Chcesz Być Wyższy? Zadbaj O Kręgosłup Z Jogą!

Joga dba o Twój kręgosłup i może sprawić, że będziesz wyższy…:) Oto dlaczego każdy, komu na sercu leży zdrowie i piękna postawa ciała powinien rozważyć poważne zabranie się za jogę kręgosłupa!

joga kręgosłupa

Joga Jest Doskonale Przemyślaną Formą Ruchu

1. Joga to równowaga pomiędzy siłą czyli wzmacnianiem mięśni, a gibkością czyli ich rozciąganiem.

2. Z czysto anatomicznego punktu widzenia, kręgosłup zbudowany jest z kości (kręgów), pom-iędzy nimi leży krążek międzykręgowy, który utrzymuje kręgi w odpowiednich odstępach, natomiast całość zabezpieczona jest przez napięcie więzadeł i mięśni.

3. Krążek międzykręgowy można sobie wyobrazić jako poduszkę napełnioną wodą, jest on w sta-nie amortyzować działające na kręgosłup uderzenia i rozkładać je równomiernie na całą powi-erzchnię

joga na kregoslup

Krążek Międzykręgowy Żyje Z Ruchu

1. Naprzemiennie występujące obciążenie i odciążenie jest niezbędnym warunkiem prawidłowego odżywiania krążka. W czasie ruchu nasiąka niczym gąbka. Im większa zawartość wody w krążku tym bardziej pęcznieje i lepiej amortyzuje obciążenia.

2. Poprawnie wykonane asany bardzo korzystnie wpływają na kręgosłup, zapewniając jego wydłużenie (elongację) poprzez czynną pracę mięśni, zwiększa się elastyczność, poprawia ukrwienie całego kręgosłupa.

3. Najbardziej polecane wygięcia do tyłu, wzmacniają tylną powierzchnię krążków, otwierając przednią stronę kręgosłupa zapobiegają zmianom zwyrodnieniowym kręgów i wypadaniu krążków międzykręgowych w stronę kanału kręgowego.

joga kregoslupa

Joga To Terapia Ruchem

1. Ćwiczenia fizyczne Jogi łączą w sobie izometryczne napięcie mięśni czyli ich wzmacnianie, do-datkowo zapewniając rozciąganie i redukcję napięcia w stawach międzykręgowych, a wszystko wykonane na dobrze wydłużonym kręgosłupie.

2. Dzięki Jodze i najlepszej dawce ruchu, ciało staje się po prostu wydłużone, silne, a krążki międzykręgowe dobrze odżywione, dzięki czemu mogą lepiej amortyzować siły działające na kręgosłup.

3. W rezultacie zwiększają się przestrzenie międzykręgowe i zmniejsza nacisk na krążki międzykręgowe które pęcznieją i sprawiają że jesteśmy po prostu zdrowsi i wyżsi.. 🙂


Autorką tekstu jest joginka Mariola Ciesielka



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora