Pozycje Jogi – Purvottanasana Krok Po Kroku

Słowo Purvottanasana składa się z 3 cześci. Purva oznacza wschód – inaczej określenie przodu ciała (dlatego też rytuały religijne odprawia się w Indiach twarzą na wschód), Uttana oznacza intensywne rozciąganie oraz Asana= wskazuje na pozycja stabilną i wygodną.

joga

Purvottanasana jest idealna pozycją na wzmocnienie nadgarstków i kostek nóg, zwiększa ruchomość stawów barkowych. Najlepiej wykonywać ją po intensywnych skłonach do przodu gdyż idealnie otwiera klatkę piersiową, odciąża biodra i równoważy dół pleców.

Jak wykonać Purvottanasana krok po kroku:

1. Usiądź na podłodze z nogami wyprostowanymi

2. Z wdechem unieś ręce do góry, a z wydechem połóż dłonie około 30 cm za plecami, palce powinny być skierowane w stronę pośladków.

2. Przenieś ciężar ciała na ręce i stopy z kolejnym wdechem , unosząc w tym samym czasie pośladki do góry dociskając przody stóp do podłogi.

3. Dłonie również dociskaj do podłogi i otwórz klatkę piersiową.

4. Ręce powinny być prostopadłe do podłogi od nadgarstków po ramiona, od barków po miednicę, to samo dotyczy się tułowia. Upewnij się aby był równoległy do podłogi.

5. Odchyl głowę do tyłu nie napinając szyji za mocno

6. Z wydechem powoli do pozycji wyjściowej kładąc pośladki na ziemię.

7. Wykonaj jeszcze 6 powtórzeń, wdechy i wydechy powinien być równy i wydłużony. Nie spiesz się.

8. Jeżeli nadal masz sile wykonaj tą pozycję jeszcze jeden raz. Postaraj się zostać w niej na 3-6 równomiernych oddechów.



O autorze

Justyna

Inne artykuły tego autora