Joga Dla Twarzy Zamiast Botoksu

Która z nas nie chciałaby zachować młodego, promiennego wyglądu, niezależnie od wieku?

Wcale nie musisz się uciekać do regularnych wizyt u dermatologa, kosmetyczki – już nie wspominając o chirurgu plastycznym. Co więcej, nie musisz też wydawać setek złotych na kosmetyki, których działanie pozostawia wiele do życzenia. Możesz zadbać o swój wygląd sama – w naturalny, bezpieczny i skuteczny sposób – oszczędzając przy tym niemałą fortunę.

I, co najważniejsze, możesz to zrobić już w niecałe 10 minut dziennie, dzięki dziecinnie prostym ćwiczeniom…
Pozwól, że wyjaśnimy. Nie interesuje nas ile masz lat, jakie masz geny, ani jak głębokie zmarszczki.
Od tego momentu zapomnij, co do tej pory słyszałaś na temat tego, jak proces starzenia się “musi” oddziaływać na Twój wygląd. Zapomnij, w co kiedykolwiek uwierzyłaś – jak staro “powinnaś” wyglądać mając lat 30… 40… 60… czy więcej.

joga twarzy

Twoje ciało pokryte jest około 2 metrami kwadratowymi skóry, z czego na twarz przypada jedynie 4,5%. Jednak to właśnie ta część jest najbardziej narażona na negatywne działanie czynników zewnętrznych, spowodowanych choćby zmianami pór roku. A skóra Twojej twarzy jest wyjątkowa: jest najcieńsza, ma najwięcej zakończeń nerwowych i gruczołów łojowych.

Twarz to także najbardziej ekspresyjna część Twojego ciała – codziennie wykonujesz nią ogromną ilość ruchów mimicznych. Właśnie dzięki mimice wyrażasz myśli, emocje oraz bieżące komentarze do toczącej się sytuacji – czyli to, co nazywamy komunikacją niewerbalną.

Mięśni twarzy jest ponad 50, z czego więcej niż 40 (nazywamy je mimicznymi lub wyrazowymi) przyczynia się do jej ruchów.

W większości przypadków są przyczepione do skóry przynajmniej jednym końcem (tzw. przyczepem). Napięcie tych mięśni (także w spoczynku) w połączeniu z naturalną dla danego wieku sprężystością skóry, nadaje twarzy taki, a nie inny wygląd.

Gdy zaczynamy z nimi pracować, zwiększają swoją objętość i napięcie – wypychają skórę twarzy od środka i działają jak naturalny lifting. Efekty przychodzą już po dwóch – trzech tygodniach regularnych ćwiczeń, które po opanowaniu techniki zajmują pięć minut.

Sposób na młodą i gładką twarz

Efekt ćwiczeń to wygładzenie zmarszczek, poprawienie krążenia, zarumienienie policzków, wypoczęta skóra.

Joga dla twarzy nic nie kosztuje. Jedyne, czego wymaga, to regularność. Ćwiczenia można wykonywać rano i wieczorem przed nałożeniem kosmetyków, w samochodzie, na spacerze, przed komputerem czy telewizorem. Polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni, rozszerzaniu oczu, wysuwaniu języka, nadymaniu policzków, składaniu ust czy szerokim, przesadnym uśmiechu.

Bardzo ważne jest, aby poprzedzić je kilkuminutową medytacją. Wybrany zestaw warto wykonywać codziennie. Aby szybko dostrzec efekty warto zmodyfikować dietę.

Jak uprawiać jogę dla twarzy?

Oto kilka podstawowych ćwiczeń, które możemy sami wykonywać. Potrzebne będą chęci i kilka minut.

Ćwiczenie modelujące policzki

Nabierz dużo powietrza i wypchnij nim policzki. Trzymaj powietrze i przesuwaj je kilka razy z jednej strony na drugą. Podczas wykonywania ćwiczenia nie oddychaj. Powtarzaj 3-4 razy.

Likwidacja pierwszych zmarszczek na czole

Otwórz szeroko oczy, aż do momentu kiedy poczujesz napięcie na czole. Podczas wykonywania nie marszcz czoła. Skoncentruj wzrok na odległym przedmiocie i nie mrugaj. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund. Zamknij oczy. Powtarzaj 5 razy.

Redukcja worków pod oczami i kurzych łapek

Spójrz w prawo, wróć do centrum i zerknij w lewo. Nie poruszaj twarzą ani szyją. Powtórz 5 razy. Na koniec zamknij oczy, zaciśnij mocno powieki i „spójrz” na czubek nosa. Wytrzymaj 5–10 sekund.

Wzmocnienie mięśni okrężnych ust

Weź wdech przez nos i wypuść powietrze ustami, tak jakbyś rozsyłała pocałunki. Powtórz 5 razy. Nie marszcz brwi i czoła. Pracują tylko mięśnie okrężne ust.

Wzmocnienie podbródka, szyi i brody

Przekręć głowę w prawo i unieś podbródek w stronę sufitu. Patrząc do góry, otwórz usta, dotknij językiem podniebienia i przełknij ślinę. Powtórz w każdą stronę 3 razy.

Wzmocnienie owalu twarzy i redukcja pionowych bruzd wargowo-nosowych.

Otwórz usta i naciągnij górną wargę na górne zęby, a dolną na dolne. Wytrzymaj 5 sekund. Powtórz 5 razy.

Zachowaj młodość z jogą twarzy. Dołącz do Internetowego Studia PortalYogi i ćwicz jogę twarzy.

Zapisując się do Studia otrzymasz dostęp do sesji jogi twarzy z Ullą Wilczyńską-Kalak. Koszt: 29 zł za miesiąc (dajemy Ci 30 dni gwarancji!). Oto niektóre z sesji:

  • Twarz pełna blasku – codzienna sesja jogi twarzy
  • Moc buziaków – ćwiczenia na mięśnie wokół ust
  • Nie ma co się marszczyć – ćwiczenia na mięśnie czoła
  • … i wiele innych!

>> Tak, chcę zachować młodość z jogą twarzy. Dołączam do Internetowego Studia <<



O autorze

Ewa Wysocka
Ewa jest założycielką PortalYogi i miłośniczką różnych form aktywności fizycznej. Poza jogą uwielbia bieganie i jazdę na rowerze, a zimą narty biegowe.

Inne artykuły tego autora