5 Rzeczy, Których Joga Może Nauczyć Cię O Byciu W Intymnym Związku

Bez względu na to czy ćwiczysz jogę z lub bez partnera, starożytne nauki jogi mogą znacznie wesprzeć i pomóc w utrzymaniu zdrowego, pozytywnego i dynamicznego związku intymnego. Tysiące lat temu Patanjali stworzył Osiem Kończyn Jogi, z których dziś my możemy wykorzystać pierwszą kończynę lub Yamas, by pomóc nam w doświadczeniu intymnej relacji. Yamas obejmuje etykę i integralność w sposobie w jakim praktykujemy jogę, zarówno na macie i poza nią.

joga z partnerem

1. Nieszkodzenie

Przeciwieństwem nieszkodzenia jest energia współczucia. Intymne relacje zawsze będą pewnym rodzajem wyzwań i frustracji, które mogą wywołać szkodliwe, reaktywne zachowanie. Wprowadzenie jogi do działania poza matą i w Twoim związku, wymaga starannego obeserwowania tych momentów, kiedy wzrasta temperatura związku i uważnie praktykowane jest współczucie. To jest szczególnie ważne w odniesieniu do rzeczy, które mówimy, działań, które podejmujemy, a nawet myśli, jakie nam towarzyszą. W pełnych emocji chwilach, obserwuj swoje myśli, słowa i działania. Weź głęboki oddech, krok wstecz i porównaj z perspektywą, która jest dla wyższego dobra i zaangażowania wszystkich.

2. Prawdomówność

Prawda prowadzi do głębokiej jakości siły i integralności w związku. Prawda jest prawdą. Bez względu na to czy kłamstwo, które mówisz ukrywa coś wielkiego lub jest jakąś drobnostką, nadal się liczy. Uczciwość wymaga odwagi i nie zawsze jest wygodna. Zaryzykuj bycie uczciwym, zamiast bycia wygodnym by podnieść fundament relacji opartej na zaufaniu i dobru.

3. Pełna Obecność

Biorąc pod uwagę dzisiejszy gorączkowy tryb życia, Wasz wartościowy czas spędzony razem jest cenniejszy niż kiedykolwiek. Wytyczne dla wyzbycia się rzeczy, które nas rozpraszają przypomina nam o tym, że powinniśmy być w pełni obecni z naszym partnerem. Podejmij małe kroki, takie jak odstawienie telefonu komórkowego i komputera w sypialni, aby poprawić jakość spędzania czasu wspólnie. Odstaw rzeczy, które Cię rozpraszają i rozważ odstawienie drobnych skarg i pretensji na bok, by spędzić jak najpełniej chwile z Twoim partnerem. Zachowaj chwile jak czas na kolację, kąpiel, pójście do łóżka jako święte zakamarki każdego dnia dla okzaywania wdzięczności i dzielenia się miłością.

4. Wstrzemięźliwość

Wstrzemięźliwość, czy celibat w czasach starożytnych odnosiło się do joginów i mnichów, którzy zupełnie odsunęli się od życiowej gonitwy. W dzisiejszych czasach wstrzemięźliwość oznacza głęboki szacunek i czyste wykorzystanie intymności seksualnej. Wszystko obraca się wokół intencji; jako para tworzycie zamiar miłosnego zbliżenia seksualnego, który staje się potężną, piękną i transcendentną formą komunikacji w Twojej relacji.

5. Nie Stawianie Fortecy

Każdy potrzebuje przestrzeni. Zakaz stawiania fortec zachęca nas do okazania wiary, że to miejsce jest bezpieczne do stworzenia w każdym związku. Tendencje w niezdrowej relacji to obawa przed tym, że partner ewoluuje stając się inną osobą od tej, którą jest obecnie jest. To ważne, by okazywać chęć przyznania partnerowi przestrzeni do rozwijania się jako istota ludzka. Bez względu na to, czy wybiera się na terapię medytacyjną, wraca do szkoły, czy nawet idzie na jogę. Uwierz, że zrównoważona przestrzeń zapewni więcej szczęścia i radości w Twoim związku.

Pomimo tego, że nauki Yamas są starożytne, są bardziej adekwatne niż kiedykolwiek dla czasów współczesnych. Ostatecznie wprowadzając mądrość do naszych działań przekształciliśmy nie tylko nasze intymne relacje i siebie, ale również świat wokół nas.

Źródło


Wzmocnij centrum ciała i otwórz czakrę splotu słonecznego – poprawisz tak swoją energię, co również wpłynie pozytywnie na Twoją relację z partnerem/partnerką!

Spróbuj jogi – „Power Brzuch” pomoże Ci to osiągnąć. To idealne 21-dniowe wyzwanie od Ulli Wilczyńskiej-Kalak. Dołącz do nas i na stronie głównej Internetowego Studia PortalYogi, szukaj sesji na brzuch w kategorii: WYZWANIA.intymna joga



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora