Ewa Wysocka

QUIZ: Którym Z 3 Typów Jogina Jesteś?

Niezależnie od tego czy już jogę praktykujesz czy dopiero się za nią zabierasz – ten quiz pomoże Ci zidentyfikować, jakim typem jogina jesteś i wybrać ścieżkę najlepszą dla Ciebie.
Odpowiedz na poniższe 9 pytań i zapisz na kartce swoje odpowiedzi:

1) Dlaczego uprawiasz/ zacząłbyś uprawiać jogę?

A) Bo jest to praktyka holistyczna, rozwijająca ciało, umysł i emocje
B) Bo chcę poprawić kondycję, porozciągać się i dobrze wyglądać
C) Bo chcę się wyciszyć oraz zapanować nad nieustannym chaosem myśli i emocji

2) Co Cię w jodze najbardziej inspiruje?

A) Potencjał nieustannego samorozwoju oraz instruktorzy jogi poskręcani w precelki
B) Kolorowe zdjęcia zgrabnych joginów i joginek – wyglądają na zadowolonych z życia
C) Harmonia, spokój, błogość, równowaga

3) Jaki masz stosunek do Twojego ciała?

A) Ciało jest wspaniałym narzędziem holistycznej pracy nad sobą – jest moją świątynią
B) Chcę być (wiecznie) młody, sprawny i szczupły
C) Po prostu chcę być zdrowy

4) Jak radzisz sobie ze stresem?

A) Mam kilka świetnych sposobów na (profilaktyczne) radzenie sobie ze stresem – więc zdarza mi się rzadko
B) Stresuję się tylko czasami i zazwyczaj rozładowuję to ruchem
C) Często się stresuję, szybko się męczę i nie za bardzo wiem, jak sobie z tym wszystkim poradzić

5) Co robisz jako pierwszą rzecz rano?

A) Myję twarz i wskakuję na matę – najpierw joga, potem krótka medytacja
B) Ruszam się – ćwiczenia (bieg, pływanie, joga etc.) wybieram w zależności od nastroju
C) Biorę prysznic, puszczam muzykę i robię śniadanie (jeśli mam czas)

6) Twoja ulubiona asana to:

A) Wszystkie, które pomagają mi zgłębić i lepiej zrozumieć siebie
B) Wszystkie, w których spalam tłuszcz i czuję, jak pracują mi mięśnie
C) Pozycja dziecka lub trupa

7) Kiedy jesteś w Uttanasana (skłon w przód)…

A) Skupiam się na oddechu i odczuciach ciała
B) Zastanawiam się, kiedy dotknę głową kolan
C) Stwierdzam, że muszę zrobić pedicure

8) Po skończonym wysiłku fizycznym zazwyczaj jesz:

A) Własnoręcznie przygotowaną potrawę z komosą ryżową
B) Proteinowe smoothie lub napój izotoniczny
C) Cokolwiek… chociaż staram się, żeby było zdrowe

9) Jak często uprawiasz/ byłbyś gotowy uprawiać jogę?

A) Codziennie lub prawie codziennie
B) Kilka razy w tygodniu lub gdy czuję się “sztywno”
C) Gdy tylko chcę się odprężyć i zresetować myśli (zazwyczaj wieczorową porą)

Wyniki

Teraz podsumuj wyniki swojego testu zliczając ilość odpowiedzi A, B i C.


Większość odpowiedzi A

Aspirujesz na Jogina-Mistrza. Chcesz wyciągnąć z praktyki jak najwięcej i rozwijać się we wszystkich jej wymiarach – fizycznym, emocjonalnym, mentalnym. Ciekawią Cię różne style jogi – chciałbyś spróbować ich jak najwięcej i na tej podstawie wybrać własną ścieżkę. Starasz się dodatkowo medytować, jednak już sama sesja jogi jest dla Ciebie medytacją w ruchu.
Praktyka dla Ciebie: Jak najwięcej jogi – śmiało próbuj różnych stylów, z każdego będziesz potrafił wyciągnąć coś dla siebie. Dzięki różnorodności odkryjesz jogę w różnych formach i odcieniach. Zejdziesz głębiej, do szczegółów. Zrozumiesz zachowanie swojego ciała w poszczególnych asanach i sekwencjach.


Większość odpowiedzi B

Jesteś Joginem-Wyczynowcem. Nieważne czy chcesz spalić tłuszczyk, poprawić kondycję czy po prostu się porozciągać – ważne, że nie boisz się spocić. Dbasz o to, by jak najdłużej wyglądać młodo, rześko i promienieć dobrą formą. Medytacja i filozofia jogi są dla Ciebie drugorzędne – jesteś jednak ciekawy fizycznych wyzwań ukrytych w asanach.
Praktyka dla Ciebie: Joga dynamiczna, nastawiona na mocną pracę z ciałem oraz intensywny ruch takie jak na przykład power vinyasa czy joga ashtanga. Ponieważ istotny jest dla Ciebie zdrowy i promienny wygląd oraz dobre samopoczucie polecamy sięgnąć także po jogę twarzy oraz inne formy jogi nastawione na troskę o konkretne partie naszego ciała.


Większość odpowiedzi C

Jesteś Zenginem (czyli Zen-Joginem). Najważniejsze dla Ciebie są wewnętrzny spokój, równowaga i harmonia. Chcesz wyeliminować ze swojego życia nieustanny stres, odrętwiające zmęczenie i emocjonalny chaos. Jesteś zainteresowany technikami medytacyjnymi. Nie zależy Ci na akrobacjach – joga jest dla Ciebie przede wszystkim oazą spokoju i prostoty.
Praktyka dla Ciebie: Wybieraj spokojne, powolne sekwencje jogi. Podczas praktyki zwracaj szczególną uwagę na oddech. Możesz również docenić praktykę Jogi Kundalini. Oprócz jogi może spodobać Cię się także zgłębianie sztuki medytacji. Możesz zacząć od prostych sesji relaksacyjnych i powoli rozwijać praktykę w kierunku technik medytacyjnych.
 

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.