Portal Yogi

Różne Pozycje, Jeden Cel!

Dla osób, które zetknęły się już z jogą, określenie asana nie jest obce. Asany są podstawowymi pozycjami wzmacniającymi, rozciągającymi i oczyszczającymi ciało na poziomie fizjologicznym. Właściwa praktyka asan, dzięki procesowi przyjmowania pozycji i trwania w nich, prowadzi do równowagi wewnętrznej i spokoju umysłu. Każda z asan jest wyjątkowa, bo prowadzi nas drogą zdrowia i lepszej kondycji psychofizycznej.
pozycje jogu
Jako kombinacja wchodzenia w pozycję i trwania w niej, wykonywanie asany jawi się jako proces, który zbudowany jest w oparciu o powtórzenia. Kluczem w praktyce asany jest ciągłe wracanie do przyjętej pozycji, by wciąż na nowo ją dopasowywać i poprawiać, zaś już ta poprawiona jest punktem wyjścia do kolejnych dopasowań.
Zastanawiacie się czemu to służy? Precyzja asan pozwala na dotarcie do każdej komórki ciała, która zostaje dotleniona i oczyszczona. Ich prawidłowe i dokładne wykonywanie pomaga w walce z przeziębieniem, grypą, bólami pleców, dyskopatią, otyłością, poprawia funkcjonowanie układu trawiennego. Asany mają nieoceniony wpływ na ruchomość stawów kolanowych, biodrowych, a także korygują wady postawy.
Istnieje ponad 200 asan, które zwyczajowo dzielimy na grupy. Każdej grupie asan można przyporządkować szczególnie pożądane działania, dlatego w naszej praktyce starajmy się nie pomijać żadnej nich. W przypadku konkretnych dolegliwości naszą uwagę kierujmy ku tym grupom asan, które działają zbawiennie na naszą przypadłość, ale nigdy kosztem niewykonywania pozostałych. Pamiętajmy, że nasze ciało funkcjonuje jak naczynia połączone- wszystkie jego elementy mają na siebie wpływ.
Pozycje stojące: asany z tej grupy zwalczają sztywność nóg i bioder, korygują wady nóg i umożliwiają ich symetryczny rozwój, uśmierzają bóle pleców i kręgosłupa, wzmacniają okolicę kostek i rozwijają klatkę piersiową.
Skłony do przodu i siady: działają niezwykle odprężająco, usuwają zmęczenie, które kumuluje się w głowie. Masując organy w jamie brzusznej poprawiają pracę układu trawiennego i płciowego.
Skręty: pomagają uelastycznić kręgosłup i barki oraz usuwają bóle pleców i głowy, dlatego często stosuje się je w terapii kręgosłupa. Poza tym w tych pozycjach ćwiczone są organy wewnętrzne brzucha, co poprawia trawienie.
Wygięcia do tyłu: otwierają klatkę piersiową i okolice mostka, które często „zamykamy” podczas stresujących sytuacji. Asany te są niezwykle pomocne, bo dodają pewności siebie i energii.
Pozycje odwrócone: kluczowe pozycje w jodze, ponieważ zwiększają dopływ czystej krwi do komórek mózgowych, co zwiększa jasność myślenia. Regenerują cały organizm, odciążając nogi pozbawiają je napięć i tym samym polepszają krążenie. Działają odprężająco na układ nerwowy.
Balanse: wzmacniają barki i ramiona oraz narządy jamy brzusznej. Wykonując je nabieramy poczucia „lekkości” ciała.

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]