41 powodów, dlaczego pilates jest dobry dla Twojego zdrowia

Pilates powstał na początku XX wieku,a za jego twórcę uważa się Josepha Pilatesa, który swoje życie poświęcił na poprawę stanu fizycznego i psychicznego ciała.

Dzisiaj Pilates jest znany na całym świecie i często wybierany jako aktywność fizyczna. Jest to właściwe operowanie ciałem w życiu codziennym. Stajemy się bardziej świadomi naszych ruchów, naszej postawy i działania aktywności fizycznej.

Jeżeli jednak wciąż masz wątpliwości co do działania Pilatesu, przygotowałam dla Ciebie 41 powodów, dlaczego warto ćwiczyć pilates.

41 powodów, dlaczego Pilates jest dobry dla Twojego zdrowia

1. Wzmacnia mięśnie brzucha i naszą postawę

Regularna praktyka pilatesu pozytywnie wpływa na mięśnie brzucha, pleców, bioder i miednicy. Wzmocnienie tych części w naszym ciele nie tylko poprawi naszą postawę, ale też pomoże w wykonywaniu codziennych obowiązków np. noszenie zakupów.

2. Podczas treningu angażuje całe ciało

Główny nacisk kładzie się na siłę rdzenia, w Pilatesie tzw. centrum. Odpowiednia praktyka i skupienie gwarantuje rozwój i wzmocnienie całego ciała i mięśni.

3. Wzmacnia stawy i kolana

Ćwiczenia pilatesu są powolne i kontrolowane, podczas praktyki należy skupić się na każdym ruchu. Dzięki temu zwracamy uwagę na ból czy przeciążenia.

4. Wzmocnisz dół pleców i pośladki

Każde ćwiczenia w pilatesie angażuje Twoje plecy i pośladki.

5. Poprawisz swoją postawę

Niepoprawna postawa ciała wynika z naszych nawyków oraz 8h pracy przy biurku. Pilates może wzmocnić słabo rozwinięte mięśnie, pozbyć się złej postawy oraz uśmierzyć ból pleców, szyi czy głowy.

Ćwiczenia pilatesu są powolne i kontrolowane, podczas praktyki należy skupić się na każdym ruchu. Dzięki temu zwracamy uwagę na ból czy przeciążenia.

7. Pilates jest dla każdego

Nie ma znaczenia wiek czy doświadczenie i praktyka w ćwiczeniach. Pilates przyniesie korzyści każdemu.

8. Poprawia Twoje życie seksualne

Regularna praktyka Pilates wzmocni mięśnie kegla.

9. Jest idealnym dodatkiem do każdej aktywności fizycznej

Praktyka Pilatesu przed lub po treningu wzmocni całe ciało, mięśnie i uchroni przed innymi obrażeniami.

10. Praktyka Pilatesu przed lub po treningu wzmocni całe ciało, mięśnie i uchroni przed innymi obrażeniami

Skupienie się na oddechu, postawie i kontrolowanym ruchu przełoży się na codzienne życie, gdy staniesz się bardziej świadomy tego, jak traktujesz swoje ciało. Może to wynikać z podstawowych rzeczy, takich jak siedzenie na kanapie czy zmywanie naczyń.

Ważnym elementem w praktyce Pilatesu jest skupienie się na swoim ciele, ruchu i oddechu.

12. Poprawia krążenie krwi

Świadoma praktyka z ciałem i oddechem odblokuje i rozluźni Twoje ciało.

13. Może pomóc w zrzuceniu kilogramów

Ćwiczenia Pilates wzmacniają mięśnie całego ciała.

14. Zapewnia lepsze zdrowie i siłę kręgosłupa

Pilates pomaga wzmocnić mięśnie wokół rdzenia kręgosłupa.

15. Zapobiega ryzyku obrażeń

Pilates może służyć jako odpowiednia rozgrzewka przed lub po treningu.

16. Wzmocni Twoje mięśnie i doda Ci więcej siły

Ćwiczenia wydłużają i  rozciągają mięśnie, co odgrywa ważną rolę w tonizowaniu ciała.

17. Jest dla osób początkujących i zaawansowanych

Pomimo tego, że wiele pozycji odbywa się w pozycji leżącej i stojącej, to Twoje ciało cały czas pracuje na najwyższych obrotach.

18. Pomoże Ci poznać swoje ciało i ograniczenia

W Pilatesie chodzi o zrozumienie swojego ciała i poznanie jego limitu.

19. Zmniejsza skutki choroby Alzheimera

Osobom, które chorują na Alzheimera zaleca się praktykę Pilatesu, ponieważ poprawia się świadomość ciała i umysłu.

20. Zalecane dla kobiet w ciąży i po urodzeniu dziecka

Pilates wzmacnia kręgosłup i miednicę.

Joseph Pilates mówił “Prawdziwą elastyczność można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie mięśnie są równomiernie rozwinięte.”

22. Pomaga zmniejszyć stres i lęk

Dzięki łagodnemu rozciąganiu może pomóc w metabolizowaniu hormonów stresu.

23. Pomaga zmniejszyć tkankę tłuszczową i obniża poziom cholesterolu

Pamiętając o zdrowym odżywianiu i ruchu, Pilates może pomóc w osiągnięciu swojego celu, poprzez tonizację ciała i zwiększenie masy mięśniowej.

24. Zwiększa wytrzymałość

Poprzez regularne i powtarzające się sekwencje ćwiczeń, twoje ciało dostosowuje się i stopniowo uczy się wytrwać w pozycjach przez dłuższy czas.

25. Wspomaga szybsze trawienie

Pilates może pomóc stymulować układ trawienny na różne sposoby. Zwiększa płyny witalne oraz przyspiesza metabolizm.

26. Działa jak tabletka przeciwbólowa

W przypadku bólu pleców i karku, słaba postawa może prowadzić do bólu głowy czy migreny. W krótkim czasie możesz poczuć ulgę W dłuższej perspektywie celem jest poprawienie postawy, co w konsekwencji może pomóc w zapobieganiu wystąpieniu bólów głowy.

27. Jest dostosowany do Twoich potrzeb

Ćwiczenia pilatesu, pomimo tego, że wyglądają niewinnie angażują całe ciało i pokazują na co zwrócić uwagę.

28. Podnosi poziom energii

Każde ćwiczenie pilatesu wymaga od Ciebie skupienia i prawidłowego oddechu. Skończony trening uwolni endorfiny i podniesie poziom energii.

Jeżeli cenisz sobie praktykę w domu, to w Internetowym Studiu PortalYogi znajdziesz cały kurs Pilatesu. Ćwiczysz kiedy masz czas i ochotę.

30. Uwalnia przeciwstarzeniowe substancję

Praktyka pomoże Ci zrozumieć swoje ciało, zaakceptować i pokochać siebie.

31. Jest dla osób otyłych

Ćwiczenia pilatesu są dla każdego, niezależnie od wieku, poziomu sprawności i progu bólu.

32. Nauczy Cię jak się odpowiednio poruszać

Pilates to świetny sposób na „ponowne nauczenie” się jak działa nasze ciało oraz na temat skutecznego poruszania się i tworzenia równowagi w ciele.

33. Obniża ciśnienie krwi

Pilates „zmniejsza kliniczne i ambulatoryjne ciśnienie krwi” i jest to doskonałe leczenie nielekowe dla nadciśnienia.

34. Pomaga w leczeniu po życiowych traumach

Joseph Pilates używał swoich technik do rehabilitacji rannych żołnierzy podczas I wojny światowej.

35. Wzmacnia układ odpornościowy

Łagodne ćwiczenia zachęcają do codziennej praktyki i pracy nad oddechem.

36. Poprawia nieregularność oddechu

Jest to główny punkt prawidłowej praktyki Pilatesu.

Dzięki nauce prawidłowej pozycji, będziesz bardziej świadomy swojego ciała i postawy.

38. Pomaga zwalczyć bezsenność

Pilates dodaje energii i wprowadza Cię w dobry nastrój, dzięki temu wewnętrznie się uspokajasz i możesz spokojnie zasnąć

39. Poprawia równowagę

Obawa przed upadkiem stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia osób starszych, nie tylko ze względu na fizyczne ryzyko, ale także z tego, jak może wpływać na jakość ich życia. Praktyka pilatesu pomoże Ci poprawić swoją równowagę i zmniejszyć lęk przed upadkiem.

40. Zwiększa pojemność płuc

Dzięki odpowiedniej postawie i prawidłowym oddechu.

41. Pozwala osiągnąć życiową harmonię 

Pilates zwiększa świadomość swojego ciała, poprzez słuchanie sygnałów, jakie wysyła nam nasze ciało i organizm. 

Pilates to coś więcej niż zwykły trening, codzienna praktyka  pomoże Ci poprawić postawę i uregulować oddech, a te czynności prowadzą do poprawy życia.



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora