fbpx
Portal Yogi

8 powodów, dla których warto praktykować oddech ujjayi

Nauczyciele jogi bardzo często porównują ten dźwięk wdechu i wydechu do sposobu, w jaki wypowiadamy literę „h”,

Na pewno słyszałeś już nie raz o tak zwanym oddechu ujjayi.

Z oddechem ujjayi mamy do czynienia wtedy, kiedy mięsień znajdujący się z tyłu i nieco poniżej gardła – lekko się zamyka, przez co powietrze delikatnie muska ścianki gardła i zaczynamy wydawać specyficzny dźwięk.

Nauczyciele jogi bardzo często porównują ten dźwięk wdechu i wydechu do sposobu, w jaki wypowiadamy literę „h”, chuchania na szybę czy odgłosu, jaki wydajemy, kiedy chcemy ostudzić gardło po zjedzeniu ostrej papryczki chili.

Jest kilka dobrych powodów na to, aby nauczyć się poprawnie wykonywać oddech ujjayi i kultywować go nie tylko podczas praktyki asan, ale także podczas zajęć codziennych.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PortalYogi (@portalyogi_pl)

A oto 8 powodów na to, aby nauczyć się oddechu ujjayi

1. Poprawia koncentrację podczas praktykowania jogi i pomaga wytrwać dłużej w poszczególnych pozycjach.

2. Dodaje medytacyjnego aspektu do praktyki jogi – praktyka jogi zamienia się w medytację w ruchu.

3. Pomaga skupić się na praktyce jogi i pomaga wytrwać w pozycjach wymagających stabilności.

Oddech Ujjayi

4. Rozgrzewa ciało od środka i masuje organy wewnętrzne. Dzięki temu przygotowuje ciało do praktyki pozycji, wymagających większej elastyczności ciała.

5. Rozładowuje napięcia mięśniowe w ciele i łagodzi nerwobóle.

6. Dodatkowe korzyści to redukcja migren, wzmocnienie układu odpornościowego oraz trawiennego.

7. Oddech ujjayi mówi nam, kiedy powinniśmy przejść do pozycji relaksującej podczas praktyki jogi. Podczas całej praktyki powinien pozostać niezmienny. Jeśli jest to niemożliwe oznacza to, że nasze ciało domaga się odpoczynku. To pozwala nam praktykować uczciwie z samym sobą i w zgodzie z tym, co faktycznie jest dobre dla naszego ciała. Pozwala wyrwać się ze szponów ego, które tak często namawia nas aby przekraczać własne granice podczas praktyki.

wyzwanie medytacja

8. Praktykę oddechu ujjayi możemy przenieść do codziennego życia. Skoro oddech ten pomaga nam wytrwać w trudnych pozycjach, może też pomóc nam lepiej mierzyć się ze stresującymi i wymagającymi sytuacjami w życiu.

A jak jest u Ciebie z oddechem ujjayi? Czy rozumiesz jak go poprawnie wykonywać? Czy starasz się wykonywać go podczas praktyki asan?


Samoleczenie to element codziennej praktyki jogi w domowym zaciszu. Poznaj techniki uzdrawiającego oddechu!

Wycisz ciało i umysł odżywczym oddechem i medytacjami z Internetowego Studia PortalYogi. Przygotowaliśmy dla Ciebie różne sesje, które pozwolą Ci odkryć techniki oddechu.

Potrzebujesz wsparcia w nauce jogi i medytacji? Spróbuj uczyć się w swoim domu, pod okiem najlepszych nauczycieli – dołącz już teraz do Internetowego Studia PortalYogi. Otrzymasz dostęp do kilkuset sesji jogi, mindfulness i medytacji!

wyzwanie medytacje

 

Portal Yogi

Praktykuj jogę gdzie chcesz i kiedy chcesz

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecamy

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.