Dzień 2 Wyzwania Portal Yogi – Trikonasana

Oto sekwencja jogi do wykonania na dziś, z dodaną Pozycją Trójkąta (Trikonasana):

1. Seria pięciu Powitań Słońca A i trzech Powitań Słońca B

Powitanie SloncaDokładnie tak samo jak wczoraj wykonaj Powitanie Słóńca A – 5 razy i Powitanie Słońca B – 3 razy. Aby poprawnie wykonać tę serię odwołaj się do naszego darmowego video instruktarzowego

 

2. Adho Mukha Savasana

Adho Mukha SavasanaWykonując ostatnie z Powitań Słońca pozostań na chwilę w Adho Mukha Savasana czyli pozycji Psa z Głową w Dół. Wykonując tę pozycję pamiętaj aby ramiona oraz kręgosłup znajdowały się w jednej linii, ręce trzymaj proste, rozłożone na szerokość ramion, palce rozwarte, łokcie staraj się kierować do węwnątrz. Nogi na początku możesz mieć lekko zgięte w kolanach, staraj się je wyprostować. Trzymaj stopy równolegle do siebie, na szerokość bioder, staraj się piętami dotknąć ziemi.

3. Wypad

WypadZ pozycji Psa z Głową w Dół, na wydechu przenieś prawą stopę do przodu, zginając ją pod kątem prostym. Postaraj się aby kolano zgiętej nogi było dokładnie nad kostką. Prawa noga z tyłu jest wyprostowana, mięśnie są napięte, a pięta skierowana w gorę.

 

4. A teraz czas na naszą dzisiejszą pozycję: Trikonasana

Trikonasana - Pozycja Trójkąta
Trikonasana – Pozycja Trójkąta

Teraz wyprostuj prawą nogę, a prawą rękę ułuż na dole łydki lub na ziemi. Na wydechu wydłuż lewą rękę do sufitu. Spójrz za lewą ręką. Obie nogi trzymaj proste. Nie wypinaj pośladków. Stopy trzymaj mocno ustawione na ziemi. Tylnia stopa powinna być ustawiona pod kątem 90 stopni. Weź 5 oddechów w tej pozycji.

Następnie wyprostuj kręgosłup oraz obie nogi, nie zmieniając ich pozycji. Przekręć jedynie stopy w przeciwnym kierunku na macie i wykonaj pozycję na przeciwną nogę. Twoje ciało jest teraz skierowane do tyłu maty. Wytrzymaj 5 oddechów.

Korzyści z praktykowania tej pozycji

– poprawia pracę jelit

– rozciągna i wzmacnia uda, kolana i kostki

– rozciąha klatkę piersiową>

– lagodzi nerwy i uspokaja

– pomaga ukoić dolegliwości związana z okresem menopauzy



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora