Bhujapidasana – Dzień 20 z 30 Dni z Jogą

Ramiona gotowe? Po prawie trzech tygodniach praktyki powinniście być gotowi! Dzisiaj w 30 Dniach z Jogą prezentujemy Bhujapidasanę.

Jeżeli umknęły Ci jakieś dni praktyki, pamiętaj, że na blogu w kategorii „30 Dni z Jogą” znajdziesz wszystkie artykuły i asany z poprzednich dni – wracaj do nich gdy tylko będziesz potrzebował pomocy lub rady.

joga praktykajoga ashtanga

Jak zawsze zacznij swoją praktykę od 5 Powitań Słońca A i 5 Powitań Słońca B. Jeżeli z jakichś powodów nie możesz wykonać całej sekwencji – wybierz kilka asan z ostatnich dni aby lepiej je utrwalić a następnie spróbuj wejść w Bhujapidasanę.

asany

Bhujapidasana

Bhuja znaczy ramię lub bark, pida – ucisk. W tej asanie utrzymujemy się na rękach, opierając tylne części kolan na barkach, stąd jej nazwa.

Bhujapidasana

Pozycja ta dość mocno obciąża nadgarstki, nie jest polecana dla osób z ich kontuzjami

Bhujapidasana krok po kroku

1. Stań w tadasanie. Rozsuń stopy na ok. 60 cm.

2. Pochyl się do przodu i zegnij kolana.

3. Połóż dłonie na podłodze wsuwając je pomiędzy nogi i załóż tylne strony ud na tylne części ramion: pośrodku ramion między barkami a łokciami.

4. Na początku umieszczania ud w tej pozycji oderwij pięty od podłogi.

5. Wykonaj wydech, jeden po drugim oderwij palce stóp od podłogi, balansuj na rękach, po czym skrzyżuj stopy w kostkach.

6. Doprostuj ramiona jak najbardziej i unieś głowę do góry.

7. Pozostań w tej pozycji utrzymując równowagę tak długo, jak nadgarstki będą mogły utrzymać ciężar ciała.

8. Aby wyjść z pozycji rozłącz stopy i przenieś nogi jedna po drugiej do tyłu.

9. Powtórz zmieniając skrzyżowanie stóp.

Wskazówki dla początkujących

Początkowo nogi będą zsuwały się z ramion i pojawią się trudności w utrzymaniu równowagi. Aby poczuć się pewnie w balansowaniu, spróbuj umieścić tylne części ud najwyżej jak możesz na ramionach. Spróbuj stworzyć zacisk między udami a ramionami.
Na początku nie staraj się prostować rąk w łokciach, balansuj na ugiętych rękach aby utrzymać równowagę. Do Bhujapidasany można wchodzić z psa z głową w dół (wersja trudniejsza), czy z pozycji przysiadu (w rozkroku).

Bhujapidasana

Zdjęcie przedstawia wejście do asany. Jeżeli czujesz, że dalej nie możesz – pozostań w tej pozycji

Korzyści z wykonywania Bhujapidasana

  • wzmacnia ramiona i nadgarstki
  • wzmacnia mięśnie brzucha
  • tonizuje i rozwija pomniejsze mięśnie ramion
  • rozwija poczucie równowagi i balansu

Czy wykonywanie tej asany sprawiło Ci jakieś trudności?

W każdej chwili możesz dołączyć do wyzwania 30 Dni z Jogą i otrzymać nie tylko instrukcje w postaci postów, ale też filmy instruktażowe oraz dostęp do Grupy Konsultacyjnej na Facebooku, gdzie na pytania odpowiada (i wszelkie wątpliwości rozwiewa) nauczycielka jogi, Magdalena Bałdys. Wystarczy, że zapiszesz się tutaj.

>> Tak, chcę dołączyć <<



O autorze

Basia Lipska
Jest rozchwytywaną instruktorką Jogi. Już od ponad dekady pogłębia swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie.

Urodziła się w Polsce, ale większość życia spędziła za granicą – w Azji i Kanadzie, by w końcu osiąść w Norwegii. Tam też założyła rodzinę, a swojego męża Norwega poznała właśnie dzięki Jodze.

Co podkreśla na każdym kroku – joga absolutnie odmieniła jej podejście do życia i samej siebie, wyrwała ją ze szponów stresu, ciągłego przemęczenia i niskiej samooceny. Teraz joga pomaga jej zachować optymizm, spokój, balans oraz zdrowie.

Obecnie Basia zajmuje się głównie trenowaniem entuzjastów oraz nauczycieli jogi z całego świata. Organizuje kursy i obozy treningowe w takich zakątkach globu jak Kostaryka, indyjskie Goa, ale także coraz częściej w Polsce – miejsca jednak trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Inne artykuły tego autora