Ewa Wysocka

Śniadanie Jogina – Komosa Ryżowa/ Kasza Jaglana z Owocami i Orzechami

Przygotowałyśmy dla Ciebie kilka przepisów, które mają pomóc Ci w zmianie Twoich dotychczasowych nawyków żywieniowych i w konsekwencji w wypracowaniu sylwetki i zdrowia, o których marzysz.
Postaraj się ograniczyć ilość spożywanego alkoholu gdyż zawiera on bardzo dużo pustych kalorii.
Nie mówimy przestań jeść chleba, po prostu zastąp białe pieczywo, pieczywem ciemnym z dużą ilością nasion takich jak pestki słonecznika, dyni, siemieniem lnianym itd.
Śniadanie Jogina
Pamiętaj jednak, że to co dla Ciebie przygotowaliśmy nie jest dietą. A to dlatego, że my w diety po prostu nie wierzymy. Diety to rozwiązania tymczasowe, po których ciężko jest utrzymać ciało w wypracowanej formie. Do tego są zazwyczaj monotonne, niesmaczne i nieprzyjemne…
A my chcemy żebyś dzięki naszej pomocy zaczęła od dziś DO KOŃŃCA ŻYCIA odżywiać się zdrowo i smacznie, pozostając przy tym w harmonii ze sobą i swoim ciałem.
Dlatego stworzyłyśmy zbiór przepisów na zdrowe i SMACZNE śniadania, przekąski, lunche
i obiady
, które odżywią i zadowolą Twoje ciało. Będziemy się nimi dzielić na tym blogu. Dzięki temu Twoje ciało z czasem przestanie domagać się innego rodzaju pożywienia. A ty, podążając za naszymi wskazówkami nauczysz się jak sama możesz wybierać lub tworzyć posiłki dobre dla Ciebie.

  • Jedz 5 razy dziennie: śniadanie, lunch, 2 przekąski oraz obiad. Pierwszy posiłek zjedz 30 – 45 min po wstaniu.
  • Ostatni posiłek zjedz na 2,5 godziny przed pójściem spać.
  • Godziny pozostałych posiłków tak dobierz do swojego harmonogramu dnia, aby przerwa między nimi nie była dłuższa niż 3 godziny. Jedz małe porcję.
  • Pij dużo czerwonej herbaty, lub herbatę czarną ze świeżo zmielonym korzeniem imbiru i limonką.
  • Pij wodę z limonką, świeżą miętą jeśli jest właśnie na nią sezon.
  • Postaraj się ograniczyć ilość spożywanego alkoholu gdyż zawiera on bardzo dużo pustych kalorii.
  • Nie mówimy przestań jeść chleba, po prostu zastąp białe pieczywo, pieczywem ciemnym z dużą ilością nasion takich jak pestki słonecznika, dyni, siemieniem lnianym itd.

Im zdrowiej zaczniesz się odżywiać tym bardziej zmniejszy się Twoja ochota na rzeczy słodkie
i niezdrowe.
Obserwuj swoje ciało, wsłuchaj się w jego potrzeby i dbaj o nie. Pamiętaj, że będzie ono z Tobą do końca Twojego życia. Kochaj je więc i doceniaj. Im lepiej jesz, tym lepiej wyglądasz. Im lepiej wyglądasz, tym lepiej się czujesz. Im lepiej się czujesz… tym lepiej żyjesz!
Tym samym życzymy SMACZNEGO 🙂

ŚNIADANIA

  • pól szklanki komosy ryżowej/ kaszy jaglanej
  • szklanka wody
  • cytryna/ limonka
  • mieszanka orzechów (nerkowca, włoskie, laskowe, migdały lub inne) • jabłko/ banan/ śliwka (owoc dostępny w danym sezonie, świeży)
  • banany, truskawki, figi, jabłko
  • łyżka miodu lub syropu z agawy
  • szczypta soli morskiej
  • łyżeczka mielonego siemienia lnianego

W garnku doprowadź wodę do wrzenia. Wsyp komosę, dodaj szczyptę soli morskiej. Zmniejsz ogień, przykryj i gotuj na wolnym ogniu przez 15 minut. Następnie odstaw, rozpulchnij widelcem i zostaw do ostudzenia, aż osiągnie temperaturę pokojową.
Jak już komosa ryżowa ostygnie dodaj do niej posiekane drobno orzechy, wcisnąć limonkę i osłodzić wszystko łyżką miodu lub syropem z agave. Wkrój dowolny owoc sezonowy, dodaj łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego i wszystko dokładnie wymieszaj.

Ewa Wysocka

Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.