Ćwicz Jogę Na Plaży, Aby Poczuć Się Pięknie i Zdrowo!

Jeśli zamierzasz spędzić trochę czasu na plaży w drugiej połowie lata, wykorzystaj śmiało piasek i wodę, żeby pozostać w formie. Mamy dla Ciebie kilka propozycji, które pomogą rozciągnąć Twoje ciało i wypełnią piękny czas lenistwa odrobiną aktywności. Poniższe ćwiczenia najlepiej wykonywać przez około 15 minut każde, pamiętając o tym, żeby zaleźć najbardziej płaski fragment otaczającej nas plaży.

Rowerek

Połóż się płasko na macie lub ręczniku, spleć ręce z tyłu głowy z łokciami odwiedzionymi szeroko i zacznij wykonywać niespieszne ruchy. Przyciągnij jedno kolano do klatki piersiowej, przy jednoczesnym wydłużaniu drugiej nogi i zbliżaniu łokcia do przeciwległego kolana. Czynność te powtarzaj naprzemiennie, przyciągając raz lewe, raz prawe kolano. Upewnij się, że Twoja klatka piersiowa jest otwarta ,a łokcie szeroko odwiedzione rozciągają się na boki. Powtórz to ćwiczenie 30 razy.

joga na plaży

Podnoszenie nóg

Połóż się na plecach z nogami intensywnie rozciągniętymi i umieść piętę jednej stopy pomiędzy dużym i drugim palcem stopy obok. Ramiona powinny być ułożone wzdłuż ciała. Wraz z wdechem podnieś nogi (zachowując ich rozciąganie i napinanie) ponad miednicę. Następnie wraz z wydechem opuść nogi, ale nie kładź ich zupełnie. Stopy powinny delikatnie dotykać ziemi, co nie spowoduje nagłego uderzenia nóg o ziemię i rozluźnienia ciała. Tę czynność powtórz 10 razy.

Buduj zamki z piasku

Jeśli wakacje spędzasz z dziećmi, wykorzystaj zabawę z nimi do pobudzenia swojego ciała. Zatem jeśli razem ze swoją pociechą budujesz zamek z piasku, spróbuj znaleźć wygodną pozycję, która otworzy Twoje biodra, rozciągnie nogi i tyły kolan. A może Twoje dziecko namówi Cie na rysowanie zwierząt w piasku? Potraktuj to też jako zabawę i okazję do rozciągnięcia ciała. Usiądź z nogami delikatnie rozłożonymi i powędruj palcami do przodu, malując przy tym kształty w piasku. Poczujesz przyjemne rozciąganie pośladków, ścięgien i lędźwi (pamiętaj, żeby trzymać nogi wyprostowane jak tylko to możliwe). W trakcie „rysowania” poczujesz jak nogi tonizują się, dzięki małym ruchom będą też subtelnie pracować mięśnie nóg.

Pozycje jogiczne

Dobrym sposobem na rozruszanie ciała na piasku jest wykonanie kilku nieskomplikowanych asan. Musisz być jednak uważny, gdyż piasek nie jest stabilnym podłożem i wymaga nieco więcej uwagi. Jednak proponowane asany są na tyle bezpieczne, że wykonywanie ich na takim podłożu nie stanowi ryzyka. Nie staraj się więc szukać wymówki do niećwiczenia, tylko dlatego że nie masz ze sobą maty J Poniższe asany możesz wykonywać jako osobne pozycje lub w mini cyklach.

Dla początkujących:

  • kilka głębokich wdechów i wydechów
  • w pozycji stojącej zapleć dłonie z tyłu pleców, otwieraj klatkę piersiową i ciągnij delikatnie nadgarstkami w kierunku piasku
  • Wojownik II
  • Parsvakonasana
  • Pozycja Trójkąta
  • Skręcona Pozycja Trójkąta
  • Pozycja Dziecka
  • Pozycja Wielbłąda
  • Skręt w Siadzie
  • Janu Sirsasana

Wakacje to czas idealny na wyzwania jogowe! Warto wzmocnić swoje ciało i wykształcić poprawna postawę zanim wrócisz z wakacji do siedzącego trybu życia. Sesji jogi na kręgosłup i mobilizacji do praktyki mogą okazać się tu najlepszym wyborem.

Spróbuj wyzwania: „MOC ZDROWEGO KRĘGOSŁUPA – 14 dni dla Ciebie” z Gosią Kobus–Kwiatkowską. Od 25 czerwca w Internetowym Studiu PortalYogi.



O autorze

PortalYogi
PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Inne artykuły tego autora