Aga Hamerska

Wskazówki ajurwedyjskie na poprawę odporności

Jak wzmocnić odporność i uchronić się przed wirusem COVID19?

Znaleźliśmy się w sytuacji trudnej dla nas wszystkich. Jesteśmy zniecierpliwieni obecną sytuacją, często przerażeni i niepewni. Śledzimy medialne doniesienia, które niejednokrotnie wzbudzają jeszcze większy lęk i niepokój. Przed Tobą wskazówki ajurwedyjskie na poprawę odporności.

Jakie rozwiązania na poprawę odporności proponuje Ajurweda, aby uchronić się przed zakażeniem COVID19?

Czekamy na pojawienie się antidotum, które pozwoli wrócić nam do aktywności. Niestety zarówno medycyna konwencjonalna jak i alternatywna nie ma gotowego rozwiązania działającego bezpośrednio na wirusa COVID19. Możesz jednak starać się uchronić przed zakażeniem.

odpornosc a covid19

Zachowaj równowagę i spokojny umysł. Lęk i panika obniżają odporność, a taki stan przyciąga choroby jak magnes.

Poniżej kilka wskazówek podpowiadających jak wzmocnić organizm i nie dać się chorobie:

Przestrzegaj rutyny dnia (dinacharya) – mamy teraz na to czas i przestrzeń, aby wprowadzić dobre nawyki do swojego porządku dnia. Jeśli do tej pory byliśmy w ciągłym biegu, chaosie, jedliśmy byle jak i byle co – to teraz odpowiedni czas, aby zwolnić, przyjrzeć się sobie i dokonać zmian.

Zadbaj o dobrą jakość posiłków – jedz sezonowo, wybierając dobrą, nieprzetworzoną żywność. W końcu jest czas na to, aby eksperymentować, odkrywać nowe smaki (przepis na Kitchari), zapachy.

Samodzielna Abhyanga – czyli auto-masaż ciepłym olejem sezamowym. Pozytywnie wpływa na układ nerwowy, a powinniśmy teraz o niego szczególnie zadbać.

Agni (ogień trawienny) – bardzo ważne, aby zadbać o odpowiednią siłę ognia trawiennego. Dzięki temu nie gromadzimy toksyn w organizmie, a to wpływa na poprawę odporności.

Ajurwedyjskie zioła – warto teraz przyjmować Amlę, Aswaghandę, Neem. Bardzo dobrze sprawdzi się również tonik poprawiający odporność o nazwie Chyawanprash.

odpornosc przed covid19

Lukrecja – jeśli pojawią się objawy w postaci suchego kaszlu, warto sięgnąć po lukrecję w proszku lub w postaci herbaty.

Płukanie gardła wodą z solą – zabieg oczyszcza drogi oddechowe, którymi wirus może dostać się do organizmu.

Nasya – zabieg pielęgnujący drogi oddechowe. Polega na zakropieniu nosa olejem (sezamowy, z gorczycy) czy oliwą z oliwek. Olej hamuje, dostanie się wirusa do organizmu.

Pranajama – to specjalna technika oddechowa, która wpływa pozytywnie na stan płuc

Joga – znajdź odpowiednią sesję dla siebie. Mimo że żyjemy w izolacji, nie powinniśmy zapominać o odpowiedniej dawce ruchu. Możesz praktykować dynamiczne sekwencje lub bardziej statyczne, poprawiające elastyczność.

Medytacja – cudowne lekarstwo, które pomaga osiągnąć spokój i stan wewnętrznej równowagi. Jest proste, nic nie kosztuje i dostępne w każdym momencie. Przeznacz 10 minut w ciągu dnia na skupieniu się na oddechu. Rób to regularnie, a gwarantuję, że zauważysz różnicę. Ciało, dusza i umysł traktowane są jako jedność i dlatego powinniśmy zadbać o siebie na każdej z tych płaszczyzn.

Jeszcze raz przypomnę Ci, że najważniejsze to aby zachować spokój. 80% przypadków zakażenia wirusem COVID19 nie wymaga hospitalizacji, a wsparcia oddechowego za pomocą respiratorów wymagają najcięższe przypadki stanowiące 5-8% wszystkich zachorowań.

Dbajmy o siebie i swoich bliskich, wspierajmy się, nie oceniajmy.

Przejdziemy przez to:)

 


W Internetowym Studio PortalYogi mamy wiele sesji wyciszających, medytacje prowadzone, które pomogą Ci się uspokoić i wyciszyć.

baner Blog Studio mini

 

Aga Hamerska

Miłośniczka jogi, medycyny naturalnej, zdrowego odżywiania i podróży. Ukończyłam Kurs konsultanta Ajurwedy wg programu opracowanego przez dr Partapa Chauhana – jednego z najlepszych lekarzy ajurwedy w Indiach i założyciela renomowanego instytutu Jiva Ayurveda (www.jiva.com). Cały czas poszerzam zakres swojej wiedzy. Ponadto prowadzę m. in. wykłady z zakresu Ajurwedy. Moją pasją jest masaż ajurwedyjski, gdyż dzięki niemu mam możliwość od razu wpłynąć na lepszy stan zdrowia, samopoczucia i wyglądu

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.