9 Elementów Zrównoważonego Odżywiania W Jodze

Na pewno nieraz, szczególnie rozpoczynając przygodę z jogą, Twoją uwagę zwróciła kwestia spożywania mięsa. W tym artykule nie będę poruszać jednak tej sprawy, ponieważ tak naprawdę wszystko zależy od Twojego indywidualnego podejścia oraz świadomości. Niemniej jednak, odpowiednie odżywianie stanowi istotny element praktyki i ma wpływ również na Twoje zdrowie.

Joga i odżywianie

Zdrowe nawyki żywieniowe są istotną częścią Twojej praktyki jogi

9 Elementów Zbilansowanego Odżywiania

Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie zestaw 9 wskazówek, uzupełniających trochę te z naszych innych artykułów. Myślę, że pomogą Ci one w stworzeniu Twoich własnych, odpowiednich nawyków żywieniowych:
1. Jedz o ustalonych porach dnia. Jeśli nie czujesz potrzeby jedzenia o wybranej porze, po prostu przeczekaj do następnej.
2. Postaraj się gotować tylko tyle, ile jesteś w stanie zjeść, ponieważ odgrzewane jedzenie posiada bardzo niewielkie ilości energii witalnej.
3. Surowe warzywa wprowadź do menu przynajmniej raz dziennie. Chroni to krew przed staniem się zbyt kwaśną.
4. Ciesz się posiłkiem oraz nie spiesz się. Przeżuwaj dokładnie i świadomie – trawienie rozpoczyna się w jamie ustnej.
5. Postaraj się spożywać tylko 4 do 5 rodzajów jedzenia podczas jednego posiłku. Trawienie bardzo złożonych potraw jest trudniejsze.
6. Nie podjadaj pomiędzy posiłkami.
7. Nie napychaj żołądka, spróbuj pozostawić jego część pustą, co sprzyja naturalnemu rozprzestrzenianiu się gazów.
8. Spróbuj uniknąć rozmów na nieprzyjemne tematy podczas jedzenia oraz nie jedz, kiedy jesteś w złym humorze. Wtedy właśnie, gruczoły w Twoim ciele uwalniają toksyny, które następnie są transportowane do krwioobiegu. Jeśli znajdziesz się w podobnej sytuacji, odpocznij przez chwilę i z wyciszonym umysłem przystąp do spożywania posiłku.
9. Jedz aby żyć, a nie na odwrót.

Spróbuj już dziś

Wszystkie te pojedyncze działania, stosowane razem stanowią ważne narzędzie, dzięki któremu nie tylko poprawisz swoje samopoczucie, ale również zaczniesz zdrowiej żyć. Jeśli na początek to dla Ciebie zbyt duże wyzwanie, zacznij powoli, i nim się obejrzysz pozostałe działania wprowadzą się same. Mogę zagwarantować (testowałam to na sobie), że stosując te drobne wskazówki, możesz tylko zyskać. Jeśli masz ochotę, podziel się z nami swoimi własnymi nawykami żywieniowymi.
Źródło
 

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.