Praktyka Uważności Na 3 Sposoby

Wierzymy, że jest coś naprawdę magicznego w praktyce medytacji, jednak wiemy również, jak ciężko jest siedzieć codziennie przez 20 minut aby w rezultacie przywrócić uważność do naszego życia. Szczególnie, kiedy jesteśmy bombardowani bodźcami z zewnątrz, a nasze myśli pędzą niczym samochody wyścigowe na torze Formuły 1. A siedzenie w bezruchu wcale nie pomaga.

Jeśli jesteś osobą, która nie potrafi wysiedzieć w miejscu nawet przez minutę, ponieważ dosłownie „wszędzie Cię nosi”, na pewno zainteresuje Cię nasz krótki artykuł w którym przedstawimy kilka sposobów na praktykę uważności, która niekoniecznie związana jest z pozostawaniem w jednym miejscu przez nieskończoną ilość minut. Gotowi?

mindfulness

1. Spacer

W tym wypadku doskonale zgadzam się również ze słowami Nietzsche’go: „Wszystkie wielkie myśli rodzą się podczas marszu.” Spacer stanowi doskonałą okazję do praktyki uważności, a jeszcze lepiej jeśli masz możliwość chodzić boso, bez telefonu i innych zbędnych rzeczy. Tylko TY i bagaż Twoich myśli, doświadczeń, odczuć i emocji.

2. Gotowanie

Kiedy następnym razem będziesz przygotowywać posiłek, skup się dokładnie na wszystkich wykonywanych czynnościach. Poczuj smak poszczególnych produktów i doceń w jaki sposób wszystko łączy się w magiczną całość. Baw się, dotykaj, mieszaj, smakuj. Usłysz gotującą się wodę, poczuj na języku ciepło i gładkość rozpływającej się czekolady…

3. Przerwy

Zafunduj sobie “świadome” przerwy podczas pracy. Raz na 2 godziny, po prostu odejdź od monitora lub wyjdź się przewietrzyć i pozwól sobie na doświadczenie i odczucie wszystkiego, co Cię otacza. Zastanów się i opisz w myślach, przeanalizuj, co czujesz w danym momencie. I to wystarczy! Tak możesz odnaleźć zagubioną gdzieś uważność.

Medytacja jest wspaniałym ale nie jedynym narzędziem, które może pomóc w zdobyciu umiejętności uważności. A czy Ty masz swoje ulubione sposoby na praktykę uważności? Jeśli tak – podziel się nimi w komentarzach poniżej!

Źródło:



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora