Balasana – Pozycja Dziecka

Bala – Dziecko, Asana – Poza

Balasana oznacza dosłownie Pozycję Dziecka. Balasana pomaga nam złagodzić bóle pleców i skupia się na udach.

Jeżeli jest wykonana dobrze, to może nam pomóc złagodzić napięcia fizyczne, psychiczne i emocjonalne

Typ: Pozycja relaksacyjna

Co powinieneś wiedzieć zanim wykonasz pozycję Balasana?

Balasana najlepiej jest wykonywać z samego rana, na czczo. Jeśli jednak czas Ci na to nie pozwala, możesz wykonać ją wieczorem, pamiętaj jednak aby zachować odstęp czasowy po ostatnim posiłku.

Balasana można ćwiczyć w każdym momencie, kiedy chcemy się zrelaksować i złapać oddech, w trakcie ćwiczeń lub po praktyce.

Balasana

Poziom Początkujący:

Styl: Vinyasa Yoga
Czas: 1 – 3 minut w pozycji
Rozciąganie: uda, ramiona, klatka piersiowa
Wzmacnianie: kostki, uda, kręgosłup

Jak wykonać pozycję Balasana?

  1. Usiądź na swoich piętach i połącz duże palce u stóp. Kiedy poczujesz się komfortowo, rozsuń kolana na szerokość swoich bioder.
  2. Wydech. Pochyl się do przodu i połóż swój tors pomiędzy udami.
  3. Połóż czoło na podłodze. Rozszerz kość krzyżową na szerokość miednicy, a kolce biodrowe skieruj do swojego pępka. Wyciągnij pośladki w stronę pięt, wydłużając przy tym kręgosłup (jeżeli czujesz dyskomfort połóż pod głowę poduszkę lub zwinięty koc).
  4. Wyciągnij ręce przed siebie tak,aby były równo z kolanami
  5. Pozostań w pozycji od 30 sekund od 1 minuty. Oddychaj.
  6. Wychodząc z pozycji najpierw unieś swój tułów, skup się na kości ogonowej i wróć do pozycji siedzącej.

Balasana

Przeciwwskazania

Unikaj tej asany, jeśli masz następujące problemy:

  • Jeżeli czujesz, że położenie czoła na podłodze jest dla Ciebie czymś trudnym, podłóż pod nie poduszkę lub zwinięty koc.
  • Problemy z kolanami lub biegunki.
  • Problem z wysokim ciśnieniem.

Porada dla początkujących

Gdy jesteś w pozycji Balasana, najważniejsze jest to, aby skupić się na swoim oddechu. Jeżeli zaczynasz swoją praktykę z jogą, Balasana może Ci pomóc nauczyć się odpowiedniego oddechu.

Propozycja dla zaawansowanych

Aby zwiększyć trudność tej asany, możesz położyć swoje ręce wzdłuż tułowia, z rękami skierowanymi ku górze. Pomoże to osiągnąć wyższy stopień relaksacji.

Korzyści płynące z wykonywania pozycji Balasana

  • Pomaga rozładować napięcie w klatce piersiowej, plecach i ramionach.
  • Pomaga osobom, które mają częste bóle głowy, zawroty głowy albo są zmęczone podczas dnia, lub po treningu.
  • Ta asana pozwala zredukować stres i niepokój.
  • Pomaga utrzymać narządy wewnętrzne w odpowiedniej kondycji.
  • Rozciąga i wydłuża kręgosłup.
  • Może złagodzić ból w szyi i dolnych plecach.
  • Rozciąga ścięgna i mięśnie.
  • Pomaga w odpowiednim oddychaniu i uspokojeniu ciała i umysłu.

Nauka o pozycji Balasana

Balasana jest asaną, która uspokaja i odmładza organizm. Uspokaja mięśnie, dzięki temu łagodzimy napięcie występujące w karku, szyi i plecach. Balasana jest pozycją, która przenosi do czasów dzieciństwa, które były pełne radości i pozbawione złych uczuć.

Pozycje rozwijające

  • Virasana – Siad w pozycji bohatera

Balasana jest podstawową pozycją w jodzę, która sprawia, że na chwilę możemy poczuć się jak dziecko. Relaksuje nasze ciało i sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi.

 


Chcesz poznać dobroczynny wpływ jogi na Twoje zdrowie? Czuć spokój, opanowanie, dobry nastrój i pozytywne nastawienie po każdej praktyce? Jeżeli tak, to przekonaj się, jak się będziesz czuł z nami w Internetowym Studio PortalYogi. W Studio znajdziesz ponad 120 sesji jogi oraz sesje medytacji. Dobierzesz praktykę do własnych umiejętności i potrzeb i będziesz rozwijał umiejętności we własnym tempie.

Wejdź, rozejrzyj się i rozgość → w Internetowym Studio PortalYogi 

O AUTORZE

Magdalena Pardiak
Absolwentka krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego, Instruktor Metody Pilates i form psychofizycznych. Stonowana ryzykantka. Wyda ostatnie pieniądze na dobrą książkę. Lubi grzebać w okolicach mózgu.

INNE ARTYKUŁY TEGO AUTORA



O autorze

Magdalena Bałdys
Joginka, certyfikowany instruktor Hatha Jogi, naucza również w duchu Ashtanga Vinyasa i Vinyasa Krama (tajniki tych technik zgłębia w Studio Jogi Izabeli Raczkowskiej, gdzie do niedawna uczyła). Przede wszystkim wieloletni praktyk, ale nie liczy dokładnie stażu, ponieważ uważa, że najważniejsze to stale pojawiać się na macie i doświadczać! Pierwotnie joga była dla niej narzędziem do rehabilitacji wrodzonej wady biodra i metodą na utrzymanie świetnej kondycji. Dopiero później bardziej świadoma, ukierunkowana praktyka pojawiła się w jej życiu z wewnętrzej potrzeby- pomaga zrównoważyć ciemne strony charakteru, uczy dostrzegać i pokonywać swoje słabości oraz panować nad emocjami.

Z wykształcenia architektka, z zamiłowania twórczyni biżuterii, żeglarka, pasjonatka literatury, niepoprawna azjofilka. Obecnie, całą duszą i ciałem matka malutkiego Mikołaja, która z wielką pasją wraca do regularnej praktyki po chwilowej przerwie.

Inne artykuły tego autora