Ewa Wysocka

Jedna Pozycja Jogi, Którą Powinieneś Praktykować Niezależnie Od Tego Jak bardzo Jesteś Zajęty

Czy czujesz się winny i przytłoczony w te dni kiedy to nie masz czasu na godzinę jogi lub zwykłej medytacji?
Wszyscy mamy te gorączkowe dni kiedy życie się toczy i nie pozostawia wiele czasu na rzeczy, które mamy już zaplanowane!
Jedna Pozycja Jogi, Którą Powinieneś Praktykować Niezależnie Od Tego Jak bardzo Jesteś Zajęty
Czy ćwiczymy jogę codziennie, czy kilka razy w tygodniu, mamy tendencję do tego, by poczucie winy wytrąciło nas z równowagi gdy zaniedbamy naszą praktykę. Jednak jest na to proste rozwiązanie!
Spędzenie trzech do pięciu minut w jednej pozie yin to może być dokładnie to czego potrzebujesz, aby się wyciszyć, pozbyć poczucia winy i odpocząć.
Pozycja Motyla pomoże Ci osiągnąć Twoją dawkę jogi, nawet podczas najtrudniejszych i najcięższych dni, pozostawiając Cię pobudzonym, wypielęgnowanym i odświeżonym!
Pozycja Motyla pomaga zapobiec lub pozbyć się ewentualnych zaburzeń równowagi i wspomaga właściwe funkcjonowanie systemu moczowego i rozrodczego. Jest to także korzystne zwłaszcza jeśli masz napięte ścięgna, gdyż rozciąga dolną partię kręgosłupa bez jej obciążania.

Wykonaj poniższe kroki, aby bezpiecznie ćwiczyć Pozycję Motyla:

  1. Przyjmij pozycję siedzącą na podłodze lub na miękkiej wyściółce, jeśli masz mocne biodra lub pachwiny i połącz podeszwy stóp tak aby razem się dotykały, tworząc kształt rombu wraz z nogami.
  2. Utrzymaj podeszwy stóp razem, przesuń je z dala od pachwin i wysuń się do przodu opierając ręce na kostkach lub na podłodze przed sobą.
  3. Pozwól by Twoje plecy się zaokrągliły i rozluźnij głowę w kierunku pięt.
  4. Pozostań w tej pozie przez trzy do pięciu minut, oddychając głęboko przez nos i pozostając uważnym i spostrzegawczym na odczucia Twojego ciała, towarzyszące Ci emocje i myśli.
  5. Aby wyjść z pozycji motyla, użyj rąk aby się podnieść i odepchnąć od podłogi. Następnie oprzyj się na rękach i uwolnij biodra zginając i prostując jedną nogę na raz.

Wariacje Pozycji Motyla:
Jeśli masz rwę kulszową lub urazy dolnych partii kręgosłupa, zamień Siedzącą Pozycję Motyla na Leżącą Pozycję Motyla. Aby przybrać pozycję Leżącego Motyla, złącz podeszwy Twoich stóp aby się razem dotykały, przesuń nogi z dala od pachwin podczas trzymania podeszwy stóp razem, a następnie połóż się na podłodze z rękami na brzuchu.
Jeśli masz urazy kolana, wykonując tą pozę, umieść miękkie klocki lub poduszki pod kolanami.
A teraz idź, motyle, idź!
Źródło.

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.