Portal Yogi

Dandasana, czyli Siad Prosty. Czy rzeczywiście jest taka prosta?

Dandasana jest ćwiczeniem, które pomoże Twojemu ciału przygotować się na wejście w intensywniejsze asany.

Dandasana pochodzi od od słowa Danda, który oznacza kij lub postawę. Dandasana jest ćwiczeniem, które pomoże Twojemu ciału przygotować się na wejście w intensywniejsze asany. Zwiększa też Twoją zdolność do perfekcyjnego dopasowania ciała.

Typ: Pozycja siedząca
Dristi (punkt skupienia wzroku): przed siebie, równolegle do podłogi

Danda – Kij,
Asana – Poza

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Dandasana?

dandasana


Poziom: początkujący
Czas: 30 sekund w pozycji
Rozciąganie: ramiona, klatka piersiowa
Wzmacnianie: plecy

Jak wykonać pozycję Dandasana?

  1. Usiądź na ziemi. Wyprostuj plecy i wyciągnij nogi przed siebie. Ustaw je równoległe do siebie, a palce skieruj do góry.
  2. Przyciśnij swoje pośladki do podłogi, a głowę trzymaj prosto, tak jakbyś chciał ją skierować w stronę sufitu.
  3. Wygnij delikatnie stopy i zwróć palce mocno do góry.
  4. Połóż dłonie obok bioder na podłodze. To wspomoże Twój kręgosłup, a także rozluźni twoje ramiona. Twój tułów musi być prosty, ale zrelaksowany.
  5. Rozluźnij nogi i mocno przyciśnij dolną połowę ciała do podłogi.
  6. Oddychaj i wytrzymaj w pozycji od 20-30 sekund.

Przeciwwskazania

  • Urazy pleców
  • Urazy nadgarstków

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Dandasana

  • Wzmacnia przywodziciele ud
  • Rozciąga tyły nóg
  • Może poprawić funkcjonowanie narządów trawiennych
  • Rozwija świadomość ciała
  • Pomaga poprawić postawę
  • Wzmacnia mięśnie pleców
  • Wydłuża i rozciąga kręgosłup
  • Uspokaja umysł
  • Uczy prawidłowego przygotowania kręgosłupa w pozycjach ze skłonem do przodu.

Pozycje rozwijające

  • Tadasana – Pozycja góry

Kontrpozycje

  • Purvottanasana – Równia pochyła

Dandasana jest pozycją prostą do wykonania, ale potrzeba cierpliwości, aby wykonać ją poprawnie.


Rozpocznij naukę podstawowych asan z Internetowym Studio PortalYogi – w Twoim domu, kiedy tylko masz czas! Dołączając do Studia, zyskujesz dostęp do wyzwań i ponad 180 sesji jogi w różnym stylu. To u nas znajdziesz swojego nauczyciela!

Ulla Wilczyńska-Kalak nauczy Cię jak poprawnie wykonać podstawowe pozycje w jodze. Zacznij od tej sesji: Nauka Asan, a każdy kolejny krok na macie będzie łatwiejszy.

nauka asan

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.