Nowe posty

Rozwój Osobisty

22 Sposoby Na Pokochanie Siebie

Jeśli chcesz być kochany, najpierw pokochaj siebie – pewnie już to gdzieś słyszałeś... Ale co to znaczy kochać siebie ? I w jaki sposób można okazać sobie samemu miłość? Oto 22 sposoby na okazanie sobie miłości. Wiele z nich jest bardzo prostych, kilka wymagających – ale to tylko propozycje dla Ciebie na dobry początek „romansu” z samym sobą.
Joga Ćwiczenia na Stres

Joga na stres – 10 asan rozluźniających i rozciągających

Chcesz przejąć kontrolę nad stresem i zacząć żyć pełnią życia? To prostsze niż myślisz. Kluczem jest połączenie właściwego oddechu, medytacji oraz asan rozluźniająco-rozciągających. Poznaj jogę na stres – 10 asan rozluźniających i rozciągających, które zaangażują napięte mięśnie i wprawią je w ruch. Dzięki temu krew swobodnie rozprowadzi się po ciele, a Ty poczujesz jak wszelkie napięcia znikają.
Oddech w Praktyce Jogi

Czym Jest Pranajama Uspokajająca I Dlaczego Warto Ją Praktykować?

Nadi śodhana Pranajama / Pranajama Uspokajająca jest niezastąpiona w okiełznaniu gonitwy myśli. Uspokaja nerwy, gdy wieczorem, nakręceni przebiegiem dnia, mamy kłopoty z zaśnięciem. Kiedy w pracy zaczyna być gorąco – denerwujesz się projektem lub prezentacją, niepokoisz się o rozmową, albo po prostu jesteś zestresowany, nadi śodhana pranajama jest szybkim sposobem na powrót do centrum i włączenie trybu „luz”
Basia Lipska

Dzień 5: Powitanie Słońca A i B

Dziś łączymy oba Powitania Słońca w jedną całość – Surya Namaskar A i B. Zaczniemy od pięciu Powitań Słońca A a następnie pięciu Powitań Słońca B. Pamiętaj, za każdym razem, gdy przepływasz przez tę sekwencję, synchronizuj oddech z ruchami swojego ciała.
Iyengar

8 Powodów Dlaczego Warto Praktykować Jogę Iyengara W Nowym Roku

Wkroczyliśmy w Nowy Rok i jak to mamy w zwyczaju, ustalamy nowe plany, cele i wyzwania, aby w kluczowych obszarach naszego życia, zaistniały pozytywne zmiany. Chcemy być zdrowsi, mieć więcej energii, mniej stresu i więcej czasu dla siebie... W jaki sposób akurat joga w nurcie Iyengara może nam pomóc w realizacji tych najważniejszych noworocznych celów? Oto 8 powodów, dla których warto wprowadzić jogę według Iyengara do codziennego życia w 2019 roku!
Joga Dieta

Rozgrzewająca, Energetyzująca i Oczyszczająca Herbata Jogina

Pyszna, korzenna i doskonale rozgrzewająca – herbata jogina, jest nie tylko idealnym zakończeniem jogowej praktyki, ale przede wszystkim zdrowym i dodającym energii naparem, z którego korzystajmy jak najczęściej w okresie jesienno-zimowym. Herbata jogina, tak jak i sama joga, wywodzi się z Indii i bazuje na przyprawach, które działają oczyszczająco na krew, stymulująco na układ odpornościowy, pobudzająco na układ trawienia oraz wyciszająco na system nerwowy.
Joga Ćwiczenia na Stres

10 sposobów na zachowanie spokoju w Święta

Święta to radosny czas, który spędzamy z naszymi bliskimi. Przygotowujemy listę zakupów, pieczemy ciasta, lepimy pierogi, kupujemy prezenty, gadżety i jeszcze więcej dekoracji (bo przecież te z tamtego roku nie wystarczą…). Bardzo często jest tak, że zanim rozpoczną się Święta, my już jesteśmy zmęczeni i zapominamy o sobie. Co zrobić, aby podczas tego pięknego czasu zwyczajnie “nie zwariować”? Oto 10 sposobów na to, jak zachować spokój w te Święta.
Joga

Mężczyzna i joga? Zobacz 10 inspirujących profili na Instagramie

W społeczeństwie przyjęło się założenie, że joga jest głównie dla kobiet. Oczywiście nic bardziej mylnego! Uważamy, że joga jest jedna i dla wszystkich. Każdy podczas praktyki znajdzie coś dla siebie. To co joga ma do zaoferowania jest uniwersalne bez względu na płeć. Przeszliśmy przez różne zakątki Instagrama i znaleźliśmy inspirujące profile mężczyzn, które pokazują, że regularna praktyka jogi, wytrwałość i pozytywność, buduje nie tylko imponującą formę, ale przejawia się przede wszystkim w nastawieniu do życia i czerpania z niego pełnymi garściami. Sami zobaczcie!
Asany

Setu Bandha Sarvangasana – Pozycja Budowania Mostu

Setu Bandha Sarvangasana otwiera klatkę piersiową, rozciąga kręgosłup zwłaszcza w odcinku lędźwiowym, biodra, mięśnie brzucha. Rozciąganie brzusznych i niższych partii mięśni w tej pozycji, znacząco wpływa na poprawę trawienia. Ta asana jest szczególnie zalecana dla osób zestresowanych i niepewnych. Łagodzi stany lękowe, wspomaga relaksację i regenerację organizmu, a przede wszystkim dodaje pewności siebie!
Asany

ASANY NA WZMOCNIENIE MIĘŚNI UD

Asany na wzmocnienie i rozciągnięcie mięśni ud: Virabhadrasana II (Wojownik II) oraz Virabhadrasana III (Wojownik III) wzmacniają mięśnie czworogłowe, które są odpowiedzialne za utrzymanie rzepkę w kolanie w odpowiedniej pozycji. Aby kolana funkcjonowały prawidłowo należy dbać o to, aby nie były zbyt obciążone. Zdrowe kolana zapewniają optymalną ruchomość i stabilność nóg. A w końcu nogi to nasza podstawa.
Ashtanga Joga

Praktykuj, a wszystko przyjdzie – „Dlaczego Joga” Natalii Knopek Odczarowywuje Jogę?

Coraz częściej słyszysz o jodze, coraz częściej myślisz czy nie spróbować, zobaczyć czemu tak wiele ludzi praktykuje i chwali sobie jej praktykę. Czy na samo słowo joga widzisz mnicha w pozycji lotosu, albo filigranową blondynkę w niemożliwej nawet dla Twoich oczu pozycji? I mimo chęci spróbowania, nie wiesz jak zacząć, jak się przygotować i co cię może spotkać w tej podróży? 
Asany

Simhasana – Pozycja Lwa

Simhasana, czyli Pozycja Lwa ma na celu zwiększyć pewność siebie i dodać odwagi! Działa korzystnie na drogi oddechowe i wzmacnia odporność organizmu. Praktykując tę asanę poskramiamy strach, stajemy się odporni na negatywne wpływy z otoczenia i chętnie wyrażamy własne zdanie. Jest idealnym treningiem dla osób zmagających się z fobiami i nerwicami.
Joga Zdrowie

Choroba, Którą Ma Co 10 Kobieta – Jak Joga Pomogła Mi W Endometriozie

Mam na imię Izabela, jestem instruktorką fitness i od jakiegoś czasu zajmuję się również jogą. Choruję na endometriozę, którą wykryto u mnie w 2008 roku. Umiejscowiła się w bliźnie po cesarskim cięciu. Przeszłam dwie operacje. Przy pierwszej – wycięty guz czekoladowy 5x5 cm, zrosty w powłokach mięśni i tkance tłuszczowej brzucha, przyrośnięta otrzewna. Stopień nie został oceniony. Rok później druga operacja – zrosty odrosły i ponownie wykonano laparotomie.