Jak Bezpiecznie Wykonać Kurmasanę – Pozycję Żółwia

Kurmasana czyli Pozycja Żółwia zalicza się do asan zaawansowanych. Powinieneś próbować jej ostrożnie, krok po kroku, ciągle słuchając swojego ciała i jego sygnałów. Warto jednak podjąć to wyzwanie – asana ta świetnie rozciąga mięśnie nóg i pleców jednocześnie stymulując narządy jamy brzusznej.

Kurmasana – Pozycja Żółwia

Ta zaawansowana asana powinna być wykonywana bardzo powoli. Nie powinny wykonywać jej osoby z urazami barków, ramion oraz bioder. W tej pozycji kończyny są „schowane” i ciało przypomina żółwia. Umysł staje się spokojny i opanowany. Na poziomie fizycznym asana ta tonizuje kręgosłup, aktywizuje narządy jamy brzusznej, podtrzymuje żywotność i zdrowie, uspokaja korę mózgową. Po jej ukończeniu pojawia się uczucie świeżości i przypływ sił witalnych.

Kurmasana

Ta zaawansowana asana jest doskonałym źródłem sił witalnych. Uważaj jednak na ograniczenia – osoby z urazami barków, ramion oraz bioder nie powinny jej wykonywać

Kurmasana krok po kroku

1. Usiądź z nogami szeroko. Umieść dłonie na udach.

2. Na wdechu lekko ugnij kolana. Z wydechem zegnij tułów do przodu i umieść kolejno ręce pod kolanami.

3. Wsuń ramiona pod kolana wyciągając je na boki i prostując łokcie. Wnętrza dłoni skierowane do dołu.

4. Oprzyj barki i dłonie na podłodze.

5. Z wydechem zegnij tułów jeszcze bardziej do przodu, aż podbródek i klatka piersiowa dotkną podłogi.

6. Na końcu zacznij prostować nogi w kolanach.

7. Oddychaj normalnie i wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund do minuty.

8. Na wdechu powróć do pozycji wyjściowej.

Kurmasana

Wejście w asanę. Jeżeli czujesz dużo napięć w swoim ciele na początek możesz się tutaj zatrzymać

Wskazówki dla początkujących

Do tej asany należy wchodzić bardzo ostrożnie, tak aby nie uszkodzić stawów barkowych, kręgosłupa, czy tyłów nóg. Pamiętaj, że pogłębianie pozycji powinno być wykonywane wraz z wydechem.

Korzyści z wykonywania Kurmasana

  • uspokaja umysł
  • odświeża całe ciało
  • stymuluj splot słoneczny
  • otwiera biodra, rozciąga mięśnie nóg i pleców
  • aktywizuje narządy jamy brzusznej
  • tonizuje kręgosłup

 



O autorze

Basia Lipska
Jest rozchwytywaną instruktorką Jogi. Już od ponad dekady pogłębia swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie.

Urodziła się w Polsce, ale większość życia spędziła za granicą – w Azji i Kanadzie, by w końcu osiąść w Norwegii. Tam też założyła rodzinę, a swojego męża Norwega poznała właśnie dzięki Jodze.

Co podkreśla na każdym kroku – joga absolutnie odmieniła jej podejście do życia i samej siebie, wyrwała ją ze szponów stresu, ciągłego przemęczenia i niskiej samooceny. Teraz joga pomaga jej zachować optymizm, spokój, balans oraz zdrowie.

Obecnie Basia zajmuje się głównie trenowaniem entuzjastów oraz nauczycieli jogi z całego świata. Organizuje kursy i obozy treningowe w takich zakątkach globu jak Kostaryka, indyjskie Goa, ale także coraz częściej w Polsce – miejsca jednak trzeba rezerwować z dużym wyprzedzeniem.

Inne artykuły tego autora