Ewa Wysocka

3 Pomysły Na Pełen Relaks Podczas Sesji Jogi

Chcesz jeszcze bardziej się zrelaksować podczas swojej kolejnej sesji jogi? Oto 3 pomysły na to jak możesz dodać do swojej sesji maksymalną dawkę relaksacji, a przy okazji urozmaicić i pogłębić swoją praktykę jogi z użyciem nagrań relaksacyjnych.

Wariant 1: Relaksacja w Savasana

SavasanaPo skończonej sesji jogi włącz wybraną ścieżkę relaksacyjną. Dla uzyskania lepszego efektu załóż słuchawki na uszy.
1. Ułóż się w Savasana i zamknij oczy. Dla wygody podeprzyj głowę i szyję poduszką lub złożonym kocem. Ramiona i uda powinny być komfortowo odwiedzione od siebie, pozostawiając stopy rozszerzone na boki, palce luźno.
2. Rozciągnij ciało i odwiedź głowę od reszty ciała, rozciągając szyję. Rozluźnij delikatnie ciało, zachowując jednocześnie uczucie rozciągnięcia.
3. Teraz odpuść sobie 🙂 Po prostu się rozluźnij, rozkoszuj się kojącym dźwiękiem i zacznij głęboko oddychać. Oddychaj brzusznie i staraj się, żeby Twoja klatka piersiowa się nie poruszała. Kiedy ciało zacznie się rozluźniać zauważ jak tempo Twoje oddechu się spowolni.
Przykłady ścieżek relaksacyjnych pasujących do tego wariantu: dźwieki natury; powolna, relaksującą muzyka, nagrania binauralne, czyli pomagające spowolnić fale mózgowe i szybciej wejść w stan relaksacji

Wariant 2: Ćwiczenie relaksacyjne w siadzie skrzyżnym (Sukhasana)

SukhasanaMożesz wykonywać to ćwiczenie zarówno na początku jak i na końcu sesji jogi. Jeśli wykonasz to ćwiczenie na początku, pomoże Ci ono przygotować ciało i umysł do głębszej i bardziej świadomej praktyki. Jeśli na końcu, pomoże Ci ono utrwalić efekty praktyki asan i lepiej przenieść je do codziennego życia.
1. Usiądź w Sukhasana. Dla wygody możesz podłożyć koc lub poduszkę pod pośladki. Kręgosłup powinien być wyprostowany, a czubek głowy skierowany do sufitu.
2. Teraz włącz jedną ze ścieżek relaksacyjnych, najlepiej z medytacją prowadzoną. Dla uzyskania lepszego efektu załóż słuchawki na uszy.
3. Zamknij oczy i podążaj za wskazówkami lektora.
Przykłady ścieżek relaksacyjnych jakie możesz tutaj wykorzystać: medytacja prowadzona, która z pomocą lektora oraz specjalnych ćwiczeń wprowadzi Cię w stan umysłu.

Wariant 3: Powitanie Słońca z podkładem muzycznym

1. Rano, po przebudzeniu spróbuj wykonać serię 5 powitań słońca, tak jak zwykle. Tym razem jednak włącz w tle jedną ze ścieżek relaksacyjnych.
2. Obserwuj jak zmienia to Twoje doświadczenie. Czy wykonujesz sekwencję ruchów szybciej? Czy raczej pomaga ci to zwolnić i dłużej wytrwać w każdej z pozycji.
3. Eksperymentuj z użyciem różnych ścieżek i porównuj swoje doświadczenie.
Tutaj polecam ścieżki: rytmy etniczne, kojące dźwięki bębnów, delikatne brzmienie.
Wypróbuj i daj znać jak się czujesz.

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.