaś nabierzesz wprawy, nie będą zajmowały ci tyle czasu.

Porada: Zaplanuj swoje ćwiczenia jogi w taki sam sposób, jak każde inne zobowiązanie. Ustal w kalendarzu dni i godziny, w których będziesz ćwiczyć i traktuj to tak, jak dodatkowe lekcje języka obcego lub zajęcia w klubie.

Wymówka 3: Potrzebuję grupy, by trzymać się swoich postanowień

Przyznaj szczerze: czy kiedykolwiek zadałaś sobie tyle trudu, żeby przyjechać do studia, lub na zajęcia jogi, wejść w pozycję dziecka i czy naprawdę zrobiłaś to wszystko tylko po to, by uświadomić sobie, że oto nadszedł czas na jogę? Nie można zaprzeczyć motywacyjnej i odpowiedzialnej roli zajęć grupowych, ale nie powinno się jej przeceniać, kompletnie ignorując odpowiedzialność wewnętrzną.

Porada: Znajdź nauczyciela, który jest idealny dla ciebie i twoich oczekiwań. Pozwalaj nauczycielowi stworzyć system, który z biegiem czasu będzie wytwarzał w tobie coraz większe poczucie wewnętrznej odpowiedzialności. Zaznacz jednak uprzednio, że chcesz dążyć do tego, by praktykować jogę samodzielnie.

Jeśli kochasz jogę i chcesz się rozwijać w jej obszarze, spróbuj pozbyć się powyższych wymówek. Zasługujesz na cały strumień pozytywnych korzyści płynących z ćwiczeń i na wewnętrzną harmonię, którą dzięki nim uzyskasz. Powodzenia!



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora