Portal Yogi

Dandasana – Siad Prosty

Danda – Kij, Asana – Poza

Dandasana pochodzi od od słowa Danda, który oznacza kij lub postawę. Dandasana jest ćwiczeniem, które pomoże Twojemu ciału przygotować się na wejście w intensywniejsze asany. Zwiększa też Twoją zdolność do perfekcyjnego dopasowania ciała.
Typ: Pozycja siedząca
Dristi (punkt skupienia wzroku): przed siebie, równolegle do podłogi

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Dandasana?

Ta asana musi być wykonywana na pusty żołądek. Powinieneś zatem zjeść co najmniej cztery godziny przed praktyką jogi. Najlepiej też wykonywać tą pozycję wcześnie rano. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Poziom Początkujący
Styl: Vinyasa
Czas: 30 sekund w pozycji
Rozciąganie: Ramiona, klatka piersiowa
Wzmacnianie: Plecy

Jak wykonać pozycję Dandasana

  1. Usiądź na ziemi. Wyprostuj plecy i wyciągnij nogi przed siebie. Ustaw je równoległe do siebie, a palce skieruj do góry.
  2. Przyciśnij swoje pośladki do podłogi, a głowę trzymaj prosto, tak jakbyś chciał ją skierować w stronę sufitu.
  3. Wygnij delikatnie stopy i zwróć palce mocno do góry.
  4. Połóż dłonie obok bioder na podłodze. To wspomoże Twój kręgosłup, a także rozluźni twoje ramiona. Twój tułów musi być prosty, ale zrelaksowany.
  5. Rozluźnij nogi i mocno przyciśnij dolną połowę ciała do podłogi.
  6. Oddychaj i wytrzymaj w pozycji od 20-30 sekund.

Przeciwwskazania

  • Urazy pleców
  • Urazy nadgarstków

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Dandasana

  • Wzmacnia przywodziciele ud
  • Rozciąga tyły nóg
  • Może poprawić funkcjonowanie narządów trawiennych
  • Rozwija świadomość ciała
  • Pomaga poprawić postawę
  • Wzmacnia mięśnie pleców
  • Wydłuża i rozciąga kręgosłup
  • Uspokaja umysł
  • Uczy prawidłowego przygotowania kręgosłupa w pozycjach ze skłonem do przodu.

Pozycje rozwijające

  • Tadasana – góra

Kontrpozycje

  • Purvottanasana – równia pochyła

Dandasana jest pozycją prostą do wykonania, ale potrzeba cierpliwości, aby wykonać ją poprawnie. 


Wzmocnij swoją postawę ciała i uspokój umysł z Dandasaną. Jeśli szukasz więcej asan na mocne mięśnie brzucha i silne centrum, znajdziesz je w naszym 21-dniowym Wyzwaniu: „Power Brzuch – Wzmocnij Mięśnie”.  Dołącz do Studia, praktykuj jogę na brzuch z Ullą Wilczyńską-Kalak, a także zyskaj dostęp do 180 innych sesji jogi.

Power Brzuch znajdziesz w Internetowym Studio PortalYogi w kategorii: WYZWANIA!Dandasana

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.