Magdalena Bałdys

Balasana – Pozycja Dziecka

Balasanę można ćwiczyć w każdym momencie, kiedy chcemy się zrelaksować i złapać oddech, w trakcie ćwiczeń lub po praktyce.

Balasana oznacza dosłownie Pozycję Dziecka. Balasana pomaga nam złagodzić bóle pleców i skupia się na udach. Jeżeli jest wykonana dobrze, to może nam pomóc złagodzić napięcia fizyczne, psychiczne i emocjonalne

Typ: Pozycja relaksacyjna

Bala – Dziecko, Asana – Poza

Co należy wiedzieć zanim wykonasz pozycję Balasana?

Balasana najlepiej jest wykonywać z samego rana, na czczo. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Śpij Wygodniej Dzięki Jodze

Zdarza Ci się budzić w nocy z bólem pleców, karku lub szyi? I mimo, że testowałaś już wszystkie możliwe poduszki (łącznie z poduszka ortopedyczną!) i masz naprawdę “profesjonalny” materac, sytuacja nadal się powtarza…Nasz umysł i ciało to jedno.Każda stresująca sytuacja w ciągu dnia pozostawia swoje odbicie w ciele. Jeśli stres na jaki jesteś narażona jest długotrwały, powoduje wzmożone napięcie mięśniowe, co z biegiem czasu przeradza się w chroniczny ból.Wieczorna sesja jogi może okazać się sposobem na “restart” umysłu oraz ciała oraz pozwoli Ci spokojnie zasnąć.Balasana (Pozycja Dziecka), czyli prosta pozycja, ktora pomoże Ci lepiej spać.Balasana jest pozycją uspakajającą dla ciała i umysłu Przypomina nieco ułożeniepłodu w łonie matki, wyzwalając poczucie bezpieczeństwa i wyciszenia.↪️ Jak ją prawidłowo wykonać? ↩️⓵ Usiądź w siadzie klęcznym, stopy zostaw bliżej a kolana rozsuń nieco na boki tak aby w momencie opuszczenia klatki piersiowej do ziemi oparła się ona na wewnętrznych stronach ud lub aby opadła całkiem między nimi.⓶ Ręce możesz wysunąć do przodu trzmając je równolegle do siebie, możesz zgiąć ręce w łokciach oraz ułożyć dłoń na dłoni a następnie podeprzeć na nich czoło, lub przenieś ręce za siebie układając dłonie w okolicy stóp. Wybierz ten wariant, w którym czujesz się najbardziej komfortowo.⓷ Pozostań w pozycji conajmniej przez 10 oddechów, a polecam nawet dłużej!DOŁĄCZ DO WYZWANIA: 2 tygodnie dla Twojego kręgosłupa 🔜 http://studio.portalyogi.pl/Całe Wyzwanie składa się z kilku części. Mamy sesje PORANNE i WIECZORNE, które wykonujemy codziennie a dodatkowo 2 długie sesje, które wykonujemy minimum 2 razy w tygodniu.To czas dla Ciebie, poza ulgą w bólu kręgosłupa, rozluźni się Twoje ciało i wyciszy umysł.Zaczynamy Wszyscy razem już 🗓 23 października!

Posted by PortalYogi on Thursday, October 12, 2017

Balasana można ćwiczyć w każdym momencie, kiedy chcemy się zrelaksować i złapać oddech, w trakcie ćwiczeń lub po praktyce.

Balasana Pozycja dziecka joga
Poziom: Początkujący
Czas: 1 – 3 minut w pozycji
Rozciąganie: uda, ramiona, klatka piersiowa
Wzmacnianie: kostki, uda, kręgosłup

Internetowe Studio PortalYogi

Jak wykonać pozycję Balasana?

  1. Usiądź na swoich piętach i połącz duże palce u stóp. Kiedy poczujesz się komfortowo, rozsuń kolana na szerokość swoich bioder.
  2. Wydech. Pochyl się do przodu i połóż swój tors pomiędzy udami.
  3. Połóż czoło na podłodze. Rozszerz kość krzyżową na szerokość miednicy, a kolce biodrowe skieruj do swojego pępka. Wyciągnij pośladki w stronę pięt, wydłużając przy tym kręgosłup (jeżeli czujesz dyskomfort połóż pod głowę poduszkę lub zwinięty koc).
  4. Wyciągnij ręce przed siebie tak, aby były równo z kolanami
  5. Pozostań w pozycji od 30 sekund od 1 minuty. Oddychaj.
  6. Wychodząc z pozycji najpierw unieś swój tułów, skup się na kości ogonowej i wróć do pozycji siedzącej.

Balasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Jeżeli czujesz, że położenie czoła na podłodze jest dla Ciebie czymś trudnym, podłóż pod nie poduszkę lub zwinięty koc.
  • Problemy z kolanami lub biegunki.
  • Problem z wysokim ciśnieniem.

Pozycja dziecka joga – porada dla początkujących

Gdy jesteś w pozycji Balasana, najważniejsze jest to, aby skupić się na swoim oddechu.

Jeżeli zaczynasz swoją praktykę z jogą, Balasana może Ci pomóc nauczyć się odpowiedniego oddechu.

Propozycja dla zaawansowanych

Aby zwiększyć trudność tej asany, możesz położyć swoje ręce wzdłuż tułowia, z rękami skierowanymi ku górze. Pomoże to osiągnąć wyższy stopień relaksacji.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Balasana

  • Pomaga rozładować napięcie w klatce piersiowej, plecach i ramionach.
  • Pomaga osobom, które mają częste bóle głowy, zawroty głowy albo są zmęczone podczas dnia, lub po treningu.
  • Ta asana pozwala zredukować stres i niepokój.
  • Pomaga utrzymać narządy wewnętrzne w odpowiedniej kondycji.
  • Rozciąga i wydłuża kręgosłup.
  • Może złagodzić ból w szyi i dolnych plecach.
  • Rozciąga ścięgna i mięśnie.
  • Pomaga w odpowiednim oddychaniu i uspokojeniu ciała i umysłu.

Nauka o pozycji Balasana

Balasana jest asaną, która uspokaja i odmładza organizm. Uspokaja mięśnie, dzięki temu łagodzimy napięcie występujące w karku, szyi i plecach.

To pozycja, która przenosi do czasów dzieciństwa, które były pełne radości i pozbawione złych uczuć.

Pozycje rozwijające

  • Virasana – Siad w pozycji bohatera

Balasana jest podstawową pozycją w jodzę, która sprawia, że na chwilę możemy poczuć się jak dziecko. Relaksuje nasze ciało i sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi.


Chcesz poznać dobroczynny wpływ jogi na Twoje zdrowie? Czuć spokój, opanowanie, dobry nastrój i pozytywne nastawienie po każdej praktyce? Jeżeli tak, to przekonaj się, jak się będziesz czuł z nami w Internetowym Studio PortalYogi.
Internetowe Studio PortalYogi
W Studio znajdziesz ponad 120 sesji jogi oraz sesje medytacji. Dobierzesz praktykę do własnych umiejętności i potrzeb i będziesz rozwijał umiejętności we własnym tempie.
Wejdź, rozejrzyj się i rozgość w Internetowym Studio PortalYogi 

Magdalena Bałdys

Magda jest Aniołem Stróżem w rosnącej społeczności PortalYogi na Facebooku (czyli użytkowników Internetowego Studia PortalYogi). W grupie odpowiada na jogowe pytania w sesjach Q&A na żywo, co środę prowadzi Warsztat Asany, w którym omawia typowe błędy i problemy w asanach, podpowiada jak ćwiczyć bezpiecznie i utrzymać motywację. W Internetowym Studiu PortalYogi jest autorką sesji jogi:  yin&yang joga, vinyasa, podstaw pranajamy oraz jest autorką wyzwań: Stanie na Rękach i Obudź w Sobie Jogina dla początkujących.

Organizuje wyjazdowe warsztaty yin&yang jogi oraz prowadzi kursy jogi online. Tworzy klimatyczne miejsce w sieci: Boginie Jogi. Jest autorką Jogapodcast, w którym rozmawia z nauczycielami o jodze. Znajdziesz ją na stronie Bjogostan – błogi stan jogi.

Jest certyfikowaną nauczycielką hatha jogi, posiada dyplom Yin Joga TTC (YACEP).Prywatnie mama 2 uroczych chłopaków, fanka jazdy konnej, żeglarstwa, pasjonatka literatury tematycznej (o jodze oczywiście!) i tworzenia biżuterii. Uzależniona od tworzenia w każdej postaci.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.