Magdalena Pardiak

Buddha Doodles, czyli mindfulnessowe mantry do przyklejenia na lodówce

Molly Hahn, ilustratorka z kalifornijskiego Santa Barbara autorka Buddha Doodles, w obrazkowy, uroczy sposób pokazuje, jak można wnieść do swojego życia, odrobinę dobrej energii i spokoju.
Po trudnych przejściach życiowych, próbowała odzyskać wewnętrzny spokój i poczucie sensu. Zwróciła się w stronę mindfulnessu i oddała się swojej pasji – rysowaniu. Stworzyła postać małego Buddhy, opatrując każdy rysunek inspirującym podpisem. Kolorowy Buddha, przedstawiony w różnych sytuacjach życiowych, zawsze służy dobrą radą. Krótka, syntetyczna treść, ale bardzo klarowna. Przejrzysty obrazek, minimalistyczny tekst, który i tak daje do myślenia. Takie mini afirmacje, przypomnienia o tym, żeby mimo wszystko zachować otwarty, czysty umysł i żyć pełnią nieidealnego życia. Taki sposób przekazywania dalej mindfulnessowych inspiracji jest bardzo pożyteczny- łatwy w przyswojeniu i szybko zapada w pamięć. Dla wzrokowców idealne. Zobaczcie sami.
Wybrałam dla Was 5 z nich, aby stworzyć  obrazkowy mini-poradnik o uważnym i świadomym życiu. Oto mindfulnessowe mantry do powieszenia na lodówce:

  1. Podążaj za światłem

buddhadoodles

Trzeba znaleźć w sobie wewnętrzne światło, pokłady pozytywnej energii. Wyłączyć wiecznego malkontenta i marudę. Cieszyć się z każdego dnia i doceniać to co przynosi. Zaufać swoim przekonaniom i pozwolić żeby serce współpracowało z rozumem.  Podążać za swoimi marzeniami, znaleźć swoją ścieżkę w życiu i nią podążać.

2. Tylko dobre słowa…

buddhadoodles

Myśleć dobrze, dobrze mówić i przede wszystkim mieć dobre zamiary. Wystarczająco dużo kłód wpada nam pod nogi w codziennym starciu z rzeczywistością, dlatego przynajmniej sami nie powinniśmy tego jeszcze bardziej komplikować. To, co my dajemy światu, to do nas wraca. Chcesz przyciągać dobre rzeczy, to myśl o dobrym. Chcesz słyszeć dobre informacje, to sam wysyłaj w świat tylko dobre słowa. Powstrzymaj się przed ocenianiem i wiecznym krytycyzmem. Mów dobrze o innych, a będą mówić dobrze o Tobie.  Czyste zamiary, dobre intencje- nie utrudniajmy innym życia, to i nam nikt nie będzie dokuczał.

3. Odpuść czasem

buddhadoodles

Nauczyć się odpuszczać. Niepowodzenia to również część naszego życia. Nie zawsze wszystko wychodzi. Nie zawsze możemy dostać, to czego pragniemy. Nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Żeby móc mimo wszystko dalej walczyć o swoje marzenia i realizację celów, trzeba mieć odpowiednie nastawienie. Trzeba pozwalać rzeczom dziać się, akceptować porażki, ale nie zamartwiać się. Działać dalej, ale nic na siłę. Jeśli czegoś nie czujesz, nie zmuszaj się.

4. Oddychaj!

buddhadoodles

Oddychaj! Żyj! Czuj świeże powietrze, pozwalaj, żeby napawało Twoje wnętrze radością i spokojem. Żyjąc w ciągłym stresie i pośpiechu, oddychamy za krótko, za płytko i za szybko, zapominamy o tym jak wiele dla naszych starganych nerwów, może dać głęboki, powolny oddech. To natychmiastowe łapanie dystansu, do wszystkiego. Do ludzi, do sytuacji, do swoich myśli i emocji. Oddech oczyszcza umysł, pomaga się uspokoić, jaśniej wyrażać swoje myśli. Daje nam opanowanie, a tego nam potrzeba.

5. Bądź tu i teraz

buddhadoodles
Na koniec najważniejsze mindfulnessowe przesłanie: BYĆ TU I TERAZ. Gdziekolwiek jesteś i cokolwiek robisz, bądź tam całym sobą i w całości się angażuj. Korzystaj ze wszystkich swoich zmysłów, aby odbierać i poznawać świat. Nie trać ani chwili. Ciesz się życiem.

Kolorowanki dla relaksu

Autorka Buddha Doodles obecnie prowadzi też kurs Uważnego Rysowania (Mindful Drawing), podczas którego podpowiada, jak ćwiczyć uważność podczas rysowania. Medytować rysując, a nawet tylko zwyczajnie bazgroląc. Obecna popularność kolorowanek dla dorosłych świadczy o tym, że to faktycznie działa i pomaga w odstresowaniu, relaksacji i łapaniu dystansu.  
Uwielbiam wpadać na takie perełki w Internecie czy w księgarniach. Dobrze jest się inspirować i dzielić inspiracjami z innymi. Trzeba mówić o dobrych rzeczach, żeby dobre rzeczy się działy. Mindfulness to dobry pomysł na życie, dlatego warto się skusić i dać się ponieść magii uważności. Znaleźć w sobie małego wewnętrznego Buddhę, który będzie nam podrzucał dobre myśli i porady i najważniejsze przypominał o oddychaniu.

Więcej inspiracji od autorki Buddha Doodles na stronie: buddhadoodles.commidfuldrawing.org oraz mollycules.com


Chcesz przejąć kontrolę nad stresem, być „tu i teraz” i zacząć żyć pełnią życia? To prostsze niż myślisz. Kluczem jest połączenie właściwego oddechu, medytacji i sekwencji asan rozluźniająco-rozciągających. Dołącz do 5-dniowego kursu: Joga Na Stres od razu zobaczysz różnicę, poczujesz się lepiej i pewniej. Start —> już 11 lutego!
Czekamy na Ciebie w Internetowym Studio PortalYogi 

Magdalena Pardiak

Absolwentka krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego, Instruktor Metody Pilates i form psychofizycznych. Stonowana ryzykantka. Wyda ostatnie pieniądze na dobrą książkę. Lubi grzebać w okolicach mózgu.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.