Portal Yogi

Wypocznij, Joga To Także Regeneracja!

Praktyka jogi to przede wszystkim szukanie równowagi. Dlatego wypoczynek i regeneracja jest równie ważna jak praca w asanach. Czasami nasze ciało woła o odpoczynek dopiero po sesji, zdarzają się jednak dni, że nie jesteśmy w stanie zmusić się do intensywnej praktyki. Zachęcam wtedy do praktyki regeneracyjnej, w której nasze ciało doświadcza wydłużania, jednak dzieje się to w sposób pasywny. Pozycje te pozwolą doświadczyć Wam spokoju, a ciało i umysł wyciszą się. Do wykonania tych asan potrzebujecie sprzęt, który na ogół można znaleźć w każdym domu.
joga

1. Supta virasana na wałku

  • usiądź w virasanie i połóż dłonie na stopach
  • ułóż długi wałek wzdłuż za sobą
  • połóż się na wałku w ten sam sposób, jak kładłbyś się na podłogę. Kręgosłup ma być ułożony równo wzdłuż wałka
  • ręce możesz trzymać po bokach, za głową z dłońmi zwróconymi wnętrzem do sufitu lub zaplecione (chwyt za łokcie)
  • jeśli jednak jeden wałek okaże się niewystarczający może użyć dwóch, lub złożonego koca

2. Supta baddha konasana

  • tę pozycję można wykonywać leżąc na wałku, jak opisano powyżej, lub bez dodatkowych pomocy
  • usiądź w baddha kona sanie, ułóż wałek wzdłuż za sobą i połóż się na nim na plecach
  • w tej pozycji możesz użyć wszystkich ułożeń rąk supta virasany

W obu tych pozycja uważaj, żeby nie zapadać się w klatce. Oddychaj równomiernie, rozluźniając gardło i mięśnie twarzy. Dodatkowo zamknij oczy. Pozwól oddechowi płynąc spokojnie.

3. Setubandha sarvangasana na skrzyżowanych wałkach

  • ułóż dwa wałki jeden na drugim na krzyż, dolny w poprzek a górny wzdłuż
  • usiądź na krawędzi górnego wałka i połóż się tak, żeby tył głowy i barki spoczęły na podłodze/
  • wyciągnij ręce na boki
  • wydłuż nogi, niech oprą się o podłogę
  • klatka piersiowa otwarta
  • jeśli to niezbędne, dodaj podparcie pod barki, szyję i głowę, a jeśli czujesz dyskomfort w odcinku lędźwiowym trzymaj nogi wyżej (np. na wałku, skrzynce, kostkach)
  • aby wyjść z pozycji zsuń się w dół w stronę głowy.
  • Zwróć uwagę, aby kładąc się na wałkach osiągnąć prawidłowy łuk pleców. Jeśli zsuniesz się za bardzo w kierunku głowy, wówczas brzuch będzie wypchnięty. Z kolei jeśli za bardzo zsuniesz się w stronę nóg, wtedy możesz przeciążyć lędźwie, a barki i głowa napną się bo nie zostaną podparte.
    To tylko kilka asan regenerujących. Z pewnością wrócę jeszcze do tego tematu, bo jest on niezwykle ważny w kontekście praktyki, która warto by była czasem spokojniejsza.

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.