Ewa Wysocka

7 Sposobów, By Praktyka Jogi Stała Się Świetną Zabawą

„Życie polega na czerpaniu przyjemności, nie na próbie przetrwania.” ~ Gordon B. Hinckley
Jeśli zgadzasz się z powyższym cytatem, zapraszam do lektury tego pozytywnego tekstu Anny Coventry.
joga zabawa i usmiech
„Czy zdajesz sobie sprawę, jak wiele wysiłku kosztuje czerpanie przyjemności z tego co robimy? Z jogą jest podobnie. Kiedy dobrze spędzasz czas na macie, jesteś bardziej zmotywowany do tego, by ćwiczyć regularnie.
Ja osobiście uwielbiam się śmiać, więc jeśli lekcje jogi stają się zbyt poważne, szukam nauczyciela, który potrafi mnie rozbawić. Zdaję sobie sprawę, że te zajęcia mogą nie wprowadzić mnie w najgłębsze stany wewnętrznego połączenia, ale radość którą czuję inspiruje mnie i równoważy poważne momenty spędzone na macie.
Jeśli chcesz wprowadzić nieco beztroskiej zabawy i przyjemności do Twojej praktyki jogi , mam dla Ciebie 7 prostych wskazówek.

1. Uśmiech.

Jogini wyglądają dosyć poważnie! Zaobserwowałam to dopiero wtedy, gdy zaczęłam sama uczyć jogi. Gdy zapytałam uczniów o przybranie pozy wojownika II na minutę lub dwie, zaobserwowałam, że wszyscy wyglądają jakby mieli zaraz zdawać egzamin na prawo jazdy lub odwiedzić dentystę.
Oto wskazówka: następnym razem kiedy musisz utrzymać trudną pozę, spróbuj podnieść kąciki ust w lekki uśmiech i gwarantuję Ci, że natychmiast zaczniesz czerpać większą przyjemność z Twojej praktyki.
joga pozycje na ramiona

2. Daj Szansę Ramionom.

Pozycje w których podnosisz się na rękach są świetnym zastrzykiem dobrej energii i zabawy! Wiem, że mogą być trudne, ale podjęcie próby ich wykonania może być bardzo budujące i przyjemne, nawet jeśli nie od razu uniesiesz się do góry.

3. Puść Porywającą Muzykę.

Kocham muzykę stworzoną do praktykowania jogi i często puszczam ją w tle, ale muszę przyznać, że przez nią moja praktyka przybiera zbyt poważny charakter. Lubię równoważyć poważną praktykę z odrobiną zabawy. Kiedy chcę zaprosić trochę więcej zabawy na moją matę, puszczam optymistyczne i porywające kawałki.
Być może nie znajdę w ten sposób duchowego oświecenia, ale na pewno poczuję się bardziej podbudowana i silna.

4. Praktyka Z Przyjacielem.

Jeśli chcesz dodać więcej energii do Twojej praktyki Powitania Słońca, zaproś przyjaciela na zajęcia lub razem ćwiczcie przy sesji jogi online. Po zajęciach idźcie na dobry koktajl lub kawę i rozmawiajcie o tym, co podobało Wam się w tej praktyce.
joga pozycje otwierajace czakry

5. Praktykuj Pozy, Które Uaktywniają Czakrę Sakralną.

Czakra sakralna jest naprawdę ważna dla zachowania równowagi. Kiedy energia nie zostaje stłumiona, pojawiają się negatywne emocje, które mogą sprawić, że nasza perspektywa stanie się bardzo egocentryczna.
Kiedy pracujemy nad pozami, które aktywują sakralne czakry, jak pozycja kobry (Bhujangasana), czy psa z głową do góry (Urdhva Mukha Svanasana), możemy przekształcić naszą energię i perspektywę w radosną, twórczą ekspresję i optymizm.

6. Praktykuj Pozycje, Które Otwierające Serce.

Życie czasami zrzuca na Ciebie rzeczy, które sprawiają, że czujesz się tak, jakbyś musiał unieść ciężar świata na Twoich ramionach. Kiedy tak się dzieje, zwykle czujesz uczucie ciężkości w okolicy serca.
Uczucie lekkości mogą zapewnić postawy wygięcia do tyłu. Kiedy wyginamy się do tyłu towarzyszy nam uczucie, że nasza klatka się otwiera. To fizyczne działanie sprawia, że robimy więcej miejsca dla światła i miłości w naszym sercu.
joga kolorowe ubrania

7. Noś Ubrania W Jasnych Kolorach

Wiem, że kolor stroju do jogi nie zaprowadzi mnie do Samadhi (medytacyjnego pochłonięcia), ale kiedy jestem nastawiona na zabawę, zakładam parę spodni w jasnych kolorach i od razu czuję większą ochotę, by udać się na zajęcia!”
Na pewno coś nam tu umknęło! Jakie są Twoje sposoby na wplecenie zabawy i zarażającej innych, pozytywnej energii w praktykę jogi? Podziel się z nami w komentarzach!
Źródło

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.