Portal Yogi

41 powodów, dlaczego pilates jest dobry dla Twojego zdrowia

Pilates jest znany na całym świecie i często wybierany jako aktywność fizyczna

Ćwiczenia Pilates powstały na początku XX wieku, a za jego twórcę uważa się Josepha Pilatesa, który swoje życie poświęcił na poprawę stanu fizycznego i psychicznego ciała.
Dzisiaj pilates jest znany na całym świecie i często wybierany jako aktywność fizyczna. Jest to właściwe operowanie ciałem w życiu codziennym. Stajemy się bardziej świadomi naszych ruchów, naszej postawy i działania aktywności fizycznej.

Jeżeli masz wątpliwości co do działania pilatesu, przygotowaliśmy dla Ciebie 41 powodów, dlaczego warto ćwiczyć.

41 powodów, dlaczego ćwiczenia Pilates są dobre dla Twojego zdrowia

1. Wzmacnia mięśnie brzucha i naszą postawę

Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na mięśnie brzucha, pleców, bioder i miednicy. Wzmocnienie tych części w naszym ciele nie tylko poprawi naszą postawę, ale też pomoże w wykonywaniu codziennych obowiązków np. noszenie zakupów.

2. Podczas treningu angażuje całe ciało

W pilates główny nacisk kładzie się na siłę rdzenia, tzw. centrum. Odpowiednia praktyka i skupienie gwarantuje rozwój i wzmocnienie całego ciała i mięśni.

3. Wzmacnia stawy i kolana

Ćwiczenia pilatesu są powolne i kontrolowane. Podczas praktyki należy skupić się na każdym ruchu. Dzięki temu zwracamy uwagę na ból czy przeciążenia.

4. Wzmocnisz dół pleców i pośladki

Każde ćwiczenia angażuje Twoje plecy i pośladki.

5. Poprawisz swoją postawę

Niepoprawna postawa ciała wynika z naszych nawyków oraz 8h pracy przy biurku. Pilates może wzmocnić słabo rozwinięte mięśnie, pozbyć się złej postawy oraz uśmierzyć ból pleców, szyi czy głowy.

Ćwiczenia pilatesu są powolne i kontrolowane, podczas praktyki należy skupić się na każdym ruchu. Dzięki temu zwracamy uwagę na ból czy przeciążenia.

7. Pilates jest dla każdego

Nie ma znaczenia wiek czy doświadczenie i praktyka w ćwiczeniach. Pilates przyniesie korzyści każdemu.

8. Poprawia Twoje życie seksualne

Regularne ćwiczenia pilates wzmocnią mięśnie Kegla.

9. Jest idealnym dodatkiem do każdej aktywności fizycznej

Praktyka pilatesu przed lub po treningu wzmocni całe ciało, mięśnie i uchroni przed innymi obrażeniami.

pilates

10. Praktyka pilatesu przed lub po treningu wzmocni całe ciało, mięśnie i uchroni przed innymi obrażeniami.

Skupienie się na oddechu, postawie i kontrolowanym ruchu przełoży się na codzienne życie. Staniesz się bardziej świadomy tego, jak traktujesz swoje ciało. Może to wynikać z podstawowych rzeczy, takich jak siedzenie na kanapie czy zmywanie naczyń.

Co możesz poprawić a czemu zapobiec dzięki Pilates

11. Poprawisz koncentrację

Ważnym elementem w praktyce Pilatesu jest skupienie się na swoim ciele, ruchu i oddechu.

12. Poprawia krążenie krwi

Świadoma praktyka z ciałem i oddechem odblokuje i rozluźni Twoje ciało.

13. Może pomóc w zrzuceniu kilogramów

Ćwiczenia pilates wzmacniają mięśnie całego ciała.

14. Zapewnia lepsze zdrowie i siłę kręgosłupa

Pilates pomaga wzmocnić mięśnie wokół rdzenia kręgosłupa.

15. Zapobiega ryzyku obrażeń

Ćwiczenia Pilates mogą służyć jako odpowiednia rozgrzewka przed lub po treningu.

16. Wzmocni Twoje mięśnie i doda Ci więcej siły

Ćwiczenia wydłużają i  rozciągają mięśnie, co odgrywa ważną rolę w tonizowaniu ciała.

17. Jest dla osób początkujących i zaawansowanych

Pomimo tego, że wiele pozycji odbywa się w pozycji leżącej i stojącej, to Twoje ciało cały czas pracuje na najwyższych obrotach.

18. Pomoże Ci poznać swoje ciało i ograniczenia

W pilates chodzi o zrozumienie swojego ciała i poznanie jego limitu.

19. Zmniejsza skutki choroby Alzheimera

Osobom, które chorują na Alzheimera zaleca się te ćwiczenia, ponieważ poprawia się świadomość ciała i umysłu.

W czym jeszcze pomaga i komu?

20. Zalecane dla kobiet w ciąży i po urodzeniu dziecka

Pilates wzmacnia kręgosłup i miednicę.

21. Poprawi się twoja elastyczność

Joseph Pilates mówił “Prawdziwą elastyczność można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie mięśnie są równomiernie rozwinięte.”

22. Pomaga zmniejszyć stres i lęk

Dzięki łagodnemu rozciąganiu może pomóc w metabolizowaniu hormonów stresu.

