Joga w Pracy to Nic Trudnego!

Jeśli pracujesz od 9.00 do 17.00 może być Ci ciężko znaleźć motywację, aby chodzić na zajęcia jogiczne regularnie. Ale pewnie zdajesz sobie sprawę, że potrzebujesz ćwiczeń, żeby ulżyć bólom, ukoić stres i poprawić stan zdrowia.
Co w takiej sytuacji możesz zrobić?
Ja gorąco polecam wdrożyć w swoje pracownicze życie tzw. „jogiczne przerwy”, kilka minut ruchu i oddechu kilka razy dziennie, aby poprawić stan swojego ciała i ducha. Oczywiście to nie to samo, co 90 minutowe zajęcia z nauczycielem, ale te krótkie przerwy sprawią, że będzie z jogą cały czas w kontakcie. I najważniejsze, lepszych jest tych kilkanaście minut jogi w ciągu dnia niż nie praktykowanie jej w ogóle.
joga w pracy
Najtrudniej zacząć i wdrożyć w życie postanowienie, tak by nie rozbiło to Twojego rytmu pracy. Na początek możesz wyskrobać ze swojego dnia pracy minimalną ilość czasu i przeznaczyć ją na „jogiczne odprężenie”, a zobaczysz czy ten czas poświecony zwróci Ci się w postaci zwiększonej produktywności i zwiększonego skupienia w pracy.
Oto 5 sposobów na „jogiczne przerwy”:
1. Wyznacz sobie cele w pracy i odnieś ja do czasu, który możesz poświecić na ćwiczenia. Na przykład: zakładasz sobie, że odpowiadanie na maile zajmie Ci około godziny; po tym zrób sobie kilka otwarć barków (wykorzystując do tego krzesło). Próbuj wdrożyć ten jogiczny reżim kilka razy w ciągu dnia, a zobaczysz, że efektywniej pracuje się z „obecnym” i pobudzonym ciałem oraz umysłem.
2. Wypróbuj asany, w których nie musisz siedzieć. W większości biur pracownicy skazani są na krzesła, które nie służą ich dolnym plecom i biodrom. Asany, które prowokują Cie do zmiany tej sytuacji, zwalczają dysproporcje, które spowodowane są zbyt długim siedzeniem. Polecam w szczególności pozycje stojącego gołębia. Jest ona dość prosta, by wykonać ja w pracy, a świetnie otwiera mięsnie i miejsca, które są zaciśnięte podczas siedzącego trybu pracy.
3. Zaobserwuj swoją pozycję, kiedy intensywnie i zapamiętale pracujesz przy komputerze. Twoje ramiona niebezpiecznie zbliżają się do komputera (czytaj: zamykają), Twoja szyja wraz z głową są wyciągnięte, wręcz zasysane przez ekran. Stop! Postawę w pracy przy komputerze możesz kontrolować. Pomogą Ci w tym ćwiczenia, które sprawią, że Twoja głowa, szyja i barki wrócą na swoje miejsce, co zmniejszy w nich ciągłe napięcie. Polecam następujące ćwiczenie: zapleć dłonie za głową, naciskaj głową na dłonie, a dłońmi unoś lekko głowę w górę. W tym ruchu Twój podbródek jest ustawiony równolegle do podłogi, dzięki czemu głowa jest ustawiona prawidłowo w stosunku do barków.
4. Zrób sobie przerwę w środku dnia i pospaceruj medytując. Poświęć na to od 10-20 minut, nawet jeśli będzie to spacer po Twój obiad. Nie ma to znaczenia. Gdziekolwiek nie pójdziesz, spaceruj i oddychaj świadomie. Bierz dłuższe wdechy i wydechy nosem. Ta praktyka z pewnością pobudzi Twoje ciało ale jednocześnie uspokoi Twój umysł i przygotuje do dalszej pracy.

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.