Balasana – Pozycja Dziecka

Bala – Dziecko, Asana – Poza

Balasana oznacza dosłownie Pozycję Dziecka. Balasana pomaga nam złagodzić bóle pleców i rozluźnić okolicę ud. Wykonana poprawnie, pomoże złagodzić napięcia fizyczne, psychiczne i emocjonalne.

Rodzaj: Pozycja relaksacyjna

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Balasana?

Balasana można ćwiczyć w każdym momencie, kiedy chcemy się zrelaksować i złapać oddech, w trakcie ćwiczeń lub po praktyce.

Balasana

Poziom Początkujący:

Styl: Ashtanga, Vinyasa
Czas: 1 – 3 minut w pozycji
Rozciąganie: uda, ramiona, klatka piersiowa
Wzmacnianie: kostki, uda, kręgosłup

Jak wykonać pozycję Balasana?

  1. Usiądź na swoich piętach i połącz duże palce u stóp. Kiedy poczujesz się komfortowo, rozsuń kolana na szerokość swoich bioder.
  2. Wydech. Pochyl się do przodu i połóż swój tors pomiędzy udami.
  3. Połóż czoło na podłodze. Rozszerz kość krzyżową na szerokość miednicy, a kolce biodrowe skieruj do swojego pępka. Wyciągnij pośladki w stronę pięt, wydłużając przy tym kręgosłup (jeżeli czujesz dyskomfort połóż pod głowę poduszkę lub zwinięty koc).
  4. Wyciągnij ręce przed siebie tak, aby były równo z kolanami
  5. Pozostań w pozycji od 30 sekund do kilku minut. Oddychaj.
  6. Wychodząc z pozycji najpierw unieś swój tułów, skup się na kości ogonowej i wróć do pozycji siedzącej.

Balasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli:

  • Masz problemy z kolanami
  • Dokucza ci wysokie ciśnienie
  • Jesteś w ciąży

Porada dla początkujących

Gdy jesteś w pozycji dziecka, najważniejsze jest to, aby skupić się na swoim oddechu. Jeżeli zaczynasz swoją praktykę z jogą, Balasana nauczy cię, jak ustabilizować i pogłebić swój oddech.

Jeżeli czujesz, że położenie czoła na podłodze jest dla Ciebie czymś trudnym, podłóż pod nie poduszkę lub zwinięty koc.

Propozycja dla zaawansowanych

Aby zwiększyć trudność tej asany, możesz położyć swoje ręce wzdłuż tułowia, z rękami skierowanymi ku górze. Pomoże to osiągnąć wyższy stopień relaksacji.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Balasana

  • Pomaga rozładować napięcie w klatce piersiowej, plecach i ramionach.
  • Pomaga osobom, które mają częste bóle głowy, zawroty głowy albo są zmęczone podczas dnia lub po treningu.
  • Ta asana pozwala zredukować stres i niepokój.
  • Pomaga utrzymać narządy wewnętrzne w odpowiedniej kondycji.
  • Rozciąga i wydłuża kręgosłup.
  • Może złagodzić ból w szyi i dolnych plecach.
  • Rozciąga ścięgna i mięśnie.
  • Pomaga w odpowiednim oddychaniu i uspokojeniu ciała i umysłu.

Nauka o pozycji Balasana

Balasana uspokaja i odmładza organizm. Rozluźnia mięśnie, dzięki temu łagodzimy napięcie występujące w karku, szyi i plecach. Ta pozycja przenosi do czasów dzieciństwa, do tych najbardziej beztroskich i radosnych momentów.

Pozycje rozwijające

  • Virasana – Siad w pozycji bohatera

Balasana jest podstawową pozycją w jodzę, która sprawia, że na chwilę możemy poczuć się jak dziecko. Relaksuje nasze ciało i sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi. I takiej właśnie uszczęśliwiającej praktyki życzymy!


Chcesz poznać dobroczynny wpływ jogi na Twoje zdrowie? Czuć spokój, opanowanie, dobry nastrój i pozytywne nastawienie po każdej praktyce? Jeżeli tak, to przekonaj się, jak się będziesz czuł z nami w Internetowym Studio PortalYogi.

W Studio znajdziesz ponad 180 sesji jogi oraz sesje medytacji. Dobierzesz praktykę do własnych umiejętności i potrzeb i będziesz rozwijał umiejętności we własnym tempie.

Wejdź, rozejrzyj się i rozgość → w Internetowym Studio PortalYogi 



O autorze

Magdalena Bałdys
Joginka, certyfikowany instruktor Hatha Jogi, naucza również w duchu Ashtanga Vinyasa i Vinyasa Krama (tajniki tych technik zgłębia w Studio Jogi Izabeli Raczkowskiej, gdzie do niedawna uczyła). Przede wszystkim wieloletni praktyk, ale nie liczy dokładnie stażu, ponieważ uważa, że najważniejsze to stale pojawiać się na macie i doświadczać! Pierwotnie joga była dla niej narzędziem do rehabilitacji wrodzonej wady biodra i metodą na utrzymanie świetnej kondycji. Dopiero później bardziej świadoma, ukierunkowana praktyka pojawiła się w jej życiu z wewnętrzej potrzeby- pomaga zrównoważyć ciemne strony charakteru, uczy dostrzegać i pokonywać swoje słabości oraz panować nad emocjami.

Z wykształcenia architektka, z zamiłowania twórczyni biżuterii, żeglarka, pasjonatka literatury, niepoprawna azjofilka. Obecnie, całą duszą i ciałem matka malutkiego Mikołaja, która z wielką pasją wraca do regularnej praktyki po chwilowej przerwie.

Inne artykuły tego autora