Jedzenie Przed Zajęciami Jogi? Tak, Ale Musisz Wiedzieć Jak!

Czy osoby ćwiczące jogę na pewno wiedzą, co jeść i kiedy jeść przed zajęciami? Wiele osób przychodzi na praktykę zaraz po pracy, ale jeszcze przed obiadem. Zdarza mi się słyszeć takie rzeczy jak: „Nie potrafię się skoncentrować kiedy mój brzuch domaga się jedzenia, ale wiem, że nie powinienem jeść przed zajęciami”. Z drugiej strony wiem, ilu uczniom zdarzało się męczyć na praktyce, bo zjedli przed zajęciami zbyt dużo.
joga praktyka jedzenie
Drodzy jogini, jedzenie przed zajęciami nie jest zbrodnią. Jednak trzeba trzymać się pewnych zasad żywieniowych. Rozumiem, że wcale nie jest łatwo tak zaplanować dzień, żeby zjeść posiłek odpowiednio wcześnie. Ale z szacunku do waszego ciała i jego potrzeb warto się trochę pomęczyć.

Podstawowe zasady, których warto się trzymać

  • duży posiłek szczególnie mięsny i ciężkostrawny jemy przynajmniej 4 godziny przed praktyką
  • obfity posiłek wegetariański jemy na 3 godziny przed praktyką
  • lekki posiłek wegetariański (sałatka, zupa) możemy zjeść 2 godziny przed zajęciami
  • nie pijemy nic przynajmniej pół godziny przed zajęciami

A co jeśli jesteśmy ekstremalnie głodni, a do zajęć zostało niewiele czasu? Wtedy warto zadbać o poziom cukru w organizmie, który pomoże nam uniknąć wahań nastroju i energii podczas zajęć. Poniżej lista pięciu produktów, które pomogą Wam w sytuacji kryzysowej, dodadzą energii ale nie obciążą żołądka.
1. Banan
Ten owoc jest bogaty w potas, dzięki czemu stanowi dobrą przekąskę przed wysiłkiem. Potas reaguje z sodą i utrzymuje ciało dobrze nawodnione. Magnez zaś zapobiega skurczom i wzdęciom.
2. Orzechy
Są świetnym rozwiązaniem na szybkie podniesienie poziomu energii. Zawierają dużo potasu, magnezu i witaminę E. Pamiętaj, aby jeść orzechy zwykłe, niesolone; dobrym pomysłem może być też łyżka kremu orzechowego.
3. Awokado
Który jogin nie kocha awokado! Zawiera ono najważniejsze elektrolity, czyli magnez i potas ( 60{5cba88288890c997a94ba580908f88e34e85b8af41a56f6fe6616d6015ba2e6c} więcej niż banan), co wpływa na właściwe funkcjonowanie komórek i mięśni. Awokado jest bogate w właściwości odżywcze i jednocześnie lekkostrawne, stąd nie obciąża żołądka.
4. Ciemna czekolada
Jest świetna do utrzymania odpowiedniego poziomu cukru we krwi i zwiększenia przepływu krwi do mózgu. Czekolada bez wątpienia pobudza, stawia na nogi i poprawia zdolność koncentracji. Jeśli jesteś głodny, zjedz nie więcej niż dwie kostki tuż przed zajęciami.

PortalYogi to jedna z największych platform wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji na temat jogi w Polsce. Powstała, aby pomóc Ci praktykować jogę bezpiecznie i efektywnie w domowym zaciszu. Samo Internetowe Studio PortalYogi, to efekt współpracy z czołowymi polskimi instruktorami jogi, którzy uczą jogi online.

Polecane Artykuły

Artykuły, które mogą Ci się spodobać.

Zapisz się do Newslettera!

Dołącz do naszej jogowej społeczności. Otrzymasz od nas darmowe materiały pomocne w praktyce jogi, cotygodniową inspirację oraz ekskluzywny dostęp do jogowych wydarzeń oraz promocji.