23. Pomaga zmniejszyć tkankę tłuszczową i obniża poziom cholesterolu

Pamiętając o zdrowym odżywianiu i ruchu, pilates może pomóc w osiągnięciu swojego celu, poprzez tonizację ciała i zwiększenie masy mięśniowej.

24. Zwiększa wytrzymałość

Poprzez regularne i powtarzające się sekwencje ćwiczeń, twoje ciało dostosowuje się i stopniowo uczy się wytrwać w pozycjach przez dłuższy czas.

25. Wspomaga szybsze trawienie

Pilates może pomóc stymulować układ trawienny na różne sposoby. Zwiększa płyny witalne oraz przyspiesza metabolizm.

26. Działa jak tabletka przeciwbólowa

W przypadku bólu pleców i karku, słaba postawa może prowadzić do bólu głowy czy migreny. Już w krótkim czasie możesz poczuć ulgę. W dłuższej perspektywie celem jest poprawienie postawy, co w konsekwencji może pomóc w zapobieganiu wystąpieniu bólów głowy.

Pilates z Leirą

***Nowa sesja w Internetowym Studiu PortalYogi***👉🏼 bit.ly/Pilates_PoprawPostawęZastanawiałeś się kiedyś czemu osoby praktykujące jogę czy pilates są zawsze wyprostowane? Jak struna 🤔W Internetowym Studiu PortalYogi dodaliśmy sesję Leiry, podczas której wzmocnisz mięśnie brzucha i  kręgosłupa, a tym samym poprawisz swoją postawę → tylko popatrz!👉🏼 bit.ly/Pilates_PoprawPostawę

Posted by PortalYogi on Wednesday, August 9, 2017

27. Jest dostosowany do Twoich potrzeb

Ćwiczenia pilatesu, pomimo tego, że wyglądają niewinnie angażują całe ciało i pokazują na co zwrócić uwagę.

28. Podnosi poziom energii

Każde ćwiczenie pilatesu wymaga od Ciebie skupienia i prawidłowego oddechu. Skończony trening uwolni endorfiny i podniesie poziom energii.

29. Pilates możesz praktykować w domu

Jeżeli cenisz sobie praktykę w domu, to w Studio PortalYogi znajdziesz cały kurs pilatesu. Ćwiczysz kiedy masz czas i ochotę.

30. Uwalnia przeciwstarzeniowe substancje

Praktyka pomoże Ci zrozumieć swoje ciało, zaakceptować i pokochać siebie.

Czego może Cię nauczyć?

31. Jest dla osób otyłych

Ćwiczenia pilatesu są dla każdego, niezależnie od wieku, poziomu sprawności i progu bólu.

32. Nauczy Cię jak się odpowiednio poruszać

Pilates to świetny sposób na „ponowne nauczenie” się jak działa nasze ciało oraz na temat skutecznego poruszania się i tworzenia równowagi w ciele.

33. Obniża ciśnienie krwi

Pilates „zmniejsza kliniczne i ambulatoryjne ciśnienie krwi” i jest to doskonałe leczenie nielekowe dla nadciśnienia.

34. Pomaga w leczeniu po życiowych traumach

Joseph Pilates używał swoich technik do rehabilitacji rannych żołnierzy podczas I wojny światowej.

35. Wzmacnia układ odpornościowy

Łagodne ćwiczenia zachęcają do codziennej praktyki i pracy nad oddechem.

36. Poprawia nieregularność oddechu

Jest to główny punkt prawidłowej praktyki Pilatesu.

37. Wydłuża ciało i sylwetkę

Dzięki nauce prawidłowej pozycji, będziesz bardziej świadomy swojego ciała i postawy.

38. Pomaga zwalczyć bezsenność

Pilates dodaje energii i wprowadza Cię w dobry nastrój, dzięki temu wewnętrznie się uspokajasz i możesz spokojnie zasnąć.

39. Poprawia równowagę

Obawa przed upadkiem stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia osób starszych, nie tylko ze względu na fizyczne ryzyko, ale także z tego, jak może wpływać na jakość ich życia. Pomoże Ci poprawić swoją równowagę i zmniejszyć lęk przed upadkiem.

40. Zwiększa pojemność płuc

Dzięki odpowiedniej postawie i prawidłowym oddechu.

41. Pozwala osiągnąć życiową harmonię 

Pilates zwiększa świadomość swojego ciała, dzięki temu, że uczy słuchać sygnałów, jakie wysyła nam nasze ciało i organizm.

To coś więcej niż zwykły trening, codzienna praktyka  pomoże Ci poprawić postawę i uregulować oddech, a te czynności prowadzą do poprawy życia.

Dołącz do wyzwania pilatesowego! Zaczynamy 5 marca!

Jesteś z nami? 👀 Tygodniowy Program Pilates zaczynamy już 5 marca! 🎉 ➡️ http://bit.ly/PilatesDołącz5marca3… 2…1… START ✅ → w tym roku dzień kobiet 🌸🌺 trwa dla nas cały tydzień. To tydzień dla twojego zdrowia. Spożytkuj go dobrze 😊

Posted by PortalYogi on Friday, March 2, 2018


Chcesz zadbać o swoje zdrowie i raz na zawsze pożegnać napięcia w ciele? Dołącz do Studia PortalYogi i spróbuj zajęć Pilates w swoim domu!

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]